Regler for Bump af salgtråde...

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Regler for Bump af salgtråde...

Indlæg af Helena »

Så det er ganske vist, vi er stadig en nation af brokkehoveder, der har for lidt indhold i livet, og ingen væsentlige problemer :) Det der kan undre mig at man kan have noget til salg i ganske lang tid, og overhovedet ikke fatte at den pris man har sat tilsyneladende ikke er helt rigtig :dizzy:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Helena skrev:Så det er ganske vist, vi er stadig en nation af brokkehoveder, der har for lidt indhold i livet, og ingen væsentlige problemer :) Det der kan undre mig at man kan have noget til salg i ganske lang tid, og overhovedet ikke fatte at den pris man har sat tilsyneladende ikke er helt rigtig :dizzy:
:GO ja det er jo så en helt anden snak :dizzy:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Tit og ofte ligger priserne begravet i at folk tror, at deres ex. Giesemann lampe til 8000,- i nypris, stadig er 6500,- værd efter 1 år i drift. Folk har tendens til at tro at brugtværdien af stort set alt, kun falder begrænset fordi det stadig virker.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Hehe. Ja milimeterdemokrati er noget skidt :) Men der kommer nu engang også interessante ting frem i div. salgsannoncer som ofte er oplysende og lærerige. Derfor kigger jeg som regel også efter i salgsannoncer jeg måske ikke fra starten af er interesseret i at købe. Så derfor kan alt det bumperi godt irritere (lidt). Men enig, det er ikke et stort problem, men hvis nu vi sammen kan finde en endnu bedre løsning, takker jeg da ja til det. Små forbedringer er også forbedringer.

Mvh kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Nolan skrev:Syntes sgu der er ved at gå lidt millimeter-demokrati i det :/
Jeg forstår ikke, hvorfor i brokker jer over, at der bump'es - hvis der ikke var interesse i salgsannoncen i første omgang, lader man da bare være med, at læse den, når den bump'es. Længere er den da ikke.

Jeg læser ikke alle indlæg, når jeg er herinde. At jeg skal klikke et par gange ekstra på "Næste" nede i bunden af skærmen, for at kigge efter indlæg, jeg gider læse, ødelægger altså ikke min dag.

Jeg ville være ked af, et specificeret regelsæt, der skal følges, hvis man ikke vil have smidt i nakken, at "det må man ikke herinde". Den slags er der nok af, på andre fora.

/Kim

Nolan du har da vist lige mistet konceptet i denne tråd. :T :T
Nu er det engang hougaard som spørger indtil hvad folk mener om Bump's generelt og om der skal et regel sæt op heromkring.
Vi er da enig i at der ikke skal regler op omkring bump's, som vi som bruger skal efterleve ellers får man lige smidt en bemærking i ansigtet omkring at "her må man altså ikke bumpe sin annonce" hilsen bumpe politi'et. :lipssealed:
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af pernoe1 »

Det er heller ikke noget jeg ligger søvnløs over, dog kunne jeg godt tænke mig lidt regler på området da der ligger flere annoncer der er "bumpet" over mange sider...jeg tager som regel et check over de seneste nyheder og det er da lidt irreterende at det består af masser af bump, mest fordi folk kan være meget urealistiske omkring deres brugtpriser...har set annoncer hvor prisen var helt i skoven og prøvede man at gøre opmærksom på det, fik man en sviner....
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Til trådens emne, så er mit svar nej - Bump's er tilladt i min bog, og genere mig slet ikke som Nolan er inde på, at skulle trykke Næste en gang eller 2..

Der imod skal folk virkelig få øjnene op for realiteten, og indse at brugtpriser ikke tilnærmelsesvis har noget med nyprisen at gøre. Det er i virkeligheden det der er det store problem. Var tingene rigtigt prissat, så var 80% også solgt, inden der var gået 3 Bump's :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Han$en skrev:Til trådens emne, så er mit svar nej - Bump's er tilladt i min bog, og genere mig slet ikke som Nolan er inde på, at skulle trykke Næste en gang eller 2..

Der imod skal folk virkelig få øjnene op for realiteten, og indse at brugtpriser ikke tilnærmelsesvis har noget med nyprisen at gøre. Det er i virkeligheden det der er det store problem. Var tingene rigtigt prissat, så var 80% også solgt, inden der var gået 3 Bump's :)
Jamen for søren opret dog en tråd hvor vi kan diskutere brugt priser. hvad hr. og fru jensen tager for deres ting er vel op til dem. man står sgu da heller ikke og prutter om prisen i fakta eller har indflydelse på hvad tingende koster. har man ikke råd til det hvad tingende koster, må man købe det næst bedste
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

