Ozon Generator?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Ozon Generator?

Indlæg af Erik N »

Jeg har købt mig en Ozon Generator på ebay.de, Men den skal fødes af en luftpumpe, Dvs der er 2 studser hvor den ene skal den fødes på og den anden skal der en luftsten på der evt skal ned i skummeren sumpen,

Nu har jeg sat luftstenen ned i min skummer, men er egentlig i tvivl om hvor meget knald der skal være på luftstenen, Lige nu står den bare og fisler stille og rolig.
Jeg har ingen redox måler, og akvariet er 500 l

Nogle ideer?
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Hvad for en skummer har du?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Er du sikker på der skal pumpe på. Dem jeg kender skal have den ene studs på der hvor skummeren suger luft ind, og intet på den anden studs, evt en luddæmper
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

røntved skrev:Er du sikker på der skal pumpe på. Dem jeg kender skal have den ene studs på der hvor skummeren suger luft ind, og intet på den anden studs, evt en luddæmper
Men det afhænger jo af, hvor vidt det er en venturi/injektor skummer, eller om det er en luftstensdrevet skummer. Hvis det er en luftstensdrevet skummer, er der ikke noget sted, den suger luft.
Ellers er jeg enig med dig.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Det er en hjemmelavet skummer jeg har, den er ca 130 høj og 20 cm bred den fødes af 4 store luftsten.

Røngtved, det kan godt være du har ret, poster lige et billede af Ozon generatoren senere. Men det kan vel være lige meget om Der bliver suget eller pustet igennem generatoren.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Erik N skrev:Det er en hjemmelavet skummer jeg har, den er ca 130 høj og 20 cm bred den fødes af 4 store luftsten.

Røngtved, det kan godt være du har ret, poster lige et billede af Ozon generatoren senere. Men det kan vel være lige meget om Der bliver suget eller pustet igennem generatoren.
Du har helt ret i, at det er lige meget, om der bliver pustet eller suget, men hvis det er en luftstensskummer er der jo ikke noget til at suge og en luftpumpe er derfor nødvendig.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Ozon generatoren er en 300mg/hr. Men er det helt galt hvis jeg bare lader luftstenen fisle stille og roligt med luft eller kan jeg godt gi den lidt mere gennemstrømning? Har ikke så meget forstand på ozon, anden det jeg har læst om det her på siden.
Har fundet ud af hvordan ozonen lugter, det kunne jeg sagtens lugte da jeg prøvede den i en kop vand. og ved godt det ik skal ha så meget ozon at man kraftig kan lugte ozonen over skummeren
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Erik N skrev:Ozon generatoren er en 300mg/hr. Men er det helt galt hvis jeg bare lader luftstenen fisle stille og roligt med luft eller kan jeg godt gi den lidt mere gennemstrømning? Har ikke så meget forstand på ozon, anden det jeg har læst om det her på siden.
Har fundet ud af hvordan ozonen lugter, det kunne jeg sagtens lugte da jeg prøvede den i en kop vand. og ved godt det ik skal ha så meget ozon at man kraftig kan lugte ozonen over skummeren
Flowet gennem ozonisatoren er helt ligegyldigt. Mængden af ozon skal du indstille på selve ozonisatoren.

F.eks. er min ozonisator sat til at give 55 mg. ozon i timen. Om der så ryger 100 eller 1000 liter luft igennem den, er lige meget, for den vil uanset hvad stadig kun give 55 mg. ozon i timen.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Hmm, Der er intet man kan justere på på min ozoniator, der er De 2 studser og en tænd/sluk knap, så den giver nok fuld knald når jeg tænder den og så troede jeg at jeg kunne regulere luftflowet/ ozonen
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Erik N skrev:Hmm, Der er intet man kan justere på på min ozoniator, der er De 2 studser og en tænd/sluk knap, så den giver nok fuld knald når jeg tænder den og så troede jeg at jeg kunne regulere luftflowet/ ozonen
Det vil jo være helt ufattelig svært at regulere! Jeg ville være meget varsom med brug af den ozonisator, da 300 mg. i timen er ret så meget!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Du skal også være opmærksom på at visse former for acryl, ikke tåler de store mængder ozon.
Har set et par stykker hvor der stor hvor høj koncentrationen må være.
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Vil jeg ikke stadig kunne ca dosere ved at lugte mig frem?
Kan sagtens lugte mig frem til om lugten er der eller ej.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"