Anemone vandring

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
cschultz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
20
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ametystvej 33

Anemone vandring

Indlæg af cschultz »

Hej.
Efter at har siddet et perfekt sted har min anemone nu besluttet at vandre en tur og jeg har fjernet, koraller og fragmenter foran den grundet ,at jeg har læst at den kan brænde ( ødelægge) koraller.
Er det rigtigt og gælder det alle typer koraller?
Kan man gøre noget for at undgå vandring jeg har fodret ugenligt med en reje og den trives fint.
Er der en saltvandsbog på dansk på vej det kunne være fint med en opdatering af det ældre materiale som findes.
mvh
Claus
Rasp
Reactions:

Indlæg af Rasp »

Det er rigtigt at en anemone kan brænde forskellige ting i akvariet, jeg ved ikke om den kan brænde alt, men koraller og andre bløde ting vil trække sig tilbage. Hvis den ikke bliver flyttet vil de sulte ihjel.

Jeg har en stor anemone i mit akvarie, den har flyttet sig 2-3 cm på et år. Du skal huske på at mad ikke altid er nok, de skal have lyst og vandstrømning, hvis en af delen mangler vil den sikkert flytte sig. Jeg tror ikke man kan forhindre at de flytter sig. Jeg har nok bare været heldig.

- Rasmus
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Hvis den er begyndt at vandre meget, skal du se at finde en god placering til den med det samme. Hvis du er så uheldig at den kommer ind i en cirkulationspumpe og bliver blendet, kan du risikere at miste alt liv. Jeg har selv måtte hive en lille en op af overløbet, så de kan komme omkring!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kunne egentligt godt lide at vide præcist hvad det er som trikker en anemone til at vandre.
Jeg lod mig besnakke af konen til at få 3 små sorte percula klovn fisk, og samtidigt købte vi 2 små anemoner, om det er nogle de kan lide ved jeg ikke, for de har aldrig været i dem.
Den ene har gravet sig godt ned i sandet og sidder fint der. Den anden var lige ved siden af, men er vandret, og sidder nu, oppe under en sten i stort set totalt mørke. Hvorfor den er kravlet derop har jeg ingen ide om, det er jo også umuligt at komme til at fodre den.
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Ulrik »

Jeg har en meget stor anemone, som har siddet det samme sted i ca 2 år. For ca 2 mdr siden bevægede den sig om bag ved stenene så man ikke kunne se den. De 2 klovnfisk fulgte med så dem så vi heller kke så meget til mere. En dag var den kommet for tæt på pumpen, og havde sat sig fast inde i filteret. Jeg var noget nervøs for at den skulle dø og forurene vandet, da der var gået hul på den. Den kom sig imidlertid meget hurtigt uden problemer. Den blev igen sat foran i akvariet, MEEN den kan ikke styres, og nu er den kravlet om bag ved igen. Jeg har forsøgt at tildække så der ikke kommer noget lys derned, men uden resultat indtil nu.
I øvrigt lever de jo primært af lys, og jeg har ikke fodret min i de 2 år jeg har haft den !. Og den er vokset meget. Det samme gælder med den jeg havde inden da. Den blev for stor og afleveret til Klovnfisken.
Min anemone har vandret forbi flere koraller uden problemer, men der er så vidt jeg ved meget stor forskel på hvor giftige de er, og min er ikke så giftig.
I mit galleri kan den ses, mens den endnu sad ude foran.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"