Invitation til største saltvandsevent til dato -ny udm. s.21

Forum for generel snak omkring saltvand.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: Invitation til Danmarks største saltvandsevent til dato.

Indlæg af Musiker »

Mange messer er der jo oplæg/fordrag som bliver afholdt, ofte tema opdelte. Jeg ville klart forvente at en saltvandsmesse bød på oplæg/fordrag med eksperter inden for saltvand - Netop fordi det ellers ville være overstået i løbet af 20 min.
Mange udstillinger tilbyder forskellige grader af "sponsorater" og det er sponsoratet som giver dig placeringen og størrelsen af en standplads ;-) - De større stande er ikke noget man får for 5000,- i nogen som helst af de messer jeg har kendskab til, selv ikke de små special messer som jeg har deltaget i - Men de har nu alle også bredt sig over mindst 2 dage.
Så hvis det er en messe som kun består af de 5 til 6 forhandlere som vi alle kender og ikke noget større, så er jeg enig i at 5000,- er overkill og messen vil ikke besværet værd for mig..

For ideer til hvad jeg mener med indlæg og foredrag kan man jo se her (godt nok en af de større messer):
http://www.cesweb.org/sessions/KnowledgeTracks.asp

Well - Vi gætter kun på hvad mads har i tankerne. Jeg bakker stadig 100% op om ideen. Hvis ellers det lykkes at få nok fordragsholdere og udstillere kan det blive meget spændende.. Tvivlsomt om der er nok saltvandsfolk i DK til at bære en stor messe dog..

/Henrik
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Musiker skrev: Så hvis det er en messe som kun består af de 5 til 6 forhandlere som vi alle kender og ikke noget større, så er jeg enig i at 5000,- er overkill og messen vil ikke besværet værd for mig..

/Henrik
så kommer du ikke meget ud hvis du kun kender 5-6 stykker, der er da mange flere
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Bosse »

Der er måske mange flere, men hvor mange der så møder op er en helt anden sag. Uden at vide det præcist kunne jeg da forstille mig der var forhandlere der slet ikke gider alt besværet med alt logistikken. Det vil nok heller ikke være svært for forhandlerene, at regne ud, at når der er samlet 5-10 forhandlere med stort set de samme fisk, så skal prisen presses MEGET langt ned for at sælge noget. Hvor man herefter skal sælge endnu mere for at gøre det rentabelt at være med.

Saltvand er desværre stadig en nichehobby i danmark og hvorend vi gerne vil have det til at være et kæmpe hit hos resten af befolkningen, så er det desværre realiteterne.

For at smide et hurtigt regnestykke op, kunne man gøre således:

Lad os antager der er 4000 mennesker i dk med et saltvandsakvarie. 10% Møder op til messen og køber i gennemsnit for 500 kr ud over indgangsbilleten. Det er en samlet omsætning på 200.000 kr. Med 5-10 standere til at dele omsætningen vil det være 20.000-40.000 pr. bod. Med en stander pris på 5000 kr. er vi nede på 15.000-35.000 pr. bod i omsætning. Siger vi så at hver bod har en avance på deres varer på x2 (Dette er MEGET højt sat, vil sikkert være lavere), vil deres indtjening ligge mellem 7.500 og 17.500. Dette beløb trækkes der så arbejdstimer, transportudgifter, samt udgifter i forbindelse med messen f.eks. borde, mad til hjælpere osv. Jeg vil ikke sætte noget endeligt tal på hvad man kan forestille sig en forhandler kan tjene på en sådan messe, men kan ikke se det er meget.

Denne udregning er ment lidt som en lille provokation, så tag den med et gran salt. Har sikkert glemt og overset en masse faktorer. Dog kan man tænke over om de ville sælge mere på en messe end derhjemme og om det er besværet værd.

Ville personligt meget gerne se en kæmpe messe i Dk, men tror desværre stadig markedet er for lille, hvis ikke det skal være private, som mødes i et forsamlingshus til store fragbyttedag med tilslutning fra de lokale saltvandspushere.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

Nu kan det godt være jeg provokerer lidt, men er det meningen at en forretning skal præsentere sig selv på en messe for at få et stort salg/overskud på messen?

Jeg mener, gad vide hvor mange af de selskaber/forretninger, der tager på bolig-, tøj-, bil-, campingmesse osv. regner med at man kommer hjem fra messen med en kæmpe fortjeneste og lommen fuld af penge? jeg spørger for jeg ved det ikke?

