Søstjerne død

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Gulerodskagen
Reactions:

Søstjerne død

Indlæg af Gulerodskagen »

Hej

En søstjerne så lidt underlig ud igår .... som om den forlod sin skal hvis det er muligt ... men idag sad der så en stor rød eremit krebs og mæskede sig i resterne af den ... hvad er der mon sket ?
Brugeravatar
kaos
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: midt jyland/hedensted

Indlæg af kaos »

hvor længe har du haft den?
kaos
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Ud fra din beskrivelse er det ikke nemt at gi' et bud. Har den evt. haft en skade? og hvilken søstjerne er det?
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Gulerodskagen
Reactions:

det er en blå søstjerne ... der er nogle der ligner en lille hvid blæksprutte som ligger ved siden af den ... det er som om den har forladt sit hus ... men jeg aner ikke noget om dem .. så jeg skal ikke kunne sige det .

"skallen" alt det blå er der også endnu .. og jeg kan se små arme der bevæger sig ... jeg må nok sige at jeg aner ikke hvad der foregår.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvad med nogle billeder!!
Gulerodskagen
Reactions:

ja.. jeg kan ikke tage nole lige nu .. men prøver senere . er det normalt at en søstjerne skifter ham ?
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Gulerodskagen skrev:ja.. jeg kan ikke tage nole lige nu .. men prøver senere . er det normalt at en søstjerne skifter ham ?
Ikke for dem jeg kender...
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
21
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

De blå såstjerner kanb være svære at holde liv i, hvis man ikke har et ret stort akvarie. De kan dog sagtens overleve selvom de mister en arm eller to..har prøvet det efter af en krabbe bed dem af. Det eneste gode var at krabben var ret let at fange, da den havde sat sig fast på den mistede arm fra søstjernen. Søstjernerne skifter ikke ham, så det er nok tvivlsomt om den overlever. Hold lidt øje med den og tag den op hvis den er meget medtaget.
Med venlig hilsen

Thomas
Gulerodskagen
Reactions:

jeg bliver nok nødt til at smide den ud , den ser ikke godt ud .. har sikkert også været død længe nu ...
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"