Pincetfisk?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Pincetfisk?
Jeg hører gerne fra folk som har positive eller negative erfaringer med stribet pincet (Chelmon Rostratus) eller den gule pincet.
Kan man holde disse fisk i et revakvarium eller er der problemer med føden.
Kan man holde disse fisk i et revakvarium eller er der problemer med føden.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: esbjerg
jeg har selv haft sådan en...
desværre døde den for og jeg formoder at det var pga stress i og med min dverg kejser konstant var efter den fra den blev lukket i akvariet til jeg tog den op i død tilstand.
hva føde angår så er de svære at få til at spise.
min var begyndt at spise da jeg fik den og det var frost foder,
udover det så sku den være til at holde på fornuftig vis
ellers en rigtig flot fisk at ha i sit akvarie (Chelmon Rostratus)
desværre døde den for og jeg formoder at det var pga stress i og med min dverg kejser konstant var efter den fra den blev lukket i akvariet til jeg tog den op i død tilstand.
hva føde angår så er de svære at få til at spise.
min var begyndt at spise da jeg fik den og det var frost foder,
udover det så sku den være til at holde på fornuftig vis
ellers en rigtig flot fisk at ha i sit akvarie (Chelmon Rostratus)
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg har en godt tyk C. rostratus gående i min balje. Ingen problemer med den, men må dog også indrømme, at det ikke var mig, der gjorde det beskidte arbejde, da jeg købte den "brugt", så den allerede var akvarievant.
Et godt råd hvis man ønsker at prøve denne fisk, og ikke kan finde en fra et nedlagt akvarium, er at fodre den ved at vride en grov filtersvamp godt ind i artemia, så den kan gå og plukke foder ud derfra. De vil sjældent tage foder frit i vandet som de fleste andre fisk.
Og så husk, at de altså godt kan finde på at gå i korallerne, hvis man endelig er heldig at få en til at falde til.
Et godt råd hvis man ønsker at prøve denne fisk, og ikke kan finde en fra et nedlagt akvarium, er at fodre den ved at vride en grov filtersvamp godt ind i artemia, så den kan gå og plukke foder ud derfra. De vil sjældent tage foder frit i vandet som de fleste andre fisk.
Og så husk, at de altså godt kan finde på at gå i korallerne, hvis man endelig er heldig at få en til at falde til.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Jeg har en Chelmon Rostratus, den har jeg haft i ca 2 mdr nu og den er godt fed og spiser alt, Jeg købte min i en butik, Dvs den ikke var tilvendt akvarier.
Jeg havde en del af de der små hvide rørorme, og de er væk nu
, ellers går min ikke rigtig på korallerne
Jeg havde en del af de der små hvide rørorme, og de er væk nu

900 L viewtopic.php?t=10798
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Åhh det smerter at høre...tror du ikke for en sikkerhedsskyld jeg skal aftage din Montipora capricornicus? Jeg har jo ikke nogen pincetfisk så den er sikker hos mig, nu hvor jeg har lært at +30C er noget skidtMikkel E skrev:Min sommerfuglefisk spiste alt hvad der mindede om små rørorme og de store blev noget takkede i det
Og så rippede den en Montipora Digitata for polypper...

/Magnus
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Har desværre ikke pincetfisken meremastou skrev: Åhh det smerter at høre...tror du ikke for en sikkerhedsskyld jeg skal aftage din Montipora capricornicus? Jeg har jo ikke nogen pincetfisk så den er sikker hos mig, nu hvor jeg har lært at +30C er noget skidt![]()
/Magnus

- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Det ville bare være super, du sender bare en PB når det er tid så kan vi sikkert finde noget at bytte medMikkel E skrev:Ah, okey. Om en måneds tid kan jeg nok godt brække et stykke af min, hvis du er interesseret, men det bliver jo desværre ikke samme størrelse som den du havde før

sorry det røg lidt "of topic" tilbage til pincetfisk

/Magnus
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Skal jeg nok 
Jeps, den røg lidt "off topic" men tror da generelt at alle sommerfuglefisk vil spise af rørorme hvis man har sådan nogle, ellers vil jeg tro det er en god idé at have nogle rørorme i akvariet til at få fisken igang med at spise, men kan også godt være det er ren indbildning, det var bare mit indtryk da jeg havde fisken

Jeps, den røg lidt "off topic" men tror da generelt at alle sommerfuglefisk vil spise af rørorme hvis man har sådan nogle, ellers vil jeg tro det er en god idé at have nogle rørorme i akvariet til at få fisken igang med at spise, men kan også godt være det er ren indbildning, det var bare mit indtryk da jeg havde fisken