Er der ikke mange virksomheder, der ser en messe som en mulighed for at profilere/reklamere for sig selv? Fremvise hvem man er, cirkulere, skabe kontakter og repræsentere sig selv og hvad man sælger. Muligivis skal de ikke miste penge på det, men ligefrem at tage på messe og forvente det giver overskud tror jeg dog de færreste regner med. Så det besvær man har med at tage på messe; er det ikke den indsats man bruger på muligheden for at reklamere for sig selv?

Naturligvis er det ikke forretningens problem at reklamere for selve messen, men en god repræsentation af forhandlere på en sådan messe og en masse info omkring hobbyen kunne gøre nichen vores hobbby ligger på lidt større? Der er ganske enkelt mange, der overhovedet ikke kender til vores hobby, hvilket man måske kunne gøre til flere med arrangementer som messer osv. Pointen med en messe er jo også at der skal komme folk, der ikke har saltvand så man kan informere uvidende omkring hobbyen og "dræbe" mange af de forkerte rygter, der florerer.
Senest rettet af Bruno tirs 25. nov 2008 12:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Hvis det bliver til noget så er jeg også med :-)
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Jeg får vist ikke fulgt nok med her på siden for tiden ;)

Det er helt korrekt, at det halter bagud med forhandlertilmeldingerne!
MEN skal prisen for disse sættes ned, skal prisen for besøgende nødvendigvis sættes op. Selvom jeg ikke skal ende op med overskud, gider jeg heller ikke at ende op med nævneværdigt underskud.

Alternativt skal der spares på omkostningerne for projektet. Jeg tror ikke, at vi finder noget meget billigere end OCC., så skal der spares, skal det være programmet. Det er ret dyrt at få udenlandske saltvandsguruer til at komme til DK. For at holde foredrag, så vil man kunne stykke et fornuftigt program sammen med danske foredragsholdere, vil der klart kunne spares penge!
Evt. forslag hertil bedes sendes til mig pr. pm.

Hvad angår forhandlernes budget, så vil jeg mene, at ”bosses” regnestykke er realistisk. Altså et overskud i omegnen af 5-10.000 kr. samt en masse god reklame og forhåbentlig nogle nye gode kontakter. Men det er åbenbart ikke nok.
I de 5000 kr. som prisen for en forhandlerstand er, er der inkluderet vand og strøm samt reklame i form af logo og omtale så snart materiale kan sendes ud.

Jeg har haft overvejet at lade messen vare både lørdag og søndag og så til gengæld lade den ene dag være primært henvendt til nyopstartede/ferskvandsakvarister, der ønsker at starte op med foredrag om opstart, omlægning fra ferskvand til saltvand osv.. Problemet er bare, at jeg tror det vil være meget få ferskvandsakvarister, der vil rejse fra KBH./Jylland og så betale 200 kr. i entré, medmindre man allerede er fast besluttet på at ville have saltvand.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Re: Invitation til største saltvandsevent til dato - ny udm. s.7

Indlæg af Bosse »

Bruno: Jeg kan sagtens følge dig og er enig i dine betragtniger om at det ikke bør være for, at tjene penge forhandlerne skal tage til messe. Er bare ikke sikker på at alle forhandlere har det sådan, når de opvejer indtjening/reklame kontra Arbejde/omkostninger.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Bosse skrev:Bruno: Jeg kan sagtens følge dig og er enig i dine betragtniger om at det ikke bør være for, at tjene penge forhandlerne skal tage til messe. Er bare ikke sikker på at alle forhandlere har det sådan, når de opvejer indtjening/reklame kontra Arbejde/omkostninger.
- Øh a' hvad?? :biggrin:

Selvfølgelig skulle det da gerne medføre mersalg? Ellers er det da rent tilsæt... Og gør det også!! Det er da den eneste grund til at der afholdes alle disse forbruger messer... Det lokker kunder til!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Indlæg af Bosse »

Vi er ikke uenige Anagenys :) tror jeg har formuleret mig lidt forkert. Mener jeg godt kan følge Brunos tankegang, men mener at størstedelen af forhandlerene er i banchen for at tjene penge. Hvis de ikke kan se at messen vil give større overskud (evt. på sigt gennem eklame) biver de jo bare væk. Det skal være besværdet værd for foretningerne.

Tiden hvor akvariebutikken bliver drevet af folk der ser det som en hobby er vist ved at være forbi desværre.

