hmmm næsten et ulimatum fra damen..
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
hmmm næsten et ulimatum fra damen..
Hun er træt af min balje, og nu fandt hun mit " hemmelige " akvarie budget og alle mine spendings..
Så hendes forslag er :
sælg hele lortet og få en glad hustru
eller
sælg hele lortet og gå ned i størrelse , og hun vil acceptere det.
DAMN!
og granded - jeg har brugt mange mange flere penge end hun vidste noget om... men alligevel.
nogen der kan hjælpe mig med en ca pris for :
720 liters helgals akvarie , stående på en porsa stel, med sider på.
2 x 6000 l/t tunze
1 x 12000 l/t tunze ( model 6100 )
1 x lettere defekt, men virker, multicontroller
2x up3000
1x tunze master electronic ( 13000 l/t - helt ny fra idag )
1x shuran jetskim 250
1x ozon
1x niveau måler ( tunze
130 kg sten
div koraller - ikke noget vildt ( borset fra en som jeg har givet en del for )
2 klovne, 1 palet, 1 gul kirug, en stor naso, 3 anthias, 2, madariner, 1 lannæset koral vogter, + 2 andre kiruger ( kan sgutte huske det ), et par søstjerner
og til sidst - 2 hjemme byg HQI med 5 mrd gamle pære, samt 2 x 54 w t5 ( helt nye )
det her er ikke en salgs annonce, men mere et forsøg på at danne mig et overblik... for buuuuuuhhuuu , jeg vil sgu ikke af med det.
men da helere få noget for det, så jeg kan bestille på stedet igen, bare i halv størrelse... jeg håber at der kunne være en der ude der er " vant " til at sælge lidt frem og tilbage, der kan hjælpe mig lidt på vej.
fuck... kvinder!
Så hendes forslag er :
sælg hele lortet og få en glad hustru
eller
sælg hele lortet og gå ned i størrelse , og hun vil acceptere det.
DAMN!
og granded - jeg har brugt mange mange flere penge end hun vidste noget om... men alligevel.
nogen der kan hjælpe mig med en ca pris for :
720 liters helgals akvarie , stående på en porsa stel, med sider på.
2 x 6000 l/t tunze
1 x 12000 l/t tunze ( model 6100 )
1 x lettere defekt, men virker, multicontroller
2x up3000
1x tunze master electronic ( 13000 l/t - helt ny fra idag )
1x shuran jetskim 250
1x ozon
1x niveau måler ( tunze
130 kg sten
div koraller - ikke noget vildt ( borset fra en som jeg har givet en del for )
2 klovne, 1 palet, 1 gul kirug, en stor naso, 3 anthias, 2, madariner, 1 lannæset koral vogter, + 2 andre kiruger ( kan sgutte huske det ), et par søstjerner
og til sidst - 2 hjemme byg HQI med 5 mrd gamle pære, samt 2 x 54 w t5 ( helt nye )
det her er ikke en salgs annonce, men mere et forsøg på at danne mig et overblik... for buuuuuuhhuuu , jeg vil sgu ikke af med det.
men da helere få noget for det, så jeg kan bestille på stedet igen, bare i halv størrelse... jeg håber at der kunne være en der ude der er " vant " til at sælge lidt frem og tilbage, der kan hjælpe mig lidt på vej.
fuck... kvinder!
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- Nadia
- Rev Rokke
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
hov hov
Her hjemme er det altså manden der er no go i..
kan du ikke bare lade vær med at bruge flere penge på det?

kan du ikke bare lade vær med at bruge flere penge på det?

Senest rettet af Nadia man 4. jun 2007 20:16, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
yep fuck de kvinder
nu skal jeg sige dig mit knæb...jeg siger altid det dobbelte af hvad ting egentlig koster...
for eksempel da jeg skulle ha skummer sagde jeg den kostet 7000kr
og da jeg så fand en billig til 3500 var den helt hjemme
det kan sku ikke betale sig at sælge sine brugte ting,,de står ikke højt i pris.

nu skal jeg sige dig mit knæb...jeg siger altid det dobbelte af hvad ting egentlig koster...
for eksempel da jeg skulle ha skummer sagde jeg den kostet 7000kr
og da jeg så fand en billig til 3500 var den helt hjemme

det kan sku ikke betale sig at sælge sine brugte ting,,de står ikke højt i pris.
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
nej det gør det vel ikke ole...
men skulle jeg være fair for alle parter, ville jeg jo nok ende på en pris der var + 20,000 kr
Når man nu tænker på hvad teknikken koster, og så selvom det er lidt over et år gammelt, så ville det skulle være et fund... men hvad ved jeg ?
130 kg sten, en dyr skummer, nogle gode pumper, EN HELT ny tunze master electronic til 3500 som kun lige er pakket ud og såen... det er jo næsten ikke til at få sig selv til at sælge KÆMPE billigt vel ?
men skulle jeg være fair for alle parter, ville jeg jo nok ende på en pris der var + 20,000 kr
Når man nu tænker på hvad teknikken koster, og så selvom det er lidt over et år gammelt, så ville det skulle være et fund... men hvad ved jeg ?
130 kg sten, en dyr skummer, nogle gode pumper, EN HELT ny tunze master electronic til 3500 som kun lige er pakket ud og såen... det er jo næsten ikke til at få sig selv til at sælge KÆMPE billigt vel ?
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
Jimmi - true.
men jeg kan vist ikke i længden holde til en dame der er parat til at hælde windowcleaner i baljen, for at komme af med den
jeg ved godt at hvis jeg fik en god pris, på hele mit skidt, så ville jeg ende med at bruge det hele på et nyt meget mindre
men jeg kan vist ikke i længden holde til en dame der er parat til at hælde windowcleaner i baljen, for at komme af med den
jeg ved godt at hvis jeg fik en god pris, på hele mit skidt, så ville jeg ende med at bruge det hele på et nyt meget mindre
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Hmm, jeg syntes generelt folk er Alt for meget under tøflen.
Jeg syntes tit at man høre folk sige at deres partner ikke vil ha man har eller bruger penge på div ting / hobbyer.
Med mindre det ikke er dem der betaler kan de da blande sig fuldstendig uden om. Min kæreste skal absolut ikke blande sig i hva jeg bruger mine penge på
Lige et side spring
Kan ikke hjælpe dig med priserne, men hvis det kommer til salg så kunne jeg godt være køber til noget
Jeg syntes tit at man høre folk sige at deres partner ikke vil ha man har eller bruger penge på div ting / hobbyer.
Med mindre det ikke er dem der betaler kan de da blande sig fuldstendig uden om. Min kæreste skal absolut ikke blande sig i hva jeg bruger mine penge på

Lige et side spring

Kan ikke hjælpe dig med priserne, men hvis det kommer til salg så kunne jeg godt være køber til noget

900 L viewtopic.php?t=10798
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
kan du ikke bruge nogen af dine ting på den mindre balje for det giver ingen mening at sælge det hele for så at købe nyt af alt bare mindre det blir sgu dyrt.... noget andet noget er.. er du meeeeeeget glad for hende????????
for så det nok billigere

288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
vi har også lidt prob her
han vil godt af med det så vi kan spare mange penge men et eller andet sted vil han godt have et mindre end det vi har nu men bare rolig skal nok få overtalt ham så vi bare få et 250-300 L end vores 600 nu

Hilsen Karina
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
joe - noget kunne godt bruges, da vi snakker om ca 350 - 400 liter, kunne jeg være noget fristet af nogle nano, istedet for streams.
ang snakken omkring sin partner, så må jeg nok sige at hvis hun tog 2½ kvmt af vores stue på noget der kostede mange tusinde om måneden, og jeg hadede det, så måtte hun også bide i skeen.
hmm - måske sætter jeg en salgs annonce op, hvor første del er at finde en 100%s køber af balje og stel
sten, skummer, kalkreaktor og hqi tror jeg ikke bliver svært at komme af med... ej hellere det levende.
stumperne der bliver tilbage må jeg bruge på det nye setup
ang snakken omkring sin partner, så må jeg nok sige at hvis hun tog 2½ kvmt af vores stue på noget der kostede mange tusinde om måneden, og jeg hadede det, så måtte hun også bide i skeen.
hmm - måske sætter jeg en salgs annonce op, hvor første del er at finde en 100%s køber af balje og stel
sten, skummer, kalkreaktor og hqi tror jeg ikke bliver svært at komme af med... ej hellere det levende.
stumperne der bliver tilbage må jeg bruge på det nye setup
- JJ
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2730 Herlev
- Saltvand siden?: 2007
Sur røv!!
Min kæreste har sagt at hun ikke vil høre hvor meget jeg bruger på det. Bare hun kan se på det.... Så er hun glad!
Min kæreste har sagt at hun ikke vil høre hvor meget jeg bruger på det. Bare hun kan se på det.... Så er hun glad!
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
dejligt nemt hva ?
men fuck it - jeg har overvejet den perfekte plan, såfremt jeg får det solgt inden damen slår alt ihjel
lad mig bare nævne en enkelt ting : zeovit
men fuck it - jeg har overvejet den perfekte plan, såfremt jeg får det solgt inden damen slår alt ihjel

lad mig bare nævne en enkelt ting : zeovit
- JJ
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
Ahvad...?? Jeg betaler topskat...!!! Det skulle afskaffes...Falcon skrev:Han betaler jo heller ikk nær så meget i skat![]()
![]()

