at fjerne fosfor
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
at fjerne fosfor
lavede lige en fosfor måling, og den viste mit po4 er på 0,25. Hvilke sku være for meget ifølge sedlen. Hvordan får man dette til at forsvinde? vil stene langsomt fjerne det? vil skummeren?
har lidt gået og overvejet at købe både nitrat og fosfor filter bare for at være på den sikker side.... men nu ved jeg så ikke om jeg skal være specielt bekymret over den ligger på 0,25 ?
har lidt gået og overvejet at købe både nitrat og fosfor filter bare for at være på den sikker side.... men nu ved jeg så ikke om jeg skal være specielt bekymret over den ligger på 0,25 ?
- Thomas
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
Hej StarF
Po4 må maks ligge på 0,03 så det er jo næsten 10x så meget som det optimale for koraler er.
du kan ganske enkelt købe noget Rowa phos, det er det bedste på markede til at fjerne det med.
men kan fortælle dig at vores også lå på 0,25 da vi første gang målte for fosfor, og vi har smidt 125g af det rowa phos i filtret, håber det virker.
Po4 må maks ligge på 0,03 så det er jo næsten 10x så meget som det optimale for koraler er.
du kan ganske enkelt købe noget Rowa phos, det er det bedste på markede til at fjerne det med.
men kan fortælle dig at vores også lå på 0,25 da vi første gang målte for fosfor, og vi har smidt 125g af det rowa phos i filtret, håber det virker.
Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
- Thomas
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
de vil ikke dø af det, men fosfat hæmmer deres væks betragteligt så det er jo på sin vis også en meget negativ effekt.
Men det er også bevist at hvis fosfor koncentrationen er på 0,05 ppm reducere væksten på kalk alger med 90%!!!
så det gælder vel også andre koraller, og specielt stenkoraller.
Men vi vil lave en måling mere her i den kommende weekend, så kan jeg fortælle om den er på vej ned. =)
Men det er også bevist at hvis fosfor koncentrationen er på 0,05 ppm reducere væksten på kalk alger med 90%!!!
så det gælder vel også andre koraller, og specielt stenkoraller.
Men vi vil lave en måling mere her i den kommende weekend, så kan jeg fortælle om den er på vej ned. =)
Mvh. Kia og Thomas