Har jeg nok lys?
- anhdu
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8464 Galten
- Kontakt:
tak for rådet... så skal jeg bare lige ud og købe sten. hehe... men det bliver nok svært da alle er optaget af jul... Må sige at dette her saltvand har virkelig ovetaget mit liv de seneste par uger. Så har stort ikke været inde i julen i år. hehe....
KAn i alle have en rigtig glædelig jul indtil videre... mon ikke i kommer til at høre fra mig.. hehe... Ha det godt
KAn i alle have en rigtig glædelig jul indtil videre... mon ikke i kommer til at høre fra mig.. hehe... Ha det godt

- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
ud fra hvilken betragning,jeg har heller ikke så meget sand

det er bare iorden MadsTillader mig at svare selvom jeg ikke er Mathias![]()

MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
- anhdu
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Hej igen. nu har vandet kørt i ca. 3 dage og ja alt fungere vel som det skal.
Synes at mit vand slet ikke er så klart som forventet. Er det helt normalt hvis det er vand som jeg lige har sat i? Eller kan det være fordi at mit bundlag forurener vandet? Hmm.. KAn jeg godt gøre mit vand klart evt. noget filterhalløj eller skal jeg skifte alt vand ud?
Synes at mit vand slet ikke er så klart som forventet. Er det helt normalt hvis det er vand som jeg lige har sat i? Eller kan det være fordi at mit bundlag forurener vandet? Hmm.. KAn jeg godt gøre mit vand klart evt. noget filterhalløj eller skal jeg skifte alt vand ud?

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg ville nok i hvert fald suge alt sandet op og få det vasket grundigt, og så evt. smide et partikelfilter på akvariet.anhdu skrev:Det gjorde jeg desværre ikke.. Jeg har vidst været for ivrig med at komme det i ud at tænke mig om. Hmm.. Vil i mene jeg skal skifte vand eller bliver det klart igen i løbet af et par dage?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hvis de bare flyder rundt, opsamler de ikke noget. Vandet skal jo netop presses igennem svampens porer, så de størrer partikler fanges i svampen.anhdu skrev:nej det har jeg desværre ikke plads til.. Det som jeg gør for at fjerne bobler er at jeg har lagt et filter lige der hvor det rene vand fra skummeren kommer ud. men jeg tror bare jeg putter de andre svampe ned i sumpen så de kan flyde...
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- anhdu
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
JEg skal nu ud og købe levende sten her om et par timer hos en privat. Derfor vil jeg gerne have et par gode råd inden jeg skal ud og anskaffe mig disse dyre men vigtige ting i mit akvarie. Når i skal ud og købe levende sten hvad er det så man skal lægge mærke til?
Jeg vil bare ikke blive snydt. hehe.. Kan man se kvalitetsforskel osv.?
Jeg vil bare ikke blive snydt. hehe.. Kan man se kvalitetsforskel osv.?

- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
de skal være forholdsvis lette, det garanterer at de er porøse, og pas på at de ikke er fyldt med glasroser og andet skidt.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
- anhdu
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Hej igen alle sammen. Så fik jeg hentet 25 kg sten. Det har så kørt i 3 dage nu og jeg kan begynde at se at de begynder at de farvede sten begynder at blive hvide. Godt?
På en af mine sten er der vokset noget grønd og brunt noget op. Håber ikke at det er pestanemoner. Håber i kan hjælpe mig at identificere hvad det er. Og hvis det er de frygtede pestanemoner har jeg allerede bestilt noget Joe's Juice.
På en af mine sten er der vokset noget grønd og brunt noget op. Håber ikke at det er pestanemoner. Håber i kan hjælpe mig at identificere hvad det er. Og hvis det er de frygtede pestanemoner har jeg allerede bestilt noget Joe's Juice.
- Vedhæftede filer
-
- billede1.JPG (25.87 KiB) Vist 3113 gange
- anhdu
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Hej igen..
Jeg ved ikke om mun cirkulationspumpe er alt for kraftigt men den blæser hele tiden mit bundlag ind til midten. Derefter skal jeg manuelt flade sandet ud igen for at dække bundglasset. Er det en løsning ved dette ud over at placere pumpen et andet sted. Uanset hvor jeg stiller pumpen blæser den sandet op igen alligevel men bare i et andet sted på bundlaget. Træls.
Jeg ved ikke om mun cirkulationspumpe er alt for kraftigt men den blæser hele tiden mit bundlag ind til midten. Derefter skal jeg manuelt flade sandet ud igen for at dække bundglasset. Er det en løsning ved dette ud over at placere pumpen et andet sted. Uanset hvor jeg stiller pumpen blæser den sandet op igen alligevel men bare i et andet sted på bundlaget. Træls.

- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
og så havde jeg nok skiftet til noget andet bundlag.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?