Id af grøn koral
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Lige for at være med på tråden her. Denne her jeg poster billedet af, det er da den i omtaler, ik?
Købte den forleden
Købte den forleden
- Vedhæftede filer
-
- green.JPG (63.14 KiB) Vist 4520 gange
900 L viewtopic.php?t=10798
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
OKi, så må vi se hvor lang tid den holder, gav ikke alverden for den, så det er ik fordi det økonomiske er så slemt hvis den skulle dø.
Men det bliver sjovt at se hvor længe de holder
Men det bliver sjovt at se hvor længe de holder
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Nu når i har dødsdømt dem, så bliver det da spændene at se hvor længe de holder.
Fik jeg mig formuleret rigtig der
Fik jeg mig formuleret rigtig der

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Efter min mening er Goniopora absolut en af de aller-smukkeste koraller der findes, så kan godt forstå at i hoppe på diverse salgstaler mm. Men det er IKKE nogen hemmelighed at de er svære at holde liv i, eller sagt på en anden måde nærmest umuligt.
Er da også kun enig med at det er for dårligt at sælger ikke fortæller sandheden omkring denne koral, men vil han/hun få den solgt hvis sandheden kom frem (næppe).
En historie som denne tror jeg næsten alle herinde har prøvet, og tro mig hvis du vil finde dig en ny forhandler hver gang du får forkerte eller urigtige oplysninger så har du snart ikke nogle steder at handle dit saltvand.
Så mit råd vil være: Sæt dig ind i tingende
Er da også kun enig med at det er for dårligt at sælger ikke fortæller sandheden omkring denne koral, men vil han/hun få den solgt hvis sandheden kom frem (næppe).
En historie som denne tror jeg næsten alle herinde har prøvet, og tro mig hvis du vil finde dig en ny forhandler hver gang du får forkerte eller urigtige oplysninger så har du snart ikke nogle steder at handle dit saltvand.
Så mit råd vil være: Sæt dig ind i tingende

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg kan kun være enig i det som "lorden" skriver.
sæt jer ind i tingene inden I køber noget. Det kan godt være at I ser et eller andet vildt flot, og det bare kribler i fingerne for at få det med hjem.
I stedet for blot at købe det og håbe det bedste, så få navnet og undersøg sagen. Og vend evt. tilbage til forhandleren for at købe.
Det kunne da godt være at vi skulle prøve at lave en liste over umulige koraller. Kombineret med en kort beskrivelse hvorfor den er umulig og evt et lille billed.
sæt jer ind i tingene inden I køber noget. Det kan godt være at I ser et eller andet vildt flot, og det bare kribler i fingerne for at få det med hjem.
I stedet for blot at købe det og håbe det bedste, så få navnet og undersøg sagen. Og vend evt. tilbage til forhandleren for at købe.
Det kunne da godt være at vi skulle prøve at lave en liste over umulige koraller. Kombineret med en kort beskrivelse hvorfor den er umulig og evt et lille billed.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
det ville være en god ide Carsten, da mange af os har relativt langt til forhandlere. Og skal man først køre rigtig langt for at se på en koral, dernæst hjem igen og læse om den, for at køre den lange vej tilbage og købe, så begynder det at blive ret meget. Så det ville være rart at kende til de værste faldgruber
- K.E
- Dragefisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Som Carsten og flere andre skriver, vil det være en god ide, at lave en liste over koraller man skal holde sig langt væk fra..(med mindre man ved hvad man har med at gøre)
Helt sikkert en ide, jeg vil bakke 100% op..
Lad folk dele ud at deres erfaring om de forskellige koraller, og måske på denne måde ungå helt unødvendige dødsfald, lommesmerte og episode af denne slags igen
..
For det er da S. ærgeligt for dll-girl og ddt2, at køre hele vejen til Esbjerg, komme hjem med noget der dødsdømt på forehånd, derefter ringe til forhandler og skabe sig åndsvag og brokke sig, køre hele vejen derover igen for at bytte den.
Helt sikkert en ide, jeg vil bakke 100% op..
Lad folk dele ud at deres erfaring om de forskellige koraller, og måske på denne måde ungå helt unødvendige dødsfald, lommesmerte og episode af denne slags igen

