Er der nogen her fra århus der skal have en kasse, hvis ja kan jeg så få min bestilling på 5 ting med? Betaler selv. for min egen fragt...
Hvis der er nogle fra viby/højbjerg/områder i nærheden, der ellers er med på at dele en kasse, kan i bare skrive her i tråden også.
Ville være lykkelig hvis vi kunne finde ud af noget.
For akvarie setup - se min profil... _______________________________________________________
brun, grøn og rød, skal jeg sende listen til dig?
og et hav af andre billige ting og sager! (ca. 31 forskelige anemoner, bare for at sætte i perspektiv...)
For akvarie setup - se min profil... _______________________________________________________
Jeg skal have noget, men jeg er godt nok ikke fra Århus. Men jeg er klar på at vi kan finde ud af at bestille en hel kasse sammen hvis det er?? Jeg får lige lagt mit sammen, og finder ud af hvor meget det fylder efter arbejde i morgen.
Jeg skal have noget, men jeg er godt nok ikke fra Århus. Men jeg er klar på at vi kan finde ud af at bestille en hel kasse sammen hvis det er?? Jeg får lige lagt mit sammen, og finder ud af hvor meget det fylder efter arbejde i morgen.
Jaaa... For at få ordnet fragtpriser og div. skal vi jo nok mødes et sted, og jeg har ikke så god mulighed for at komme andre steder hen end her i Århus... Mine forældre nægter at køre
hvis du skriver din mail til enten mig eller Nolan kan du få den sendt, tror det er bedst hvis du får den af Nolan, hvis du selv skal hente, så han har lidt styr på hvem der måske bestiller osv.
Christiantt og Mastou: kan i ikke ordne jeres bestillinger hvis i skal have noget og så skrive dem til mig? Har måske en aftale med nielsk om at vi kan fylde noget af hans ene kasse op...
Mastou: lige nogle priser du kan bruge: Sendt på pb.
Har iøvrigt lavet min lille bestilling lidt om så jeg bestiller 7 ting og ikke 5, de vil fylde omkring 21,5 % af kassen, så stadig massere af plads!
Nu mangler der så min. 5 ting for at det kan lade sig gøre, så hvis i er friske på lidt billig medimport og på at dele det i Århus, så send da lige en pb. - hvis i mangler listen kan i bare få den også...
Kom nu, er der slet ingen interesseret mere?
Ellers nogle der mangler at få fyldt en kasse hvor jeg kan få mine ting med? Kan nok godt begrænses lidt hvis folk ikke har 21 % plads tilbage i deres kasse...
Det er nok Nolan du skal snakke med så, han skriver noget med at de måske kan komme med, men har sikret mig et privat fragment istedet så har også droppet at få den med, men med muslingerne skulle der vist være en ok chance for at de kommer med, der skulle gerne komme CITES. Men det er mere på grund af importforbuddet mod bobbelkoraller etc... Der skulle gerne stå lidt om det i den tråd Hendrix oprettede om medimport.
@Carsten:
Jeg vil meget gerne have referencer, links eller andet, hvor jeg kan se at noget skulle være forbudt.
Jeg har selvfølgelig forhørt mig og studeret CITES-lister og EU-bilag. Der er intet under phylum CNIDARIA på CITES-liste I eller EU-bilag A/D og Tridacna er heller ikke anført under phylum BIVALVIA på liste I eller bilag A/D.
Hvor har i fra, at disse arter skulle være "forbudte" ?
Hvor har i fra, at disse arter skulle være "forbudte" ?
har bare hørt at wonderkoral og bobbelkoraller skulle være forbudte at indføre i EU, mere har jeg såmænd ikke hørt, muslingerne har jeg ikke hørt noget om skulle være forbudte at indføre... (?)
frederik skrev:
har bare hørt at wonderkoral og bobbelkoraller skulle være forbudte at indføre i EU, mere har jeg såmænd ikke hørt, muslingerne har jeg ikke hørt noget om skulle være forbudte at indføre... (?)
Ja, og forskellige andre -phylliaer "skulle" også være forbudte....
Ikke desto mindre ser man da ofte disse til salg rundt omkring ?
Det er derfor jeg meget gerne vil se dokumentation for påstanden.
Jeg siger ikke, at jeg ikke tager fejl men jeg kan ikke se, hvordan disse postulater opstår.
Hvor det står henne skal jeg ikke kunne sige, sådan lige her og nu. Men prøv engang at ringe til skov og natur styrelsen. De vil kunne svare dig helt præcist.
At du ser dem til salg rundt omkring, betyder blot at de evt. er kommet ind via andre lande med mindre kontrol/mindre striks kontrol.
Der har været en tråd hvor problemmet blev nævnt, feks at de kommer ind i Tyskalnd fordi den tyske naturstyrelse ikke har samme beføjelser som den danske, og at dem der skal ud og konfiskere tingene ikke har kapcitet til det. Og når de er landet i tyskland, kan de frit føres over grænserne, hvis man har en kvittering med et cites nummer på.
Skov og naturstyrelsen henholder sig til de nævnte lister. Dem har jeg haft fat i. Fødevarestyrelsen har deres egen TRACES liste de henholder sig til men den er baseret på muligheden for indførelse af arter, der evt. kunne skade økologien eller fra lande med feks. fugleinfluenza, svinepest o.l. Det er fødevarestyrelsen, der forbyder eksempelvis den blåringede blæksprutte - ikke CITES el. EU.
Du kan eventuelt også selv søge i cites databaserne.. Jeg mener man bør prøve det bedste man har lært at undgå støtte importen af ulovlige/truede dyr og planter.
@Musiker:
Jeg støtter under ingen omstændigheder ulovlig import.....
Jeg må henholde mig til, at når en art er anført på CITES-ansøgningen, så får man et korrekt svar fra Skov og Naturstyrelsen om, hvorvidt den er lovlig at importere.
Import af CITES-arter sker ved at eksportøren først søger eksport-CITES på varerne. En kopi af denne tilladelse skal jeg sende til S&N-styrelsen i forbindelse med min ansøgning om import-CITES. Derved checkes det i begge lande om eksport/import kan foregå uden lovbrud.
Det regnede jeg såmen heller ikke med at du gjorde
Min post var mere ment som en hjælper for folk som stod og kiggede på en importliste og var i tvivl om en given ting var lovlig at importere..
Pointen er jo at man ikke behøver at stole på importøren hele vejen, man kan jo lige selv checke det ud, enten via cites (Hvis man fatter hvad der står) eller Skov og natur hvis man er i tvivl..
Mvh
Henrik
P.s. Jeg vil nok vælge skov og natur, for cites er ikke helt gennemskuelig
Jeg må henholde mig til, at når en art er anført på CITES-ansøgningen, så får man et korrekt svar fra Skov og Naturstyrelsen om, hvorvidt den er lovlig at importere.
får du svar inden iaften?