Jeg går fra Malawi til saltvand og intet aner jeg om saltvand, men jeg springer ud i det uden styrthjelm og sikkerhedsnet.
Jeg startede i starten af 1990 med malawier og dette kørte rigtig godt indtil for ca. 14 dage siden. jeg tog familien med til kreta og min pap far skulle så passe hunden og min 960L flydt med VF malawier. Den søndag hvor der så var så varmt, hentede han hunden klokken 09:00 om morgen ( da den skulle overnatte i huset hvernat ) han fik fodret mine malawier og kørte så med hunden, om aften kom hunden atter tilbage, men til hans store forbavelse var hele akvariet mælke hvidt og alle ( hver en eneste ) VF malawier var døde, dette skete på godt og vel 9-12 timer. Familien fik først nyheden efter endt ferie da vi betrådte vores stue.
I langtid har jeg gået med tanken om at starte saltvand, men størrelsen på min bajle og de priser vi fik smidt i hovedet hvergang, vi snakkede med folk, var afskrækkelse nok til ikke at ville springe ud i det.
Men nu tager vi springet fuldt ud, da hvis vi skulle fylde baljen med malawier igen ville dette løbe op i omkring 16000-20000 kr. det er også nogenlunde det selve opbygningen vil komme til at koste, så derfor vil jeg nu blive en saltvands freak som mange af jer er herinde.
Jeg poster lidt før billeder ( ferskvand ) også kommer selve saltvands opbygningen af akvariet jo også, men det er kun en for smag for at se FØR og EFTER BILLEDER.
FØR:
UNDER:
Fik lige købt 2x 2 x 250 W Hqi lamper
Så kom sumpen også hjem:
Skummer og pumpe:
Så kom Reefkeramikken:
Opdatering følger
EFTER:
opdatering Følger