Jeg har en et halvt år gammel Giesemann lampe som lige siden brugtagning har summet/larmet rigtigt meget. Jeg troede faktisk først at det var normalt indtil jeg rådførte mig med andre som også har en sådan lampe og hvis lampe er helt tyst.
Har I en ide om hvad det skyldes?
Jeg har faktisk taget lampen ned idag og kan se, at fatningerne sidder løse og er ikke skruet helt fast men problemet er, at jeg ikke kan komme til at skrue dem fast for reflektoren!!!
Ja jeg kan godt se hvad du mener. Men der er 2 problemer, for det første ved jeg alligevel ikke helt om det er det, der er problemet. For det andet er jeg ikke helt så sikker på, at jeg vil ku samle lampen rigtigt igen når først jeg har parteret den.
som vi snakkede om tidligere er det en giesemann infinty lampe. min teori var at umiddelbart var fatningerne der sidder løst eller reflektoren. DU siger at den kun summper når hqierne er tændt men ikke t5 rørene. Men Hvis du har tid og lyst er du velkommen til at komme forbi hos mig med den så kan jeg prøve at se om jeg kan fikse den, dog lover jeg ikke at jeg kan men det er et forsøg værd hvis du er i tvivl!
Tak skal du have Moby. Sådan en lampe er bare ret tung at jonglere rundt med!
Det er rigtigt, det er kun når Hqi´erne er tændt at det summer. Problemet er, at du ikke kan komme til at skrue fatningerne fast. Det kan også godt være, at det er meningen at de skal sidde lidt løst. Har du mulighed for at checke dine Giesemann lamper og se, om fatningerne sidder fast eller ej?
det er faktisk svaret lige der. da den netop brummer mere desto varmere den bliver og balsterne er netop interne på den. det tænkte jeg sgu ikke over! hvordan det så skal fikses ved jeg ikke lige!
Du har ellers fuldstændig ret Carsten. Lampen begynder nemlig først at larme ca. 15-20 min. efter Hqi´erne er blevet tændte. dvs. det er først når den er blevet godt varm at den larmer.
Kan det så være intern ballast? Men hvad er det og kan man gøre noget ved det??