kalkreaktor eller balling ???????
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
der er vist forskellige fordele og ulemper ved begge dele.... jeg kører selv Balling og er tilfreds med det. Fordelene ved Balling er efter min mening af det er billig i anskaffelse og drift. dog gør man det noget nemmere for sig selv ved at anskaffe en doseringsmaskine, og så er anskaffelsen jo ikke så billig igen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
hvis du søger på balling her på siden vil du få en del hits også nogle hvor der bliver forklaret hvad det er.
Kort fortalt har du 3 dunke med væsker som du dalgigt tilsætter af, for at holde dit calcium, magnesium, kh og sporestof i niveau. Hos mig fungerer det indtil videre helt fint. Jeg tilsætter dog Mg for sig selv.
Kort fortalt har du 3 dunke med væsker som du dalgigt tilsætter af, for at holde dit calcium, magnesium, kh og sporestof i niveau. Hos mig fungerer det indtil videre helt fint. Jeg tilsætter dog Mg for sig selv.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
du kan prøve at se under artikler på min hjemmeside. Der er der en artikel om hvorledes jeg gør med hensyn til balling
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik
http://www.koralrevet.dk

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Svendborg
Har selv kørt med balling i ca. 3 mdr. Jeg har dog eksperimenteret med at tilsætte ekstra Jod ved siden af den foreskrevne mængde, da mine acropora´er mistede lidt farve. Det virker rigtig godt - uanset om nogle begynder at fable om ionforskydning og hvad ved jeg...
Jeg kører osse med Grotech dos.mask. og det er virkelig nemt at kontrollere.
Kan varmt anbefales!
Nicolaj

Jeg kører osse med Grotech dos.mask. og det er virkelig nemt at kontrollere.
Kan varmt anbefales!
Nicolaj