ronny.w skrev:Jamen for søren opret dog en tråd hvor vi kan diskutere brugt priser. hvad hr. og fru jensen tager for deres ting er vel op til dem. man står sgu da heller ikke og prutter om prisen i fakta eller har indflydelse på hvad tingende koster. har man ikke råd til det hvad tingende koster, må man købe det næst bedste
Har Vor Herre pisset din sukkermad i smadder her til morgen? Tror ikke helt du læste hvad jeg skrev ;)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Han$en skrev:
ronny.w skrev:Jamen for søren opret dog en tråd hvor vi kan diskutere brugt priser. hvad hr. og fru jensen tager for deres ting er vel op til dem. man står sgu da heller ikke og prutter om prisen i fakta eller har indflydelse på hvad tingende koster. har man ikke råd til det hvad tingende koster, må man købe det næst bedste
Har Vor Herre pisset din sukkermad i smadder her til morgen? Tror ikke helt du læste hvad jeg skrev ;)
Jo jeg har læst dit indlæg ordenligt igennem første gang. men nu drejer denne tråd ikke om hvad folk tager for deres ting. men om noget helt andet :GO
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

ronny.w skrev:Jo jeg har læst dit indlæg ordenligt igennem første gang. men nu drejer denne tråd ikke om hvad folk tager for deres ting. men om noget helt andet :GO
Og du mener ikke at mit indlæg omkring folks prissætning har noget at gøre med at tråden bumpes 100 gange? Hvis man ikke pris satte sine ting alt for højt, så ville de også blive solgt meget før, det er jo logik ;)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

lol....Selvfølig hænger det sammen med prisen ellers er hardwaret så gammelt at det skal på muserum. Derfor bump.

steen
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Hougaard skrev:Hej Alle,

Jeg syntes at bump'ning af salgtråde er ved at tage overhånd. Der er rigtigt mange ting til salg, og de kan ikke alle være på forsiden hele tiden.

Skal vi have regler for bump'ning ?

Skal det være tilladt ?

Må man kun bumpe efter XX dage ?

Lad mig høre hvad I mener :beer:

/Erik
Hej Erik,

Jeg vil blot gerne takke for at du spørger folk på forum:-) Jeg tror de fleste ønsker færre bumps.
Du har fået en del input - og langt de fleste er gode og saglige, så nu efterspørger jeg blot en beslutning.

Har min ydmyge mening interesse, så vil jeg anbefale at de omtalte salgsannoncer kun ligger under salgsannoncer.
Bump er irritrende, men afholder mig slet ikke for at gå på forum hver dag :-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Berits tank
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Berits tank »

BUMP
Nu med 10 latterlige guppyer i 19 L...
viewtopic.php?f=115&t=37755
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Berits tank skrev:BUMP
:RE
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Han$en skrev:Til trådens emne, så er mit svar nej - Bump's er tilladt i min bog, og genere mig slet ikke som Nolan er inde på, at skulle trykke Næste en gang eller 2..

ja se det kan vi så starte en stor diskussion op om, for en generel holdning herinde er at tingene skal være pris sat noget nær gratis, eller osse sammenligner man pris på hong kong kopivarer med mærkevarer, og forsøger at presse prisen ned til disse
noget jeg oplevede i forbindelse med min lukning, selvom jeg på nogen områder var meget billig med mine ting, har jeg alligevel fået en hel del regulære skambud

men for at holde mig til tråden, så mener jeg ikke at det er et problem... bevares der er nogle enkelte der bumper en del, men uanset hvad, vil det ikke hjælpe med et regelsæt
folk finder bare andre veje, jeg læser kun hvad gider at læse, selv nøjes jeg med at bumpe, ca. 1 gang om ugen, hvilket jeg mener må være rigeligt
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Berits tank skrev:BUMP
:K
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Mange tak alle sammen. Vi lader verden være som den er :)
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Cool Erik og jeg forventer at priserne bliver sat ned :GO :GO
Samt at vi ikke ser bump og cykler til salg på forumet.

Steen
Senest rettet af spdiving tors 11. nov 2010 23:45, rettet i alt 1 gang.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Erik hvorfor er min Cykkel ikke blå samt linket virkker ikke :shout: :shout:
Hvad går der galt for Wiki ??

Steen
Senest rettet af spdiving tors 11. nov 2010 23:48, rettet i alt 1 gang.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Så indlæget gik ikke lige igenem og blev dobbelt. Cool :T

Steen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Brian C skrev:ja se det kan vi så starte en stor diskussion op om, for en generel holdning herinde er at tingene skal være pris sat noget nær gratis, eller osse sammenligner man pris på hong kong kopivarer med mærkevarer, og forsøger at presse prisen ned til disse
noget jeg oplevede i forbindelse med min lukning, selvom jeg på nogen områder var meget billig med mine ting, har jeg alligevel fået en hel del regulære skambud
Det var heller ikke for at komme ind over nogles forventninger, blot som udgangspunkt.. Mange ting er desværre prissat højt, har selv ofte set fx. Tunze og Deltec produkter med 1-2 år i drift, sættes til salg for 85% af nyprisen, og det er selvfølgelig ikke realistisk!

Omvendt er 250,- for en Deltec APF600 absolut heller ikke realistisk. Men nok om priser. Jeg håber bare folk vil tænke sig lidt mere om når de forsøger at sælge noget - Dine priser var dog en klasse for sig :GO
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund