250L
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: 250L
Tid til en lille update mere...
Har fået mig lidt grønne trådalger, sikkert efter jeg har fodret lidt ekstra pga de nye fisk (Kirug, mandarin fisk). Plukker dem så godt jeg kan.. Kirugen gider dem ikke.. Tilgengæld har den været meget glad for de røde alger som der var en der nævnte kunne blive en plage. Ved ikke om det er den der har udryddet dem helt eller fordi jeg har fået lidt næring i vandet, men væk er de.
Ellers så er jeg nu også begyndt at kunne se vækstspidser på de nyeste af mine koraller - Dejligt.
Smart med et nye forum.. Tryk på billederne hvis man vil se et større.

Har fået mig lidt grønne trådalger, sikkert efter jeg har fodret lidt ekstra pga de nye fisk (Kirug, mandarin fisk). Plukker dem så godt jeg kan.. Kirugen gider dem ikke.. Tilgengæld har den været meget glad for de røde alger som der var en der nævnte kunne blive en plage. Ved ikke om det er den der har udryddet dem helt eller fordi jeg har fået lidt næring i vandet, men væk er de.
Ellers så er jeg nu også begyndt at kunne se vækstspidser på de nyeste af mine koraller - Dejligt.
Smart med et nye forum.. Tryk på billederne hvis man vil se et større.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
LIdt nye billeder, har fået lidt nye koraller og jeg har nu kørt med Zeovit i lidt over en måned og det ser ud til at virke ret godt for mig - Korallerne begynder at se noget pænere ud.. Venter stadig på noget nyt salt og lidt flere tilsætninger.. Bryopsis har jeg stadig, men væksten lader til at være gået lidt i stå. Så jeg plukker løs imens jeg suger alle de løse alger med en hævert hvor vandet ender i en filterpose og ud i sumpen. Jeg håber de snart forsvinder

Den her var helt brun da jeg fik den... Nu er polypperne begyndt at skifte farve. De ser ud til at blive lilla med tiden.

Den her var helt brun da jeg fik den... Nu er polypperne begyndt at skifte farve. De ser ud til at blive lilla med tiden.

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 5500 middelfart
hej musiker skal vi ikke have en opdatering hvordan det går med zeoviten er lidt spændt nu hvor jeg selv er startet op og har kørt i snart 3 uger
hilsen ulrik
hilsen ulrik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Skal se hvad jeg kan gøre - Man burde kunne se der har været vækst på billederne. Har haft mega travlt, både med at renovere lejlighed, og har haft 2stks projekter som skulle afsluttes inden jeg lige tog en uge på ferie i sidste uge. Nu er tingene ved at være liiidt mere normale igen. Må se hvor længe det varer, hehe.
Status:
Selv om akvariet iflg min akvarie sitter har været 30+ grader hele sidste uge (på trods af jeg havde slukket helt for lyset), er der tilsyneladende ikke sket skade (7-9-13).
Ville ikke bede min akvarie sitter om at dosere Zeo den uge, men det ser heller ikke ud til at have skadet.
Korallerne står ret flot syntes og jeg kan se de er groet siden jeg tog afsted.
Jeg slås stadig med trådalger, plukkede en bunke i går da jeg kom hjem og skiftede lige 18L vand..
Farverne på korallerne ændrer sig stadig væk fra brunt, omend noget langsommere end i starten. Ville dog ønske at jeg snart fik kontrol over de f..... .trådalger.
/Henrik
Status:
Selv om akvariet iflg min akvarie sitter har været 30+ grader hele sidste uge (på trods af jeg havde slukket helt for lyset), er der tilsyneladende ikke sket skade (7-9-13).
Ville ikke bede min akvarie sitter om at dosere Zeo den uge, men det ser heller ikke ud til at have skadet.
Korallerne står ret flot syntes og jeg kan se de er groet siden jeg tog afsted.
Jeg slås stadig med trådalger, plukkede en bunke i går da jeg kom hjem og skiftede lige 18L vand..
Farverne på korallerne ændrer sig stadig væk fra brunt, omend noget langsommere end i starten. Ville dog ønske at jeg snart fik kontrol over de f..... .trådalger.
/Henrik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at poste lidt billeder - Jeg bruger stadig Zeovit. Jeg er godt tilfreds med resultaterne og har ingen problemer, på trods af at jeg har holdt pause med doseringen mens jeg var på ferie.. Så jeg er ret godt tilfreds.. Beklager kvaliteten af billederne, men det gik lidt stærkt, med et kamera jeg ikke kender. Jeg er godt tilfreds med hvordan farverne udvikler sig. Og væksten er der også kommet gang i.
Ved godt det stadig ser lidt bart ud, men der er en del fragmenter som man ikke lige ser og jeg står jo og skal flytte inden for en overskuelig fremtid. Så jeg vil ikke rigtig købe mere levende før det er overstået (Selvom det er svært at lade være).
Vidunder korallen som jeg har haft i en eller to måneder er også vokset, men den er ikke helt udfoldet på billederne her.