Egentligt nogen der ved hvor mange forhandlere der er i Danmark med saltvand? Ved der er 5 i Nordjylland, men tænker på om det ville være tren til Fyn værd for nogen af dem. Jeg mener hvem kommer de til at reklamere for? Vi må gå ud fra at gæsterne der kommer vil komme fra fyensområdet + os der allerede har en balje. Dem fra fyn kommer nok ikke til nordjylland, men bliver vel i området. Vi andre der har haft en balje i lang tid kender jo allerede butikkerne og er vel allerede en del af deres kundekreds på en eller anden måde.

Vil lige igen Slå fast overfor Mads at jeg synes det er et beundringsværdigt stykke arbejde du gør for at få dette stablet på benene. Jeg lufter bare nogle tanker omkring messen som vel bør være med i overvejelserne, så I ikke for fingrene i klemme. Det er IKKE for at prøve at ødelægge noget, men mere for at skabe en debat der kan hjælpe jer i jeres beslutninger om arrengementet.
mcnats
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense C

Indlæg af mcnats »

Jeg er også klar.
Hvis der skal spares nogen steder synes jeg at det bør være på foredragsholdere. Personligt gider jeg ikke høre på en eller anden gut der spreder sin viden, men vil hellere læse om det. Det kunne derimod være spændende at se nogle private akvarier, for at få lidt inspiration, og også at få nogle producenter af akvarier og tilbehør ud for at præsenterer deres varer.

Held og lykke med det
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

mcnats skrev:Det kunne derimod være spændende at se nogle private akvarier
Det tror jeg ikke du skal regne med at folk vil ;) Andet et nano eller to :f3:
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Indlæg af HerrO »

Jeg vil lige komme med en kort "brokken" over forhandlerne. Når jeg som forbruger læser at de syntes at 5.000,- er for meget for en stand så bliver jeg squ lidt harm. Prisen er møgbillig. Til sammenligning koster en stand i Bella Centeret til fx. Ferie 08 mellem 10-18.000 ex moms (for de almindelige) og det er immervæk en noget større messe hvor der kommer mange besøgende. Og de skal ligesom alle andre slæbe noget med.

Så hvis jeg som forbruger skal besøge forhandlerne og kører lidt efter dem, så må de sq frem i skoene og ud og få købt sig en stand så jeg kan lære dem at kende. Det vil være noget arbejde i det - klart, men er det ikke derfor man har en butik. Vis hvad man sælger i stedet for at blive væk.

Hvis en messe skal blive til noget kræver det at både gæster og forhandlere støtter op om det. Ellers bliver det ikke til noget og ALLE har tabt i stedet for at det bliver en win-win.

Så fra en forbruger til forhandlerne "Kom nu ud af busken og vis at I netop er de forhandlere der vil vise hvad I kan og tilbyde" :-)

Hilsen
HerrO
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

HerrO skrev:Jeg vil lige komme med en kort "brokken" over forhandlerne. Når jeg som forbruger læser at de syntes at 5.000,- er for meget for en stand så bliver jeg squ lidt harm. Prisen er møgbillig. Til sammenligning koster en stand i Bella Centeret til fx. Ferie 08 mellem 10-18.000 ex moms (for de almindelige) og det er immervæk en noget større messe hvor der kommer mange besøgende. Og de skal ligesom alle andre slæbe noget med.

Så hvis jeg som forbruger skal besøge forhandlerne og kører lidt efter dem, så må de sq frem i skoene og ud og få købt sig en stand så jeg kan lære dem at kende. Det vil være noget arbejde i det - klart, men er det ikke derfor man har en butik. Vis hvad man sælger i stedet for at blive væk.

Hvis en messe skal blive til noget kræver det at både gæster og forhandlere støtter op om det. Ellers bliver det ikke til noget og ALLE har tabt i stedet for at det bliver en win-win.

Så fra en forbruger til forhandlerne "Kom nu ud af busken og vis at I netop er de forhandlere der vil vise hvad I kan og tilbyde" :-)

Hilsen
HerrO
Er det ikke lige netop det div. forhandler allerede gør. i form af at de har en kørende forretning hvor kunderne kan komme ind og møde dem??`

Du ville vel heller ikke forlange at div. kasse damer fra føtex skal til at have div. stande rundt omkring førend du vil handle ved dem eller bruge deres kasse. forhandler kan da sagtens møde op uden stand, så den vej kan du møde dem face to face.

