For vandstand i akvarie?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
For vandstand i akvarie?
Jeg har vand i mit (brugte) 250L akvarie for første gang, men syntes at vandstanden er lidt for høj. Hvad mener i erfarne herinde? Vandet er helt oppe og røre bølgebryderne, ca 1 cm under kanten af akv..
Jeg har lavet så mange ekstra tænder i overløbskammen som jeg kunne, men jeg kan ikke få vandstanden lavere uden enten at drosle retur pumpe ned eller skære overløbsglasset ud og få skåret lidt af det.
Umiddelbart så vil jeg ikke drosle returpumpen ned.
Hvis jeg piller glasset ud vil jeg i samme omgang montere en af de der overløbskamme hvor kammen kan skiftes/pilles op.
Kammen som sidder der nu er lavet i det samme stykke sorte plast som også danner bagrunden.
Hælder mest til at pille glasset ud og få skåret lidt af det.
Men hvis vandstanden er 100% korrekt som den er nu - Så kunne jeg jo også droppe det ekstra arbejde, hehe...
Jeg har lavet så mange ekstra tænder i overløbskammen som jeg kunne, men jeg kan ikke få vandstanden lavere uden enten at drosle retur pumpe ned eller skære overløbsglasset ud og få skåret lidt af det.
Umiddelbart så vil jeg ikke drosle returpumpen ned.
Hvis jeg piller glasset ud vil jeg i samme omgang montere en af de der overløbskamme hvor kammen kan skiftes/pilles op.
Kammen som sidder der nu er lavet i det samme stykke sorte plast som også danner bagrunden.
Hælder mest til at pille glasset ud og få skåret lidt af det.
Men hvis vandstanden er 100% korrekt som den er nu - Så kunne jeg jo også droppe det ekstra arbejde, hehe...
- Vedhæftede filer
-
- Vandstand?
- IMGP3742.jpg (51.74 KiB) Vist 2073 gange
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Størrelsen af hullerne er kun et problem, hvis du har meget små fisk.
fordelen ved at have store huller, er at der ikke sætter sig noget snask i hullerne, og på den måde får vandstanden til at stige.
Er den plade ikke en pvc plade?? Hvis ja, så er det da blot at sænke vandstanden et par centimeter, og så save/fræse nogle længere huller
fordelen ved at have store huller, er at der ikke sætter sig noget snask i hullerne, og på den måde får vandstanden til at stige.
Er den plade ikke en pvc plade?? Hvis ja, så er det da blot at sænke vandstanden et par centimeter, og så save/fræse nogle længere huller
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jo det er en pvc plade, men den er monteret på en 6mm glasplade, som stopper lige der hvor de rillerne går til nu.. 
Men vandstanden er også perfekt nu - Tak for tipset med at lave rillerne breddere! Jeg havde bare tænkt at de ikke måtte være større end de allerede var.
.
Nå nu vil jeg tømme det igen også skal det vist saltvand på i morgen.. Fedt og slippe for at skulle til glarmesteren..
/Henrik

Men vandstanden er også perfekt nu - Tak for tipset med at lave rillerne breddere! Jeg havde bare tænkt at de ikke måtte være større end de allerede var.
.
Nå nu vil jeg tømme det igen også skal det vist saltvand på i morgen.. Fedt og slippe for at skulle til glarmesteren..
/Henrik
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Fint at vandstanden er faldet. Som du skriver i starten af indlægget ville det være smart med en overløbs-kam der kan pilles af, det er noget nemmere at rengøre den ude i håndvasken. For at mindske alger kan du lave en sort plastplade der ligger ovenpå dit overløb, det gør at lyset ikke kan trænge ned og danne trådalger mm. og det forhindrer også adgang for div. eremit krebs mm.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.