vand problemer... eller
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
vand problemer... eller
hvor tit burde man lave vandskift? og hvis man ikke køre med omosevand bør man så skifte vand?
syntes mit vand har en masse skidt i sig, mest af alt fra bundlaget.. desvære kommer det hele ikke med over i overløbet, er eneste effektive måde at fjerne det på at skifte vand?
syntes mit vand har en masse skidt i sig, mest af alt fra bundlaget.. desvære kommer det hele ikke med over i overløbet, er eneste effektive måde at fjerne det på at skifte vand?
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
tror skidtet kommer fra min sump.. der hvor jeg har LS i sumpen ligger der en del skidt på bunden når jeg så hælder vand i der fordamper hælder jeg det i min sump og det hvirvler det op..
det er sandt nok der pt er en mindre pumpe i mit akvarie da den bruges til at lave cirkulation til mine frisk ls, der venter på at komme i.
og har sjovt nok ikke bemærket skidt i vandet da jeg havde alle mine pumper til at køre. Men burde flere pumper ikke skabe mere uro i andet og derved vil skidte bare hvirvle mere rundt?
any way regner med at lave et vandskift og så så fjort min sump ren.. regner med at skifte 1/3 del vand eller sådan, vil det ku gå ?
det er sandt nok der pt er en mindre pumpe i mit akvarie da den bruges til at lave cirkulation til mine frisk ls, der venter på at komme i.
og har sjovt nok ikke bemærket skidt i vandet da jeg havde alle mine pumper til at køre. Men burde flere pumper ikke skabe mere uro i andet og derved vil skidte bare hvirvle mere rundt?
any way regner med at lave et vandskift og så så fjort min sump ren.. regner med at skifte 1/3 del vand eller sådan, vil det ku gå ?
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
mit problem er bare jeg ikke altid haqr kørt med filter i min bobbel fælde så der hvor jeg har mine ls lige efter bobbel flæden der har jeg en masse lort på bunden.. så planlægger enlig bare tømme og rense det og så skifte 1/4 del vand eller sådan.... når jeg er færdig med at køre mine ls ind og kan sætte min sidste cirkulations pumpe over i akvariet igen så burde det vel hjælpe på det..