Jeg forstår godt hvorfor den alm. forretning ikke vil spæde 5000 kr. i en stand og rykke 3 dage ud af sin kalender for at sætte en stand op som ligner naboens, da de fleste stande jo mere eller mindre vil repræsenteret de samme vare fisk og koraller.
Den Opfindsomme Fisker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde

Indlæg af Den Opfindsomme Fisker »

Jeg synes ikke 5000,- er for meget, men min mening tæller ikke. Hvis forhandlerne synes det er for meget.
Den eneste løsning er nok at tage en snak med alle forhandlere, og finde en pris alle kan acceptere. Man kan jo også vælge at lave stande i forskellig størrelse/pris.

Jeg synes 200,- er helt iorden for denne special-messe, selvom jeg skal betale bro og bensin. Jeg har længe tænkt at det kunne være fedt med et kæmpe frag-møde, dette er endnu bedre! jeg kommer ihvertfald.

Tilgængæld er jeg lidt i tvivl om der er en målsætning med messen. Er det meningen at holde en messe for alle saltvandsnarkomaner som os, hvor vi kan diskutere farvespektrets vigtighed for forskellige koraller. For så tror jeg mere det handler om at låne skolens gymnastiksal en lørdag, og bede folk tage kaffe og fælleskage til boden med.
Om overskudet går til at bevare rev eller til at gøre næste års møde større, er mig ligefedt.
Er målsætningen derimod at vise alle ferskvandstumperne(både forhandlere og private) at de ikke har nogen grund til at tro saltvand er svært, så skal prisen ned på billetter til en 50,- så vil jeg godt sætte mig på 8 billetter. Så skal der samarbejdes med gubiguruer og koitosser, det vil give 10x flere stande, og 30x flere besøgende, da begge områder er større end salt. Der vil et konferancecenter være et must. Der skulle desuden arrangeres mad og drikkevare hvilke vil øge indtjeningen.
Spørgsmålet er hvad din vision var?

Jeg synes aktions-ideen ville være super sjovt, og også få folk til at blive længere.
Det ville også være fedt hvis man kunne tage fisk, fragmenter og udstyr med og få det solgt, sådan lidt kræmmeragtigt, evt slå sig sammen med nogle andre om en bod, og aftale priser i forvejen.
Man kunne også lave konkurencer, hvor man kan vinde udstyr eller gavekort.
At få nogle eksperter til at holde foredrag er også noget jeg kender fra min havedams tid, og jeg gætter på det heller ikke er en ny ting for ferskvandmændene, man kunne evt. lave entrepris i en mindre hal, for at holde den gennerelle entrepris nede.

Du har ikke hørt dette i de sidste mange indlæg, men super ide!!! Jeg er med ligemeget hvordan det bliver, men jeg håber lidt det bliver stort.

Mvh. Danny

Ps. vi kunne også invitere lystfiskerne, de kunne fremvise de sidste nye blink i vandet fra naboboden, og bevise at fiskene virkelig bider. LOL
Mvh. Danny
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Indlæg af Bosse »

Problemet er vel præcis, at alle forhandlere har stort set de samme varer både fisk/koraller og udstyr. Derfor vil det blive en kamp om hvem der er de billigste, og markedet ved messen vil blive dumpet. Desuden mht. udstyr ved ALLE stort set i saltvandshobbyen, at der er billigt udstyr på nettet, hvilket sikkert vil gå ud over bodenes afsætning.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Jeg starter også med at sige: godt gået Mads :GO og jeg møder også op hvis jeg kan...
Kan kun støtte op om tanken om at åbne messen op for ferskvandakvarier og havedamme og hvad med forhandlere af dykkerudstyr/rejser- det ville give forhandlerne en god mulighed for at kapre nye kunder og dermed en chance for at øge deres omsætning...
Hvis messen derimod kun er for os eksisterende saltvandsnørder med påhæng, er forhandlernes mulighed for øget omsætning status Q... og mange af dem gider desværre nok ikke besværet med at stille en stand op..
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Den Opfindsomme Fisker skrev:Jeg synes ikke 5000,- er for meget, men min mening tæller ikke. Hvis forhandlerne synes det er for meget.
Den eneste løsning er nok at tage en snak med alle forhandlere, og finde en pris alle kan acceptere. Man kan jo også vælge at lave stande i forskellig størrelse/pris.

