Hurra mit overløb og sump virker
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Hurra mit overløb og sump virker
Har lige afprøvet mit overløb og sump, og det virker tilsyneladende.
Men lige et par spørgsmål:
1: Hvad skal luftventilen til nødrøret bruges til - hvad opnår man ved at regulere luftindtaget
2: Hovedrøret, som er cuttet af ca 25 cm over bunden trækker tilsyneladende luft ind - der kommer i hvertfald luftbobler ud af spiralslangen. Er det tegn på utæthed i systemet eller hvad?
3: Hvad regulerer de to haner - den ene på hoved - den anden på nødrør med durso?
Skal siges at der ikke kommer vand ud "ulovlige" steder indtil nu
jerslev
Men lige et par spørgsmål:
1: Hvad skal luftventilen til nødrøret bruges til - hvad opnår man ved at regulere luftindtaget
2: Hovedrøret, som er cuttet af ca 25 cm over bunden trækker tilsyneladende luft ind - der kommer i hvertfald luftbobler ud af spiralslangen. Er det tegn på utæthed i systemet eller hvad?
3: Hvad regulerer de to haner - den ene på hoved - den anden på nødrør med durso?
Skal siges at der ikke kommer vand ud "ulovlige" steder indtil nu
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- muldfred
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 3300 Frederiksværk
kan du ikke smide et billed op af det??? forstå ikke helt hvad du menere med noget af det
Mvh Morten Rønde
160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Det er nødvendigt med et luftindtag på din durso, så den trækker luft med ned og ikke bare virker som en hævert. En reguleringsventil på dette indtag kan nogen gange være en fordel, da det kan være nemmere at få helt lydløst, hvis man kan jurstere mængden af luft.
Hanen på prim-/hovedrøret bruges til at jurstere hvor stor en mængde vand, der ryger gennem sekund-/nødrøret. Dvs. at alt vandet bør ryge gennem primrøret, hvis du åbner helt op for hanen, hvorimod alt vandet vil ryge gennem sekundrøret, hvis du lukker helt. Du bør indstille den sådan, så det er 0-10 % af nedløbsvandet, der ryger gennem sekundrøret og resten gennem primrøret.
Jeg kan ikke se nogen idé i at sætte en hane på sekundrøret.
Hanen på prim-/hovedrøret bruges til at jurstere hvor stor en mængde vand, der ryger gennem sekund-/nødrøret. Dvs. at alt vandet bør ryge gennem primrøret, hvis du åbner helt op for hanen, hvorimod alt vandet vil ryge gennem sekundrøret, hvis du lukker helt. Du bør indstille den sådan, så det er 0-10 % af nedløbsvandet, der ryger gennem sekundrøret og resten gennem primrøret.
Jeg kan ikke se nogen idé i at sætte en hane på sekundrøret.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
okay men jeg for en masse bobler op i akvariet så
og har ikk mulighed for at lave boblefælde
vil også gerne hæve vandstanden i overløbet lidt så det ikke plasker så meget, men det kan jeg ikke dursoen for fuld luft men det e rikke nok, skal hullet så bores større

vil også gerne hæve vandstanden i overløbet lidt så det ikke plasker så meget, men det kan jeg ikke dursoen for fuld luft men det e rikke nok, skal hullet så bores større

MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 6950
hurra mit overløb virker??
Hsar nørkelt hele dagen med mit overløb.der kommer en masse luftbobler ud af hovedrøret i sumpen. hvorfor.
Forsøger at vedhæfte et par billeder
Forsøger at vedhæfte et par billeder
- Vedhæftede filer
-
- min rørføring
- overløb 1.JPG (27.37 KiB) Vist 484 gange
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo