Tankgennemføring??

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tankgennemføring??

Indlæg af Carsten »

jesper kristensen skrev: Bliver nok nød til at lime noget pvc i bunden istedet for gennemføringer. Hvad vil i anbefale på begge sider?

Hvad havde du tænkt dig??

Hvorfor ikke bare lime et stykke glas over og så bore de huller du skal bruge i rette størrelse.

Da jeg fik mit akvarie var gennemføringerne for store til hullerne, så jeg måtte igang med at slibe dem ca 1mm ned hele vejen rundt. Det var måske også en mulighed du kunne bruge.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Få det lavet rigtigt fra start af det er også nemere nu hvor der ikke er vand i akvariet. Tag og få boret hullerne op du skal jo kun bruge 3 stk af dem. De andre kan du bruge hvis du selv finder det fornuftigt ellers kan du lime et stykke gals over.

En ting du kunne bruge de 2 extra huller til var at trække kabler til pumperne eller lampen den vej. Måden er at bruge en genemføring og et rør over vandspejlet så er der klar til kabler.

Steen
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Ja det kunne jeg jo, men det har jeg nu tænkt på. Akvariet kommer til at stå 3 cm ud fra vægen af så der er plads til div ledninger bag. For at skjule mellemrummet på 3 cm bliver der sat en plade på begge sider som stikker 3 cm bag og 7cm på akvariet. Med de 3 cm bag har jeg også mulighed for at montere magneter til mine pumper.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"