Nogen der kan gi ID på denne fætter.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Nogen der kan gi ID på denne fætter.
Dette lille dyr kom ned ad min front-rude idag, har aldrig set sådan en fætter før. De små fimrehår den har på siden plaffrede i cirkulationen.
Nogen der kan gi ID?
Nogen der kan gi ID?
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
Der er flere forskellige arter af dem, nogle har jeg læst skulle spise glasroser og andre skulle gå i koraller især Zoanthus hvad det er for en du har ved jeg ikke men måske et kig på http://www.seaslugforum.net/specieslist.cfm kan hjælpe
har selv haft to stk i mit nano (dog mere rød/brun) fjernede den ene men den anden kunne jeg ikke finde igen og har ikk set den siden
har selv haft to stk i mit nano (dog mere rød/brun) fjernede den ene men den anden kunne jeg ikke finde igen og har ikk set den siden
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Helt enig, ud med dem med de samme, tjeck så dine Montipora'er for æg, søg på nettet for at se hvordan du kommer af med dem og advar dem du handler med så de kan sikre sig mod at krybene ikke kommer med eventuelle fragmenter ind i deres akvarium...michael26 skrev:Jeg ville fjerne dem prompte, de elsker dine montipora koraller, de yngler som høns, i mine øjne ville den røde alarm lyse... har selv prøvet det...
/Magnus
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Rolig nu de herrre der er ikke kommet noget nyt i det akvarie i lang tid, og mine koraller har det skam også ganske fint. Det er lidt sent nu at finde den da billederne er taget i eftermiddags. Men uanset hvad så har den været i mit akvarie noget tid uden at der der har været noget at observere.
Når jeg kigger på reeflex så må det være no 4.
Når jeg kigger på reeflex så må det være no 4.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hvorfor jeg ikke gider gøre så meget ved det nu er pga at akvariet aligevel skal nedlægges inden for 2 måneder. Men hvis dette ikke skulle have været sket, så ville jeg bestemt også have være mere på vagt.
Men den jeg så komme ned af front-glasset var omkring 10mm. og der er ikke tilsat nogle ting i akvariet i lang tid, så hvis det skulle skabe det store problem så er det ihvertfald ikke sket, kan det tænkes at både min gylte og mandrinfisk lever godt af deres æg/unger.
Men den jeg så komme ned af front-glasset var omkring 10mm. og der er ikke tilsat nogle ting i akvariet i lang tid, så hvis det skulle skabe det store problem så er det ihvertfald ikke sket, kan det tænkes at både min gylte og mandrinfisk lever godt af deres æg/unger.
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Bare du sørger for at informere andre hvis du sælger/bytter alge, snegle eller fragmenter, for de ville virkelig være træls at få i at fyldt akvarium med masser af montiporaer. Jeg har selv været så uheldig at få en anden type pest-dyr i mit akvarium (via fragment-indkøb), og har derfor også taget de forholdsregler som jeg syntes man kan bl.a. karantæne.
Det er vigtigt at man gør alt for at spare andre for at få sådanne kryb med når der handles, der håber man jo også andre gør for en selv
Stopper du egentlig, eller skal der opgraderes? Hvis du skal opgradere, har du jo muligheden for at behandle evt inficerede koraler.
/Magnus
Det er vigtigt at man gør alt for at spare andre for at få sådanne kryb med når der handles, der håber man jo også andre gør for en selv

Stopper du egentlig, eller skal der opgraderes? Hvis du skal opgradere, har du jo muligheden for at behandle evt inficerede koraler.
/Magnus
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Carsten få nu det kameraCarsten skrev:Mikael! Tag en lup og undersøg dine Montiporaer!
Jeg har lige her og nu fundet ud af at de af mine koraller der ser dårlige ud er oversået med de der små tingester, lige der hvor de bliver blege.

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
michael26 skrev:Jeg ved godt hvordan carstens koraller ser ud, næsten... de spiser nede fra og op til toppen....på digtita, på monti cap, spiser de på bagsiden, og de er ikke tll at få styr på....
Der er nok også en der kender de små bæster!
Og når der ikke er mere at gnave på bagsiden, tager de da forsiden med også