har lige et efter jeg har snakke lidt med Andreas (Falcon) i pm og vi snakke om det nye 360 l vi skal til og starte op også sagde han at vi kun låne en dunk af ham til og lave vand til og komme i også nå vi så fik bajle hjem her i løbe af ugen så kunne vi komme vandet fra dunken i også vile vi slippe fra og få en hvid hinde på glasset så vil jeg lige høre vil der komme sådan en nå det er med osmose vand vi komme i ?? og er det rigtig der kommer sådan en i hvis man kommer vand og salt direkte ned i bajle først gang ??? og fremover måske ??
Hilsen Karina
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
den hvide hinde er kalkudfældning...det er noget der kan komme i det man blander salt og vand, hvis vandet bliver for hurtigt mættet af salt. Jeg har før blandet op i akvarie uden der er sket kalkudfældning....min errfaring er at hvis bare du ikke hælder alt salt i på en gang, men gør det af flere gange og rører det sammen hver gang, så sker der intet. Men problemet ved kalkudfældninger er at det er satans svært at få af glasset igen.
hvis du blandet det i en anden beholder så behøver du ikke bekymre dig om kalkudfældning, så vil det sidde på indersiden at beholder eller ligge sig som bundfældning i beholderen.