Så er der efter hånden kommet lidt mere liv i baljen. Der er stadigvæk en del alger, men de er heldigvis på retur.
Jeg har været på et par ture til det mørke jylland og takker Kaos og Brian for handlerne .
Hermed lidt billeder af noget af det nye og der må gerne hjælpes med navne
Vedhæftede filer
Xenia
HPIM0534 (Small).JPG (57.3 KiB) Vist 301 gange
Acropora hystrix
HPIM0535 (Small).JPG (33.44 KiB) Vist 301 gange
?
HPIM0536 (Small).JPG (57.33 KiB) Vist 301 gange
Læderkoral af en art ?
HPIM0539 (Small).JPG (50.84 KiB) Vist 301 gange
?
HPIM0540 (Small).JPG (39.93 KiB) Vist 301 gange
?
HPIM0544 (Small).JPG (38.53 KiB) Vist 301 gange
Min Ricordia med en "baby" ved siden af.
Det billed som du har sat ? ud for er en Seriatopora calindrium.
Billedet ovenover, har den foldet sig mere ud, så man kan se hvad det er for en tingest?
Nr 2 - Montipora digitata
Nr 3 - Montipora capriconis
Nr 4 - Sikkert sinularia
Nr 5 - Seriotopora Caliendrum
Nr 6 - Seriotopora Hysterix - IKKE Acropora hysterix
Navnene ovenfor er gode nok men stavningen må du ikke hænge mig op på da jeg ikke gad kigge i gogen Og selv tak for sidst !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Det er helt sikkert en Sinularia Og dit akvarie begynder da at ligne et akvarie så det er da super !!
Inden længe er de sidste alger væk og så begynder den sjove påfyldning af koraller...hehe
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Pas på med den der slange søstjerne, jeg havde en af samme slags, og de kan blive ret store. Min havde arme på 30 cm, og den spiste alt hvad der ikke kunne slippe væk. Polypper rejer og et par fisk. Jeg har nu afleveret den hos John, tror nu ikke han kan sælge den, men jeg er da fri for den.
Husk at fodre den, for ellers begynder ting at forsvinde.
Baljen er på 250 l. og det kan da godt være at søstjernen skal fjernes når den bliver lidt større. Indtil videre har den ikke rørt nogle fisk men jeg tror det er den der vælter nogle af korallerne desværre.
Peters> Det lyder godt, hvad er målene, og er det specielt lavet? Jeg skal nemlig selv have et 250 liter, og det er meget flot dit akvarie? Ville gerne høre lidt mere om dit projekt...
venlig hilsen, Jakob
JO det er ihvertfald ikke normale saltvandsmål... men det lyder fornemt. Det kan nu godt være et almindelig frabrikslavet saltvandsmål... men hvor kan man så købe det?
Hej med jer.
Akvariet er lavet i specialmål efter mit ønske. Akvariet blev dog hurtigt for lille (faktisk inden der kom noget i ) Akvariet er lavet hos Tropeland i Skanderborg. Prøv at kontakte ham. Han kan lave akvarier i specialmål til særdeles konkurrencedygtige priser.
Mvh Henrik