Hvad laver du i din fritid??

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
turbo-nick
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: silkeborg
Kontakt:

Indlæg af turbo-nick »

DET VAR EN RIGTIG GOD IDE DER KOM FREM DER ... RIGTIG SPÆNDENDE AT HØRE HVAD ANDRE FORUM BRØDRE GÅR OG LAVER .... :-)

jeg er tømrer og gulvlægger udlært i tyskland og så er jeg selvstændig (import af biler ) fra japan og usa .
frittiden går med saltvandet . og terrarie . slanger og øgler . regnbue boa og agamer . mit anlæg hjemmebio har lige købt den nye NAD T785 og solgt den gamle.... Wouv 8,0 på richter skalaen he h e ... og computer .. der skal være tid til at hygge sig :-) BF og BF2142

ARBEJDS SLAVE OG HYGGE SLAVE PÅ SAMME TID HEHE... det ville være slemt at kede sig
uzi07
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Geografisk sted: FREDERICIA

Indlæg af uzi07 »

spændene og få et billede af de folk der også har samme hoby som en.. :D
jeg mangler to månder tilbage af min læretid som kleinsmed. så er jeg lige blevet far til verdens smukkeste og dejligste pige, så når jeg lige får tid engang i mellem så roder jeg med akvariet. elsker naturen, dyrlivet og videnskab. når jeg får lidt fritid så finder jeg mig hurtig en lille projekt og gå i gang med, så jeg keder mig aldrig :lol:
Brugeravatar
cvl
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17
Geografisk sted: 2400 NV

Indlæg af cvl »

martin skrev:Uha det ville være en genial ide. Rister du også selv?
Nej det har ejg endnu ikke turde begive mig igang med...-er stor fan af Risteriet's Micella Uno espresso blanding.
Men kunne godt tænke mig at forsøge mig med at riste selv en dag.

Hvad med dig martin eller andre er i "hjemmeristere"?

Musiker-> Ja man kan bestemt lave dejlig kaffe med en mocca kande. Der startede jeg også selv. ECM maskiner bestemt lækre...-men er ikke så meget til det der E61 lever replica bryggehoved....
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Jeg rister selv en (hvis jeg selv skal sige det) glimrende espresso blanding. Det er ikke særlig svært, vi kan jo mødes som du foreslår, så giver jeg gerne et show :)

Det er rimelig billigt at komme igang, en popcorn rister kan fåes for 200 kr og bønnerne er ca halv pris af normal så det er rimelig hurtigt tjent hjem. Ulempen er at det er en forholdsvis lille portion så jeg har lagt det lidt på hylden til jeg får bygget en større rister.
/martin
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Ja ja jeg ved godt hva det er for nogle bønner i rister :D
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Tjae jeg har ikke rigtigt sat mig ind i maskinerne. I forhold til de billigere maskiner jeg har prøvet. Så kan ECM'en køre Damp og brygge længere og mere konstant end de billigere.
Jeg rister heller ikke selv - Men hvis det er billigere så er jeg da klar til at prøve :D
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af moby »

Jeg er uddannet fysioterapeut, personlig træner og tidligere leder i et motionscenter. Jeg har baggrund inden for styrketræning og har været på landsholdet i styrkeløft og vundet nordisk mesterskaber for en del år tilbage. samt har jeg også haft held med at kunne være fysiotræner for slagese håndbold klub og brøndby.
For 2 år siden begyndte jeg at gå sur i det og var sygmeldt i et halvt år, hvor jeg ville prøve noget. nyt. Jeg har altid været en handyman, og har derefter fået en salgsleder stilling i Bauhaus, som jeg er vildt glad for, en 180 grader vendning.
Mine hobbyer erselvfølgelig saltvand, og er fornyeligt blevet selvstændig importør af saltvand. Samt er jeg en filmnarkoman. Jeg har gjort meget ud af min biograf der består af biograflærred, projektor og highend anlæg. Det er en sand fornøjelse. Film skal sku ses i biografen og nu er der ikke særlig langt derhen.
Og så elsker jeg at lege gørdetselv mand i huset. Tid har man desværre ikke nok af.
Jeg har verdens dejligste kone og min dreng "mini me"på 4 år.
Brugeravatar
Andreas S
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Geografisk sted: 2600 Glostrup

Indlæg af Andreas S »

Jeg troede sgu ikk at du havde en hjemmebiograf moby.. Jeg har selv en med 100" lærred og det hele.. Den må jeg se en dag :)
Anden

Saltvandspausen er startet
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

Jo jo. Jeg har soveværelse i kælderen med en crt projektor på 70 kg over min seng! samt 106 tomer lærred. Det er en fryd for øjet. Du skal være velkommen når du kigger forbi!
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

moby skrev:...en crt projektor på 70 kg over min seng! ...
HEY !!!
Det lyder sgu som en Barco ????
Sådan en fætter har jeg også. Jeg vil ALDRIG igen kunne nøjes med en LCD el. DLP.

CRT RULES !

