hvordan kommer jeg af med algerne
- andersla
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6580 Vamdrup
- Geografisk sted: vamdrup
- Kontakt:
hvordan kommer jeg af med algerne
hej allesammen jeg har fået nogle alger der sætter sig på glasset hele tiden det er lige som om at det er et grønt støv lag der sidder der. det er kommet efter at jeg er begyndt at tilsætte grotech sporestoffer så nu er jeg stoppet med det. jeg har sat et uvfilter på for et par dage siden og kan kun se en lille ændring på det.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har du overhovedet behov for at tilsætte sporestofferne??
Hvad har du i akvariet??
De alger kan nemlig også komme fordi du overdoser sporestofferne.
Der er også noget med at hvis man nedsætter doseringen af B flasken, forsvinder de igen.
Og det er nogle dumme kroner at spare ved ikke at have et osmoseanlæg.
irritationen ved at det ikke ser ordenligt ud pga alger, synes jeg langt overstiger
det som det koster at lave osmosevand og anskaffelsen af et osmoseanlæg.
Hvad har du i akvariet??
De alger kan nemlig også komme fordi du overdoser sporestofferne.
Der er også noget med at hvis man nedsætter doseringen af B flasken, forsvinder de igen.
Og det er nogle dumme kroner at spare ved ikke at have et osmoseanlæg.
irritationen ved at det ikke ser ordenligt ud pga alger, synes jeg langt overstiger
det som det koster at lave osmosevand og anskaffelsen af et osmoseanlæg.
Senest rettet af Carsten søn 22. jul 2007 22:05, rettet i alt 1 gang.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Alger kommer kun, hvis der er for megen næring i systemet! Det er dog meget almindeligt, at der kan komme en lille algefilm på ruderne, der skal fjernes en gang eller to om ugen. Hvis det er mere end dette, er det som sagt forid, der er for megen næring i dit system. Har du testet vandet i akvariet? Hvad er vandværdierne for dit hanevand?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- andersla
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6580 Vamdrup
- Geografisk sted: vamdrup
- Kontakt:
jeg kan se idag at det ikke er så slemt med algerne jeg har kun bløde koraller, skiver, polypper og et par annemoner. hvad syntes i at jeg skal tilsætte er ved at få min calium værdi op på det rigtige til dette bruger jeg tropig marine. syntes godt nok at der skal meget i. hvade engeligt tænkt på at begynde på balling metoden. men disse produkter kan jo kun købes i tyskland.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis du ikke har nogen form for stenkoraller, så er balling totalt overkill.andersla skrev:jeg kan se idag at det ikke er så slemt med algerne jeg har kun bløde koraller, skiver, polypper og et par annemoner. hvad syntes i at jeg skal tilsætte er ved at få min calium værdi op på det rigtige til dette bruger jeg tropig marine. syntes godt nok at der skal meget i. hvade engeligt tænkt på at begynde på balling metoden. men disse produkter kan jo kun købes i tyskland.