Vi har også brugt meget seaklear, da vi havde en høj fosfat på et tidspunkt. Vi havde god effekt af den, men har ikke brug for det længere.
Der står 2 flasker på hylden, og vi vil da bruge det igen, hvis behovet er der.
Lige nu har vi en fosfat på 0,03 i den store balje. Alle vores
koraller er sunde. Der bliver fodret med flagefoder, og hver 4.,5. dag får de frost og rød plankon, samt de får phytoplankton en gang om ugen.
I søhesteakvariet, har vi meget høj fosfat, da der her bliver fodret med mysis 3 gange dagligt.
Vi måler slet ikke fosfaten længere, men skifter vand 2 gange (nogle gange 3) ugentligt istedet for.
Her har vi acantestrea, og de har den største polypudvidelse jeg nogensinde har set. De har kæmpestore hoveder.
Vi har så en del
alger, som også trives rigtig godt af alt det her næring i vandet, så vi prøvede på et tidspunkt at flytte den ene acan over i den store balje, for at få
hugo og kirurgerne til at æde algerne på den, men acans blev syg og døde næsten på 2 dage, fordi der var for lidt fosfat i det store system.
Den måtte tilbage igen, og nu er den kommet sig og vokser igen
Jeg tror, at jeg med det vil sige, at korallerne er forskellige, og selvom de fleste ikke bryder sig om en høj fosfat, så er der andre typer, der sukker efter at få det