Hjælp! Vand hos underboen. Akvarie skal tømmes

Forum for generel snak omkring saltvand.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: Hjælp! Vand hos underboen. Akvarie skal tømmes

Indlæg af Musiker »

+ beholderen skal være større end 20L..
Tak til alle der har tilbudt hjælp! Både i tråd, på pb og tlf! Det er fandme dejligt med den opbakning og tilbud om hjælp! Nu er sumpen nogenlunde renset (så den ikke begynder at lugte) alt for fælt. Der er skiftet 30L vand og akvariet står og kører med omrøring og varmelegme.. Fisk og koraller ser stadig ud til at være i super stand.. Kirurgerne nyder algerne på ruderne i stor stil. Så der bliver ikke fodret. Så tror jeg godt det kan kører uden skummer og sump i en periode.. Så mon ikke jeg kan beholde korallerne her indtil jeg kan få lukket ned i go ro og orden.

Jeg kan ikke tage flere velovervejede beslutninger i dag, hehe.. Sidste gode søvn for mig var natten tirsdag til onsdag.. Det begynder at kunne mærkes.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005

Indlæg af jakobvillien »

Se at få sovet Henrik! Kan sagtens forestille mig alt du har været igennem.

fornuftigt at vente med at tage yderligere beslutninger. Også for at du ikke pludseligt har givet alle koraller væk alt for billigt ;)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Hvor er det dog røv og nøgler! Føler med dig!

Måske du (når du engang får tid og har sovet og alt det der) gider lave en tråd omkring forsikring og så kunne vi lave den til sticky? Vi er jo mange der er bange for netop det samme - så det kunne være rart med retningslinier om hvordan og hvorledes - men igen - bare en ide når du får tiden eller lysten :)

Held og lykke med at få styr på det nuværende! :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Gargoyle47 »

ja sikke dog noget lort og så den flotte balje :(

Håber sgu du får en god nats søvn....så plejer alt at stå i et llidt bedre skær

Pøj pøj med det....og sov godt
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Bingocaller skrev:Hvor er det dog røv og nøgler! Føler med dig!

Måske du (når du engang får tid og har sovet og alt det der) gider lave en tråd omkring forsikring og så kunne vi lave den til sticky? Vi er jo mange der er bange for netop det samme - så det kunne være rart med retningslinier om hvordan og hvorledes - men igen - bare en ide når du får tiden eller lysten :)

Her tror jeg altså bare du skal finde ud af det med din egen forsikring. Det kommer an på om man er i ejer/lejer/andel og hvilken type forsikring du har og din eventuelle forening. Det kan være der skal tegnes ekstra forsikring? Eksempelvis hos os er det det samme som hos Musiker.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Det havde du ikke fortjent, føler med dig, trist med både akvarie, og ferie :(
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

Vurderingsmand troede ikke på at det var mere end maks 50L vand der var rendt ud, når han skulle bedømme det efter hvad der var og se hos underboen. Så han ville vente nogle flere dage for at se om misfarvninger på loft og stuk hos underboen er helt stoppet med at sprede sig.
Min beslutning om at lukke 540L'eren står dog fast - Jeg orker ikke at skulle sikre den mere og vil alligevel gå rundt og være nervøs for det næste uheld.. Og underboen sætter meget stor pris på at jeg lukker det ned..

Men det bliver først i næste uge hvor jeg vil begynde og sætte ting til salg. Den her uge får jeg ikke tid til at gøre det..
Der vil heller ikke blive svaret på PB's angående priser etc. Sorry..

Lige nu går jeg og overvejer om jeg skal starte et nyt op eller ej.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

Tilbage igen og nu skal der arbejdes på en fornuftig afslutning.. Stor tak til Han$en for at kigge efter akvariet..
Jeg opretter salgstråd senere.
Desværre viste anden fugtmåling at der var meget fugt i etageadskillelsen og det blev igen påpeget, at forsikringen sandsynligvis vil lave forbehold i policen for at sikre sig imod det gentager sig. Altså vil den ikke længere dække hvis der skulle ske noget tilsvarende igen. Så min beslutning om at lukke ned for min fine bajle står ved magt..
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Trist at det er sådan med fugten. Jeg venter spændt på din salgstråd så :)
jim
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af jim »

det er surt men jeg kan forstå din beslutning 100% det er ikke noget at tage chancer med.

mvh jim
Sheriffen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Koldig

Indlæg af Sheriffen »

jakobvillien skrev:
Bingocaller skrev:Hvor er det dog røv og nøgler! Føler med dig!

Her tror jeg altså bare du skal finde ud af det med din egen forsikring. Det kommer an på om man er i ejer/lejer/andel og hvilken type forsikring du har og din eventuelle forening. Det kan være der skal tegnes ekstra forsikring? Eksempelvis hos os er det det samme som hos Musiker.
For en mdr siden ca, var jeg ude for det samme ca.. havde et 750l hvor det meste af vandet røg ned til underboen ( får det sidste gulv på idag, juhuu ) men med hensyn til forsikring er det meget simpel . - . nu bor jeg til leje, så alt det der var gået i stykker hos mig, personlige ejendele osv, det tog min inbo, alt det der var sket skade med på bygningen, vægge, gulv og den slags, det sku bygnings forsikringen dække, altså min udlejer, og det nede ved underboen det sku hans egen inbo dække.. så det er slet ik så kringlet endda.. ik før man ska komme med en go historie til hvorfor der var vand ud over det hele.. de dækker nemlig ik for hva som helst..;)
Hellere boller på suppen end suppe på bollerne
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"