For højt nitrat
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
Re: For højt nitrat
jeg ville nok vælge ikke at smide nogle nye fisk i lige pt. slå koldt vand i blodet og lad det få noget ro før du begynder at smide noget nyt i
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Hej Jane,jane skrev:hejsa
jeg ser da på fiske inden jeg købe dem - men ved ikke lige hvordan jeg eller kan tjekke dem.
Har midste 2 af min "gamle" fisk. Ellers er det alle de nye fra i lørdags som er døde -
Mht til målingerne - ja så kan jeg jo kun gøre som der står i brugsvejledningen - 10 ml nogle gange 5 ml akv vand og så kommer man de som regl 6 dråber i af 1 - 2 osv og enten skal det står 5 min inden jeg aflæser og nogle gange skal man gøre det med det samme. og så samligner jeg det med det farvekort som passer til den slags test som jeg nu har taget. min testsæt er fra Sera.
Jeg ved faktisk ikke hva jeg ellers skal gøre med vandet og de testsæt som jeg ellers har gjordt.
Men gode råd modtage meget gerne......
Synes at have læst, at Sera ikke skulle være så præcise. Måske du skulle overveje nogle nye testsæt.
Kig efter Hanna Checker og Red Sea Max Pro testsæt.

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3460 Birkerød
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: birkerød
Hejsa.
Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at købe nye fisk til akv. Det her har koste mange penge - desværre.
Døde fisk: 2 stk gul bennly min ynlings fisk - 1 flot gul kejser - 4 stk athias - 1 lille ål - en anden lille gul fisk !!!
Der er kun 1 par klovnefisk - 1 kejser - kuglefisk tilbage i akv.
Men jeg tog en vandprøve i morges og kørte op til helsingør med den og sagde at jeg havde problemer med mit vand og at jeg havde minstet en del fisk. Mine vandeprøve han testet - kunne han nu ikke finde noget galt med - jo måske var nitriten en lille smule for høj - men ikke noget som skulle gøre at mine fisk døde. - Han tog de samme prøve som jeg har taget i går aftes.
jane
Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at købe nye fisk til akv. Det her har koste mange penge - desværre.
Døde fisk: 2 stk gul bennly min ynlings fisk - 1 flot gul kejser - 4 stk athias - 1 lille ål - en anden lille gul fisk !!!
Der er kun 1 par klovnefisk - 1 kejser - kuglefisk tilbage i akv.
Men jeg tog en vandprøve i morges og kørte op til helsingør med den og sagde at jeg havde problemer med mit vand og at jeg havde minstet en del fisk. Mine vandeprøve han testet - kunne han nu ikke finde noget galt med - jo måske var nitriten en lille smule for høj - men ikke noget som skulle gøre at mine fisk døde. - Han tog de samme prøve som jeg har taget i går aftes.
jane
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Du har da også haft mange fisk i akvariet..
Husk kun a sætte lidt i afgangen så akvariet kan følge med i nedbrydningen af affaldstofferne..
Mvh
Husk kun a sætte lidt i afgangen så akvariet kan følge med i nedbrydningen af affaldstofferne..
Mvh
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
Hejsa .
Måske er det ikke fordi jeg har haft problemer med vandværdierne - her til aften har jeg siddet og kigget og kigget på de sidste fisk som er tilbage - og nu kan jeg se at de ligesom er "drysset med sukker" - Det må være noget sygdom som jeg også har fået med ind i akv samme med de fisk som jeg købte i lørdags. Er der nogle som ved hva det kan være og skal jeg ud og købe noget medicin ??? - syntes bare at have læst at man helst ikke bruger medicin til saltvand, - men hva siger i herinde ????
HIlsen jane
Måske er det ikke fordi jeg har haft problemer med vandværdierne - her til aften har jeg siddet og kigget og kigget på de sidste fisk som er tilbage - og nu kan jeg se at de ligesom er "drysset med sukker" - Det må være noget sygdom som jeg også har fået med ind i akv samme med de fisk som jeg købte i lørdags. Er der nogle som ved hva det kan være og skal jeg ud og købe noget medicin ??? - syntes bare at have læst at man helst ikke bruger medicin til saltvand, - men hva siger i herinde ????
HIlsen jane
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
Er 10 fisk meget i et saltvandsakv på 260L ???
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg vil sige, at det kommer meget an på, hvor store fiskene bliverjane skrev:Er 10 fisk meget i et saltvandsakv på 260L ???

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
To kejser, en kuglefisk og fire anthias de skal have noget mad hvilket sviner.. Små fisk sviner/spiser/skider ikke lige så meget 
Jeg har selv mange fisk men man skal jo lige søge for akvariet kan omsætte al nærigen, jeg hjælper lidt ved a tilsætte vodka, ligesom du selv er startet på husk a start stille op..
God aften

Jeg har selv mange fisk men man skal jo lige søge for akvariet kan omsætte al nærigen, jeg hjælper lidt ved a tilsætte vodka, ligesom du selv er startet på husk a start stille op..
God aften
Nicki
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14