Montiporaen herunder ser ud til at begynde og gro meget hurtigt:

Svært at se på det her dårlige billede, men den er også vokset godt + det lilla nu har bredt sig en hel del mere:

Blødkorallerne står også rigtig fint:

Den acropora herover er en af dem som er ved at blive rigtig flot efter min mening Grøn med lilla vækstspidser..
Ved godt det stadig ser lidt bart ud, men der er en del fragmenter som man ikke lige ser og jeg står jo og skal flytte inden for en overskuelig fremtid. Så jeg vil ikke rigtig købe mere levende før det er overstået (Selvom det er svært at lade være).
Vidunder korallen som jeg har haft i en eller to måneder er også vokset, men den er ikke helt udfoldet på billederne her.

Montiporaen herunder ser ud til at begynde og gro meget hurtigt:

Svært at se på det her dårlige billede, men den er også vokset godt + det lilla nu har bredt sig en hel del mere:

Blødkorallerne står også rigtig fint:

Den acropora herover er en af dem som er ved at blive rigtig flot efter min mening Grøn med lilla vækstspidser..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hehe.. Bemærkede lige hvor meget min montipora er vokset, siden jeg fik den - Det er da til at få øje på.. Trods vinklen er forskellig..
Fik den i slutningen af Juni (til venstre) og midten af August (til højre):

Fik den i slutningen af Juni (til venstre) og midten af August (til højre):

- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Næsten ærgeligt du skal flytte!! nu hvor vi skulle se hvad Zeovit kunne udrette, ville gerne se udviklingen over et år's tid. For det tegner da' virkelig spændende!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
@Peder - Jep det er da lidt træls at skulle flytte indholdet, men når bare det er til noget større haha!
Jeg håber på at flytningen kan gå uden problemer og regner med at bruge Zeovit's 14 dages kom igang plan til at holde værdierne under kontrol.. Jeg er så heldig at jeg kan beholde min gamle lejlighed indtil jeg selv bestemmer mig for at leje den ud (eller sælge) - Så jeg har flere muligheder for at undgå de store problemer:
- Enten at lade mit 250L stå indtil det nye er klar til at modtage koraller og fisk. Håber på at kunne have et akvarie oppe når lejligheden er ved at være klar til at flytte ind i.
- Flytte de 250L til den nye lejlighed - Det er kun 5km væk og mon ikke det kan gøres uden de helt store problemer, hvis jeg er omhyggelig.
Håber selv på at jeg kan få akvariet op og stå i den nye lejlighed her i løbet af efteråret og inden jeg flytter ind for alvor..
@Daniel1 - Tak for navnene og updaten. Mht farverne.. Så tror jeg lyset har meget at sige, men farven på montiporaen er vist heller ikke færdige med at udvikle sig.
Jeg håber på at flytningen kan gå uden problemer og regner med at bruge Zeovit's 14 dages kom igang plan til at holde værdierne under kontrol.. Jeg er så heldig at jeg kan beholde min gamle lejlighed indtil jeg selv bestemmer mig for at leje den ud (eller sælge) - Så jeg har flere muligheder for at undgå de store problemer:
- Enten at lade mit 250L stå indtil det nye er klar til at modtage koraller og fisk. Håber på at kunne have et akvarie oppe når lejligheden er ved at være klar til at flytte ind i.
- Flytte de 250L til den nye lejlighed - Det er kun 5km væk og mon ikke det kan gøres uden de helt store problemer, hvis jeg er omhyggelig.
Håber selv på at jeg kan få akvariet op og stå i den nye lejlighed her i løbet af efteråret og inden jeg flytter ind for alvor..
@Daniel1 - Tak for navnene og updaten. Mht farverne.. Så tror jeg lyset har meget at sige, men farven på montiporaen er vist heller ikke færdige med at udvikle sig.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Så vil jeg lige lave endnu en update. Er ikke den store fotograf
. Der er godt fut i væksten for tiden og farverne udvikler sig forsat.. Det bliver noget nervepirrende når jeg skal flytte...
Sarcophyton + Euphylia og Zeovit går fint:

Nyanskaffelse fra Decocean, den var billig:

Startede som to små skiver på en sten.. Nu er stenen helt gemt:

Vidunderkorallen som forsvandt i en måned for så at dukke op igen:

Endnu en koral fra Decocean, den er lidt brun i det, men mon ikke den bliver fin:

Montipora der gror rigtig stærkt! og en fin helt grøn acopora i baggrunden:

Her lidt nærmere, fik ikke lige drejet billedet.. Sorrryyy...

Den her var helt brun og bestod kun af en pind.. De lilla og grønne spidser er begyndt at vokse efter jeg satte den på langs:

En af mine flotteste koraller efter min egen mening. Den er en fornøjelse at følge udviklingen på:

Billede af hele molevitten:

Sarcophyton + Euphylia og Zeovit går fint:

Nyanskaffelse fra Decocean, den var billig:

Startede som to små skiver på en sten.. Nu er stenen helt gemt:

Vidunderkorallen som forsvandt i en måned for så at dukke op igen:

Endnu en koral fra Decocean, den er lidt brun i det, men mon ikke den bliver fin:

Montipora der gror rigtig stærkt! og en fin helt grøn acopora i baggrunden:

Her lidt nærmere, fik ikke lige drejet billedet.. Sorrryyy...

Den her var helt brun og bestod kun af en pind.. De lilla og grønne spidser er begyndt at vokse efter jeg satte den på langs:

En af mine flotteste koraller efter min egen mening. Den er en fornøjelse at følge udviklingen på:

Billede af hele molevitten: