Opstart af ny skummer!
- Keysper
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fløng
Opstart af ny skummer!
Hej
Jeg har købt mig en ny skummer "Macro - Aqua, JS-100L", det er den type der kan hænges på siden af akvariet/sumpen. Den drives af en New-jet 1200l/h.
Skummeren har nu kørt i næste 2døgn, men jeg synes ikke rigtig at den laver så mange små boble. Der er kommet lidt brunt i skummerkoppen her til morgen, men det er ikke meget.
Får jeg flere små bobler når den er kørt helt til, eller er det underordnet at bobleren er mikrosmå bare der kommer en god gang snask i koppen?
Er det min ozonisator der hindrer dannelsen af små bobler den står på ca. 1/4 og er af modellen Sander c25?
Er et powerhead med nålehjul bedre at bruge? og kan man kan købe disse?
En masse spørgsmål, som jeg håber at nogen kan svare på.
Mvh Casper
Jeg har købt mig en ny skummer "Macro - Aqua, JS-100L", det er den type der kan hænges på siden af akvariet/sumpen. Den drives af en New-jet 1200l/h.
Skummeren har nu kørt i næste 2døgn, men jeg synes ikke rigtig at den laver så mange små boble. Der er kommet lidt brunt i skummerkoppen her til morgen, men det er ikke meget.
Får jeg flere små bobler når den er kørt helt til, eller er det underordnet at bobleren er mikrosmå bare der kommer en god gang snask i koppen?
Er det min ozonisator der hindrer dannelsen af små bobler den står på ca. 1/4 og er af modellen Sander c25?
Er et powerhead med nålehjul bedre at bruge? og kan man kan købe disse?
En masse spørgsmål, som jeg håber at nogen kan svare på.
Mvh Casper
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
hvis du sætter en ozonisator på kan du komme ud for at modstanden i den gør at der ikke kommer nok luft til skummeren. Prøv at tage den af og se om der kommer flere bobler
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har du et link til skummeren??
Det er langt fra alle skummere der er lige effektive.
Jeg har ledt efter den på nettet, men der er ingen skummere der hedder noget i den retning.
Det er langt fra alle skummere der er lige effektive.
Jeg har ledt efter den på nettet, men der er ingen skummere der hedder noget i den retning.
Senest rettet af Carsten fre 7. dec 2007 14:22, rettet i alt 1 gang.
- Keysper
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Skummeren står beskrevet på denne side.
http://www.aqua-macro.com/skimmer-b.htm
det er den mindste modle jeg har, altsåJS-100L
Der står at pumpens ydeevne max må være 1800L/h..... har det stor betydning at den jeg har sat på kun er på 1200L/h?
http://www.aqua-macro.com/skimmer-b.htm
det er den mindste modle jeg har, altsåJS-100L
Der står at pumpens ydeevne max må være 1800L/h..... har det stor betydning at den jeg har sat på kun er på 1200L/h?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan meget vel være årsagen, at der simpelthen ikke er sug nok i luftslangen. Og så tror jeg du skal droppe alle tanker om at bruge ozon.
De der skummere er lavet af det billigste plast der findes. Plast og ozon er ikke 2 ting der går godt i spænd.
Hvor har du købt den? Deres controllere ser intersante ud.
De der skummere er lavet af det billigste plast der findes. Plast og ozon er ikke 2 ting der går godt i spænd.
Hvor har du købt den? Deres controllere ser intersante ud.
- Keysper
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Kan være jeg så skulle overveje at en kraftigere pumpe...
hehe ja jeg må lige overveje om ozonen skal lægges på hylden! skulle jo nødig stå med en skummer der er bleve ædt op:)
Jeg har købt den i akvarieudstyr.... men det må da være muligt også at bestille direkte fra Macro-Aqua.
Tak for hjælpen indtil videre, jeg vender tilbage med resultater fra en kraftigere pumpe;)
hehe ja jeg må lige overveje om ozonen skal lægges på hylden! skulle jo nødig stå med en skummer der er bleve ædt op:)
Jeg har købt den i akvarieudstyr.... men det må da være muligt også at bestille direkte fra Macro-Aqua.
Tak for hjælpen indtil videre, jeg vender tilbage med resultater fra en kraftigere pumpe;)