Jeg synes 200,- er helt iorden for denne special-messe, selvom jeg skal betale bro og bensin. Jeg har længe tænkt at det kunne være fedt med et kæmpe frag-møde, dette er endnu bedre! jeg kommer ihvertfald.

Tilgængæld er jeg lidt i tvivl om der er en målsætning med messen. Er det meningen at holde en messe for alle saltvandsnarkomaner som os, hvor vi kan diskutere farvespektrets vigtighed for forskellige koraller. For så tror jeg mere det handler om at låne skolens gymnastiksal en lørdag, og bede folk tage kaffe og fælleskage til boden med.
Om overskudet går til at bevare rev eller til at gøre næste års møde større, er mig ligefedt.
Er målsætningen derimod at vise alle ferskvandstumperne(både forhandlere og private) at de ikke har nogen grund til at tro saltvand er svært, så skal prisen ned på billetter til en 50,- så vil jeg godt sætte mig på 8 billetter. Så skal der samarbejdes med gubiguruer og koitosser, det vil give 10x flere stande, og 30x flere besøgende, da begge områder er større end salt. Der vil et konferancecenter være et must. Der skulle desuden arrangeres mad og drikkevare hvilke vil øge indtjeningen.
Spørgsmålet er hvad din vision var?

Jeg synes aktions-ideen ville være super sjovt, og også få folk til at blive længere.
Det ville også være fedt hvis man kunne tage fisk, fragmenter og udstyr med og få det solgt, sådan lidt kræmmeragtigt, evt slå sig sammen med nogle andre om en bod, og aftale priser i forvejen.
Man kunne også lave konkurencer, hvor man kan vinde udstyr eller gavekort.
At få nogle eksperter til at holde foredrag er også noget jeg kender fra min havedams tid, og jeg gætter på det heller ikke er en ny ting for ferskvandmændene, man kunne evt. lave entrepris i en mindre hal, for at holde den gennerelle entrepris nede.

Du har ikke hørt dette i de sidste mange indlæg, men super ide!!! Jeg er med ligemeget hvordan det bliver, men jeg håber lidt det bliver stort.

Mvh. Danny

Ps. vi kunne også invitere lystfiskerne, de kunne fremvise de sidste nye blink i vandet fra naboboden, og bevise at fiskene virkelig bider. LOL
Som sagt før, har min målsætning været at lave en lejlighed for at mødes alle os saltvandsnørder på tværs af broen. Kan du låne en gymnastiksal med plads til 4-500 personer, hører jeg da meget gerne mere herom. Der har bare ikke rigtig været nogen, der har kunnet finde noget billigere alternativ, når det kommer til stykket.

De fleste ferskvandsakvarister synes det er dyrt at skulle bruge 40 kr. på en ny plante, så at skulle overbevise dem om, at de skal afsætte en hel dag samt flere hundrede kroner til entré/benzin/bro for at se, hvad saltvand kan byde på, tror jeg bliver enormt svært. De fleste, der overvejer saltvand vil nok nærmere aflægge den lokale saltvandshandel et besøg en eftermiddag på vej hjem fra arbejde.
Men alle er naturligvis velkomne, og der kommer også til at være et fordrag om opstart/opsætning.

Jeg havde regnet med at lave en bod til privat handel, hvor man kan indlevere sit gamle udstyr, eller hvad man nu måtte ønske, at få solgt. Bliver varen så solgt i løbet af dagen, får man naturligvis sine penge, når man går hjem igen.

Jeg tager til Odense på tirsdag og regner med at kunne udsende det endelige program i næste weekend. Derefter vil den endelige tilmelding også være mulig.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9520 Skørping
Geografisk sted: Rebild

Indlæg af dekoin »

Det bliver godt, jeg hægter mig lige på så jeg kan følge med
VH dekoin alias Claus
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af TorbenC »

mads-fisk skrev: Kan du låne en gymnastiksal med plads til 4-500 personer, hører jeg da meget gerne mere herom. Der har bare ikke rigtig været nogen, der har kunnet finde noget billigere alternativ, når det kommer til stykket.
Efter min mening er Odense Kongress Center lidt overkill. Der findes masser af mindre alternativer som jeg mener ville passe bedre til sådan et arrangement. Tænk på at de 4-500 personer ikke er der på samme tid!
Når der afholdes div. julemesser rundt omkring i landet, er det typisk i alm. haller. Der er flere tusinde besøgende uden problemer, og disse arrangementer har et meget større "opland" både af besøgende og butikker.