/Kim
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

moby skrev:Jo jo. Jeg har soveværelse i kælderen med en crt projektor på 70 kg over min seng! samt 106 tomer lærred. Det er en fryd for øjet. Du skal være velkommen når du kigger forbi!
Kan lige se det for mig.. Moby og Andreas side om side i sengen og ser Casablanca på lærred :T
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

BS skrev:
moby skrev:Jo jo. Jeg har soveværelse i kælderen med en crt projektor på 70 kg over min seng! samt 106 tomer lærred. Det er en fryd for øjet. Du skal være velkommen når du kigger forbi!
Kan lige se det for mig.. Moby og Andreas side om side i sengen og ser Casablanca på lærred :T
DET var dog een uhyggelig tanke, jeg tror det er din sengetid, vi siger tak og godnat til BS.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

HEY !!!
Det lyder sgu som en Barco ????
Sådan en fætter har jeg også. Jeg vil ALDRIG igen kunne nøjes med en LCD el. DLP.

CRT RULES !
He he! det er præcis en Barco! Jeg har erhvervet mig en næsten ny Barco cine 7 projector!
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Panasonic Pt-Ae 700....kan man da være bekendt at have i stuen.....og viser et framragende billed i 16:9 (240cm bred) :D
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

moby skrev: He he! det er præcis en Barco! Jeg har erhvervet mig en næsten ny Barco cine 7 projector!
Uuuuh... Sådan en ville jeg gerne have :wink:
Jeg har en gammel Graphics 800 med RCVDS, som giver et FANTASTISK billede. Jeg har set voksne mænd bryde grædende sammen, når de ser den i drift. De må indrømme at deres spritnye 15kkr DLP bare ikke kan følge med. Specielt den kendte scene fra "Final fantasy" hvor Aki drømmer første gang, sætter tingene lidt i perspektiv :mrgreen:
Desværre er alt mit udstyr pakket sammen i øjeblikket, da vi har bygget en del om i huset. Jeg skal i gang med at bygge biograf i vores annex (50m2), når jeg engang kommer til det. Jeg har skaffet mig 10 biografstole i den rigtige røde velour til formålet....

Kører de stadig med de samme rør? Mit blå er blevet lidt fesent og svært at fokusere, så hvis du har et liggende er jeg mulig aftager.

/Kim
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

Det har jeg desværre ikke, men kig på Ebay der kan du gøre et godt kup! Mine rør har kun kørt 450 timer.
Brugeravatar
Andreas S
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Geografisk sted: 2600 Glostrup

Indlæg af Andreas S »

Lige information til folk som ikke kender til projektorer..

Moby og Nolan har været så kloge :roll: at købe en projektor, som nogle gange som ny koster mere end en ny bil... Mener jeg så prisen på en til 320.000 kr...

Også inden for fjernsyn, er LCD eller plasma fladskærm heller ikk i nærheden af skarpheden fra et Billedrørstv..
Anden

Saltvandspausen er startet
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Indlæg af AndersBaun »

tja..jeg er ansat i forsvaret, og laver højtydende dieselmotorer for søværnet, samt skal til at lave G.E.M turbiner til flyvevåbnets Lynx-helikoptere (har 13 års jubilæum den 1.st februar)

ellers bygger jeg hus i fritiden, da vi købte en dejlig grund sidste år her i Korsør ned til vandet
Billede
Brugeravatar
oz1ing
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
20
Geografisk sted: Aalborg området

Indlæg af oz1ing »

Jeg troede ikke man lavede dem selv.

Er det ikke vedligehold / reparationer af motorerne /turbinerne du mener ?
Biggest dream = Breeding a Pomachantus Imperator from juvenile to adult
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Indlæg af MMartin »

Jeg er dj på Vega og alle mulige andre steder hvor jeg spiller minimal techno for fuld udblæsning;) Derudover har jeg malet graffiti i snart 17 år..... Og er en haj med en pensel og olie maling;)
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: Brønshøj Kbh.

Indlæg af Stemus »

Andreas S skrev:Lige information til folk som ikke kender til projektorer..

Moby og Nolan har været så kloge :roll: at købe en projektor, som nogle gange som ny koster mere end en ny bil... Mener jeg så prisen på en til 320.000 kr...

Også inden for fjernsyn, er LCD eller plasma fladskærm heller ikk i nærheden af skarpheden fra et Billedrørstv..
Jeg leger med Barco projekter til en lille MIL i Palads og jeg må sige at med 5000w Xenon kolbe i ryggen , Full HD opløsning og en film der fylder mellem 40 og 50 giga på harddisken, ja så kan projektorer altså godt fyre et OK billede af.
/Per
M.S.R
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
19
Geografisk sted: kbh

Indlæg af M.S.R »

jeg er industriteknikker ( MASKINARBEJDER ) har arbejdet et års tid sammen med K.E her fra forumet . udover mit saltvandsakv. dykker jeg en del overalt i danmark primært undervandsjagt . men var da lige en tur til rødehavet for at dykke i maj måned . super fedt var ude at dykke med vilde delfiner tog nogle gode billeder af muræner samt delfinerne jeg svømmede med .
mvh morten
GUL KIRURG. PALET KIRURG. 2 STK KLOVNE. 4 STK DANNEBROGS REJER OG 1 EREMIT KRABBE
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"