"Fælles indkøb" af ricordea gennem klovnfisken
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
"Fælles indkøb" af ricordea gennem klovnfisken
Nu har klovnfisken jo arrangeret at vi kan købe ricordea fra ricordea-farm.com
Jeg skal ærligt indrømme at jeg syntes at prisen er lidt pebret og hvis man skal have lidt forskelligt løber det hurtigt op. Er der nogen der kunne være interesseret i at købe ind af dem og når de har bredt sig bytte lidt?
Jeg skal ærligt indrømme at jeg syntes at prisen er lidt pebret og hvis man skal have lidt forskelligt løber det hurtigt op. Er der nogen der kunne være interesseret i at købe ind af dem og når de har bredt sig bytte lidt?
/martin
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Hvad er prisen?
Og hvad med os fra hovedlandet?
jerslev
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Hvor ligger hovedlandet?Man bliver jo ikke ligefrem klogere af et postnummer, vi skal som sagt på den ene eller anden måde have nogen til Fyn ender nok med at vi spænder hesten for vognen, og tager en tur til staden, så hvis nogen skal have nogen med herover kan de jo lige sige til.Jerslev skrev:Hvad er prisen?
jerslev
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Muligt, men jeg tror simpelthen ikke på, at disse kommer fra korallenfarm.mastou skrev:Prøv at tjekke saltvandsbutikken i galten, martin (ejeren) skrev i en anden tråd at han havde nogle og tror nok han skrev 3stk for 500...Jerslev skrev:Hvad er prisen?
jerslev
/Magnus
Jeg kan også sagtens finde en omgang Ricordea til dig for 100 kr. pr. stk. En koral er ikke bare en koral

-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Nej, det tror jeg også Martin skriver.mads-fisk skrev: Muligt, men jeg tror simpelthen ikke på, at disse kommer fra korallenfarm.
Jeg kan også sagtens finde en omgang Ricordea til dig for 100 kr. pr. stk. En koral er ikke bare en koral
Jeg synes nu heller ikke det er så slemt for dem fra Korallen-farm, det plejer at være de koraller folk falder i svimer over, så forstår ikke helt de ikke vil betale prisen...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Tvivler på at ricordia farm selv laver alle skiverne selv.
Tror at de opkøber store mængder hos exportørne, fisker de flotteste fra og sælger resten videre.
Nok vokser de rimeligt stærkt, men der skal godt nok være et stort apperat bag ved for at klare efterspørgelsen, hvis de selv skal stå for opfoderingen
Tror at de opkøber store mængder hos exportørne, fisker de flotteste fra og sælger resten videre.
Nok vokser de rimeligt stærkt, men der skal godt nok være et stort apperat bag ved for at klare efterspørgelsen, hvis de selv skal stå for opfoderingen
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Nå nå godt ord igen, jeg så bare der stod ricordia i overskriften.mads-fisk skrev:Muligt, men jeg tror simpelthen ikke på, at disse kommer fra korallenfarm.mastou skrev:Prøv at tjekke saltvandsbutikken i galten, martin (ejeren) skrev i en anden tråd at han havde nogle og tror nok han skrev 3stk for 500...Jerslev skrev:Hvad er prisen?
jerslev
/Magnus
Desuden vidste jeg at Martin af og til også har de flotte ricordia ligesom dem fra korallenfarm (om de er derfra ved jeg ikke), da jeg selv har købt en af ham (til under 300kr!).
/Magnus
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
God pointe !Helena skrev:Ikke hvis de er så store og flotte som lovet, så nogle forleden til 249 kr stk og de var næsten ikke til at få øje på.
Dem jeg købte med 3 for 450 var en på en 5 krone størrelse, en på en 1 krone og en på en 2 krone størrelse.
Så det er bestemt hver at tage med i betragtningen....
Men det formere sig vel det skidt

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Re: "Fælles indkøb" af ricordea gennem klovnfisken
jeg liver lige op i en gammel tråd!
Hvad endte det med?
Kan man forvente at få ricordeaer, som de viser på deres hjemme side (ricordea-farm)?
Jeg tænker at jeg vil bestille en god bunke ricordeaer, når det bliver lidt varmere... her tænker jeg på at de går til i frosten, vi går i måde! Det står som om de ikke vil have noget ansvar efter de har sendt dem...
Hvad endte det med?
Kan man forvente at få ricordeaer, som de viser på deres hjemme side (ricordea-farm)?
Jeg tænker at jeg vil bestille en god bunke ricordeaer, når det bliver lidt varmere... her tænker jeg på at de går til i frosten, vi går i måde! Det står som om de ikke vil have noget ansvar efter de har sendt dem...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- DennisBS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2007
Re: "Fælles indkøb" af ricordea gennem klovnfisken
Jeg lytter lige lidt med her Anders.. Jeg er også ricordea fan.. 

viewtopic.php?t=6596 (mit første nano)
viewtopic.php?f=91&t=30685 (nuværende nano)
http://magicreef.dk/index.php?cat=10008
viewtopic.php?f=91&t=30685 (nuværende nano)
http://magicreef.dk/index.php?cat=10008