Men der kan selfølgelig arrangeres noget med bus imellem standende ;)

Det er ellers et super initiativ!
Den Opfindsomme Fisker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde

Indlæg af Den Opfindsomme Fisker »

Okey, blev bare lidt i tvivl. Jeg er sikker på der er flere skoler med den str. gymnastiksal, de fleste bliver jo brugt til indendørs fodbold, ved ikke hvor meget større det skal være, men det var også mere for at nævne et billigt alternetiv. Det lydder som om du har kigget rundt, og med Odense kongres center bliver den første landsdækkende saltvandsmøde da afholdt med stil, uden duft af skridtbind. :wc:

Tror du misforstod det med fersk-menneskerne, pointen var at jo flere besøgende og stande, jo billigere kunne billeterne blive.
Fersk er ikke altid billigere end salt en stor koi koster nemt 6000,-
http://koisan.dk/sale-gallery.htm
Hvis du har Discus koster de nemt 600,- samme pris som vi giver. De bruger også osmosevand.
http://www.tropefisk.dk/shop/oevrige-505c1.html
ideen fra forhandlerne, ville være at dette ville være en kæmpe chance for at få nye kunder. I form af alle de vandhunde der dyrker andre grene, kunne lokkes til, Jeg startede med fersk-akv, så havedam, nu saltvand, går med planer om et fersk-akv igen.

Er der nogen fra fyn som kunne overtales til at stille nogle frag-akv op, det kunne være fedt.

Mvh. Danny
Mvh. Danny
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Nå Mads, sker der noget ??
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Og kan du afsløre om der er nogle forhandlere eller andre "offentlige" der har meldt til ?
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Kanon go ide. Vi kommer helt sikkert 2 herfra :-)
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Jeg arbejder hårdt på at få programmet færdigt ;)

Til trods for, at jeg har sænket prisen for forhandlerstande til 2000 kr. er der stadig kun én endelig tilmeldt forhandler - Klovnfisken. Til gengæld arbejder jeg på at få lidt producenter ud, der kan fremvise deres forskellgie produkter.
Et par mere forhandlertilmeldinger ville dog være rart!

Derudover kommer skov- og naturstyrrelsen og fortæller lidt om deres arbejde i forhold til bevarelse af koralrev og hvad der egentlig ligger bag de mange regler.

Der kommer et foredrag om korallen som organisme af Hans Ramløv.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Mads, jeg syntes du mangler et trækplaster, alt respekt for Hans men du mangler en billetsælger, en Fosså, en Borneman, en Shemik, en Pohl ...

Hvis det er noget husstanden skal bruge 1000 DKK på (2 x billet, bro, benzin) så skal der altså være et trækplaster.
Senest rettet af Hougaard søn 28. dec 2008 17:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Lub
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 9800 Hjørring
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland

Indlæg af Lub »

Fedt lyder bare super fedt håber virkelig jeg kan komme. Tror det vil lokke en masse til.
Mvh Thomas Larsen

Havde et RSM 130L og kørte godt
Pt arbejder jeg på et 54L med 47L sump...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Fosså skal have en hulens masse penge for at komme. Han ved godt hvad hans viden er værd. Synes at jeg hørte det kostede 20000 for at få han ind til klovnfisken i sin tid.
Og de andre er nok ikke billigere
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Hougaard, du har helt ret!
Desværre er Fosså i Californien i feb., hvorfor han selvsagt ikke kan deltage. Jeg har prøvet at kontakte Borneman uden held desværre.
Jeg går dog stadig og tænker over, hvem man kunne prøve at få fat på.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

mads-fisk skrev:Hougaard, du har helt ret!
Desværre er Fosså i Californien i feb., hvorfor han selvsagt ikke kan deltage. Jeg har prøvet at kontakte Borneman uden held desværre.
Jeg går dog stadig og tænker over, hvem man kunne prøve at få fat på.
Jeg desværre du er alt for sent ude til den slags .... Borneman er Amerikaner, du er nød til at ringe til ham !
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

- Jeg tror desværre at man er garanteret en underskudsforretning om entre, og den begrænsede tilmelding af forhandlere skal finansiere en foredragsholder fra USA. Uanśet hvad han måtte hedde...

Hvad med noget mere jordnært som eks: en biologi studerende, med "mentor". Fra eks: KattegatCentret?
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"