Aqua Medic MiniFlotor 200

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Aqua Medic MiniFlotor 200

Indlæg af Hougaard »

Til mit 45L nano-reef valgte jeg en Aqua Medic MiniFlotor 200 skummer købt hos http://www.akvarieudstyr.dk [left]http://www.aqua-medic.de/images/products/miniflotor.gif[/left]

I første omgang bare fordi den var den billigste skummer jeg lige kunne finde. Billedet er forøvrigt forkert - koppen er højere end det er vist - Den rigtige størrelse kan ses på mit billede. Skummeren skal bruge en luftpumpe og lige nu kører jeg med en "AM-TOP Professionel 120" til 55,- fra http://www.cichlidecentret.biz - 100-120 L virker som en fornuftig størrelse pumpe. Husk returløbsventil hvis pumpen er placeret lavere end skummeren.
Ophænget er tilgengæld mærkeligt, det virker lidt som om at Aqua Medic har genbrugt lidt for meget plastik fra deres probeholder. Jeg endte med at brække det meste af ophænget af og så montere den med sugekopper.
Billede
Efter at have kørt i en lille måned må jeg konstatere at det bare virker. Jeg hælder af og til (hver anden dag ca.) en sjat grønt vand ud. Den er stort set lysløs - Man kan kun høre den når koppen er taget af.

Citat fra akvarieudstyr.dk omkring virkemåden: "Miniflotor er en lille men stærk luft dreven intern protein skummer. Den er karakteristisk ved dens dobbelte cylinder reaktionssystem: I den inderste cylinder kommer luftboblerne op medtager store mængder af vand. Dette vand falder så ned i den eksterne cylinder og fører luftboblerne ned mod ekspansionskeglen, som stopper luftboblerne. De stiger derfor op imod strømmen og løfter affaldsstofferne op til skumkoppen. Denne procedure sørger for at boblerne har en lang kontakttid, hvilket gør denne skummer effektiv men kompakt."

Jeg er endnu ikke nået til at udskifte limetræs luftstenen - men det kommer nok.

Konklusion: Til et lille nano-reef virker det som en rigtig god skummer og samtidigt til en god pris.

/Erik
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Meget enig, jeg kører den på et 300l. Ved ikke lige om det er et nano, men den virker. tømmer koppen en gang om ugen.

Så cost/benefit .. Fed løsning.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Lars M skrev:Meget enig, jeg kører den på et 300l. Ved ikke lige om det er et nano, men den virker. tømmer koppen en gang om ugen.

Så cost/benefit .. Fed løsning.
En minifloter på et 300liter akvarium...Mener du ikke en Midifloter?
Brugeravatar
Heros
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
21
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Brønderslev

Indlæg af Heros »

Jeg har også en på mit 125 litters og den er bare ok. Hvad Lars m angår så mener han det han skriver den er god nok det er sådan en han har på den ene balje.
Er ved at samle udstyr til at starte igen . vil have et 250-300 liters med sump
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Jep jeg køber en imorgen til mit 112 liters, eftersom jeg er pænt træt af min picco fra sander, da koppen bare nægter at sidde på. Holderen er også noget billigt plastic-crap....
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Lars M »

Nemlig ja.... :TH
Mvh.

Lars Mogensen
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

Lars.. kan du ikke fortælle mig lidt om dit teknik og beboere i dit 300 L?

når det er en en intern skummer.. skal der så bruges sump ?
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Lars M »

Prøv lige at se dette link:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=330
og dette link om opbygningen af min filtersektion:

http://www.nordicreefforum.dk/forum_pos ... 59&KW=325l

Meen det blev jo alligevel til en lille skummer.

Af fisk m.v. er der to store gule kirurger og to små kejsere. Der er tre wurdemani rejer samt et hav af snegle m.v.

Akvariet bliver brugt til at flytte rundt på alt muligt såsom deprimerede koraller, fragtmenter m.v. Så det er faktisk ret belastet selvom fiskeantallet er lille.
Som du nok kan se har jeg en indbygget sump i siden på mit 325l.

Jeg har to tunze 7400 idag koplet på en multicontroler sammen med det store akvarium.

Funker rigtigt godt.

Thats all.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
weblance
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Re: Aqua Medic MiniFlotor 200

Indlæg af weblance »

Jeg har lige købt sådan en til et lille aquarium. Jeg er dog meget i tvivl om hvor langt der skal/må være fra vandoverfladen til bunden af koppen. Nogen der ved det?
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Aqua Medic MiniFlotor 200

Indlæg af Stig Jest »

weblance skrev:Jeg har lige købt sådan en til et lille aquarium. Jeg er dog meget i tvivl om hvor langt der skal/må være fra vandoverfladen til bunden af koppen. Nogen der ved det?
Check denne tråd: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=127&t=49586

Mvh. Stig
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"