Man betaler skat i det land man arbejder i. Det gælder også for svenskere som arbejder i Dk.
Hvis bare man kunne få lov til at betale svensk skat istedet....
Nå tilbage til tråden!
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Solrød, 30 km til Kbh
Altså, her ude på landet kan stemningen vedr. mine akvarier også blive lidt trykket, men her er der altid et svar på brokken, for kvinderne i huset har hest - Så hver gang lillesøster skal have en ny hest, springbane, saddeler eller lignende siger jeg bare "Jamen så vil jeg da egentlig også lige gerne have de der 60.000 lortet koster. Jeg står alligevel og mangler lidt lys". Og så falder der lidt tilskud af til min egen private regnskov herhjemme.
Mit råd er altså;
Forær hende en hjelm, saddel og en hest (Tro mig, du skal nok få hevet det hjem) og du har en undskyldning for dyre hobbyer livet igennem.
Mit råd er altså;
Forær hende en hjelm, saddel og en hest (Tro mig, du skal nok få hevet det hjem) og du har en undskyldning for dyre hobbyer livet igennem.

Mathias
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Solrød, 30 km til Kbh
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: København
Jeg er nu mest i den situation at jeg ikke selv vil vide hvor meget jeg har brugt.
588L, speciel møbel i hvid autolak + sump, hydralik ophængt Riga Power 2X250W4x54t5, Schuran 150, wavebox, Red Dragon 6500, Tunze 6100, Koralin 150, Sander ozon, Deltec 39w UV, Titan 1500 køler, IKS, IKS Vandniveau, reef på side og baggrund og 400l/dag Osmose - og en drænet konto
:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=8770

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=8770
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- JJ
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
Jacques, du har satme også givet den gas på det sidste....
Jeg kan heller ikke holde regnskab på det hele mere. Og det er ikke engang oppe at køre endnu...
Der er altid et eller andet man mangler!
Jeg kan heller ikke holde regnskab på det hele mere. Og det er ikke engang oppe at køre endnu...

Der er altid et eller andet man mangler!
- JJ
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
Ja jeg tænkte nok det var dig.... 

- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
hehe - hvis jeg nu lander det job til 27 kilo om måneden, så får hun sgu hest og hus, inden for et par år, og så starter jeg det 2000 liters jeg gerne vil
indtil da, må jeg nok se om om efter noget der er lidt mindre
nå ja - jeg må smide det i den blå avis eller lign..
med mindre nogen kender en der har brug for en balje - jeg er klar på at sige 2500 for akvarie, stel, bund, bundplade, og gummi måtte - mod at de tropper op med et par prof flyttemænd.
men 3 kilo er sgu også billigt - for 2 flyttemænd i 20 min kan ikke koste mere end en plov
det er ihvertfald hvad jeg gav
indtil da, må jeg nok se om om efter noget der er lidt mindre

nå ja - jeg må smide det i den blå avis eller lign..
med mindre nogen kender en der har brug for en balje - jeg er klar på at sige 2500 for akvarie, stel, bund, bundplade, og gummi måtte - mod at de tropper op med et par prof flyttemænd.
men 3 kilo er sgu også billigt - for 2 flyttemænd i 20 min kan ikke koste mere end en plov
det er ihvertfald hvad jeg gav

-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Overhovedet ikke han er en løntrykker!! Konen har lige så meget i erstatning om måneden!!wondersurfer skrev:27 kilo er det ikke i omegene af hvad vi tjener
Nooze: Har ud overvejet at skifte modellen ud?? Når de har været lukket inde i huset længe nok begynder de at få den slags ejerfornemmelser, og så er det til til en bytter!

Prøv at holde dit akvariebudget op mod hendes tøj, sko, taske og makeup indkøb. Ting som er totalt tåbelige for det meste.
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Ja det er sgu svært med det hobby
Jeg har heldigvis omvendt konen fuldstændigt, 4 års intensivt lobbyarbejde og nu er det hende som snakker om næste års dykkerferie før mig og om det 1000 L som skal bygges ind i væggen
Nåh tilbage til dine problemer, Hvad er målene på dit akvarie og hvilket mærke er det? Hvordan er overløb designet og følger sumpen med?

Jeg har heldigvis omvendt konen fuldstændigt, 4 års intensivt lobbyarbejde og nu er det hende som snakker om næste års dykkerferie før mig og om det 1000 L som skal bygges ind i væggen

Nåh tilbage til dine problemer, Hvad er målene på dit akvarie og hvilket mærke er det? Hvordan er overløb designet og følger sumpen med?