For det er da S. ærgeligt for dll-girl og ddt2, at køre hele vejen til Esbjerg, komme hjem med noget der dødsdømt på forehånd, derefter ringe til forhandler og skabe sig åndsvag og brokke sig, køre hele vejen derover igen for at bytte den.
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Jacques Cousteau
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Nok en meget god ide så man kan holde tråden som et opslagsværk og ikke en tøsefnidder tråd som ting godt kan have tendens til engang imellem.Carsten skrev:Det jeg havde forestilet mig var at det IKKE var en liste som alle og enhver kunne komme med indlæg til. Men snarere en lille artikel som 1-2 kunne redigere.
Hvis alle kan komme med indlæg, drukner det oprindelige i vrimlen af indlæg.
God ide,´.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
jeg synes helt sikkert det er en kanon ide hvis det kommer på benene med hvad der er som sådan umuligt ville være rart for alle parter.
desuden ang det emd at undersøge tingene ja det er rigtigt nok men nu er der temlig langt til tingene for nogen af os så må vi jo ligesom få lidt hjælp fra forhandleren. Da vi var over og bytte det påstod han at den var noget værre vrøvl alt det med den er umulig osv og tilligemed går han ind og slår den op og viser den ikke er svær, og her kommer det SJOVESTE neden under billedet står der med store bokstaver NOT RECOMMENDED og sværhedsgrad på 10, mens han fortæller på samme tid at den er nem. virker sådan lidt underligt. Men hva fanden vi fik noget nyt som er mere til at kunne holde hehe
desuden ang det emd at undersøge tingene ja det er rigtigt nok men nu er der temlig langt til tingene for nogen af os så må vi jo ligesom få lidt hjælp fra forhandleren. Da vi var over og bytte det påstod han at den var noget værre vrøvl alt det med den er umulig osv og tilligemed går han ind og slår den op og viser den ikke er svær, og her kommer det SJOVESTE neden under billedet står der med store bokstaver NOT RECOMMENDED og sværhedsgrad på 10, mens han fortæller på samme tid at den er nem. virker sådan lidt underligt. Men hva fanden vi fik noget nyt som er mere til at kunne holde hehe
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Hvad siger han så da i konfrontere ham med det der står neden under? For det var jo modsat det han siger.DDT2 skrev:... og her kommer det SJOVESTE neden under billedet står der med store bokstaver NOT RECOMMENDED og sværhedsgrad på 10, mens han fortæller på samme tid at den er nem. virker sådan lidt underligt. Men hva fanden vi fik noget nyt som er mere til at kunne holde hehe
Mvh Brian
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
brizz ærligtalt havde vi været oppe og diskutere om så meget på daværende tidpunkt at vi ikek gad konfrontere ham med mere, da vi kunne se han åbenbart ikke kunne se han var forkert på den.
Carsten det er etheg i esbjerg. aquastyle i esbjerg har vi hovedet ikke haft det mindste problem med overhovedet ligesåvel som JJ har dog hørt noget forskelligt om JJ men da vi var ved ham var der sgu ikke noget i vejen tvært i mod. Det er så min erfaring med ham
Carsten det er etheg i esbjerg. aquastyle i esbjerg har vi hovedet ikke haft det mindste problem med overhovedet ligesåvel som JJ har dog hørt noget forskelligt om JJ men da vi var ved ham var der sgu ikke noget i vejen tvært i mod. Det er så min erfaring med ham
- K.E
- Dragefisk
- Reactions:
- 20
Claus H skrev:er ham og JJ i fammilie
det tror jeg ikke du skal regne med, hvorfor da

jeg syntes det er lidt morsomt, at personen står og påstår det stik modsatte af, hvad han slår op i bøgerne, og hvad andre folk har gjordt af erfaringer..meget betrygende ....man skulle da mene at de folk der har skrevet bøgerne, ved hvad de snakker om

Carsten..super god ide, med at det kun er 1-2 personer der kan rette i "opslagsværket", men nu spørger jeg temmeligt dumt, hvem skal vi sende indlæg til, når vi har noget relevant at poste??
Jacques Cousteau
Jacques Cousteau
- K.E
- Dragefisk
- Reactions:
- 20
HAHA...
Se lidt lyst på det, så er i blevet den erfaring klogere
, og ved nu til en anden god gang, at "man holder sig væk fra sådanne koraller" 
Se lidt lyst på det, så er i blevet den erfaring klogere

Jacques Cousteau
Jacques Cousteau