Fotoundervisning
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Fotoundervisning
Hvad med den her: Canon EFS 55-250 f/4-5.6 IS?? Er den bedre end dem som Tamron og Sigma kan lave??
Eller bør man gå skridtet op, og købe den lidt større Canon??
Eller bør man gå skridtet op, og købe den lidt større Canon??
Valg af Zoom objektiv afhænger af hvad du vil tage billeder af er det fugle så er 400 eller mere et bedre valg men er det støre dyr er den ok.
f/4-5.6 er fin nok om dagen men om aften kan det være et problem og du må op i ISO og lang lukketid for at kunne tage billeder.
Mit bedste råd er at du går efter noget f/2.8
Steen
f/4-5.6 er fin nok om dagen men om aften kan det være et problem og du må op i ISO og lang lukketid for at kunne tage billeder.
Mit bedste råd er at du går efter noget f/2.8
Steen
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Ahh Steen, en mellemting (noget 3.5-4-5) kan også gøre det.. 2.8 bliver hurtigt meget dyrt..
- Kjaer
- Klovnfisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: næstved
I stand correctedDanielXavier skrev:Det er ikke helt rigtigt kjaer.. Kameraet er garanteret med Live View, som en også skriver, og her kan du på forhånd se det, som søgeren ser, på skærmen. Det samme kan lade sig gi sig, på de nyere Canon.Kjaer skrev:Et D300 er et spejlrefleks - dvs. at billedet bliver taget, når spejlet vipper (det som giver klik-lyden, når du tager billedet. Af samme grund kan du ikke se billedet på skærmen før billedet er taget - den elektroniske billedsensor kan kun "se" motivet i det splitsekund spejlet er vippet.røntved skrev:Jeg har købt 3 batterier, men syntes ikke det er så hård til at bruge strøm.
Lige nu slås jeg med at få lcd-skærmen til at vise hvad jeg vil tage og ikke kun hvad jeg har taget.ole. skrev:hej røntved tillykke..
regel 1
det er øjet der ser ikke kameraet!
regel 2
undgå zoom,gå heller nærmere motivet,ej heller aldrig fotografer motivet i centrum (det gyldne snit.ikke det hvide)
regel 3
hav altid masser af batterier parat
Du bliver nødt til at vende dig til at bruge søgeren. Derudover er det et rigtig godt kamera du har købt, og kan kun anbefale dig at lege med indstillingerne og på den måde blive klogere på muligheder og begrænsninger.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Ville helt klart også helst have en med f/2.8 og op, men der er lige 2 faktorer der ikke går ind for det: prisen og kæresten 
Jeg købte den før nævnte ved J&R, og så håber jeg at jeg kan få overtalt damen til at vi skal have en bedre zoom linse når vi kommer hjem, og evt en vidvinkellinse

Jeg købte den før nævnte ved J&R, og så håber jeg at jeg kan få overtalt damen til at vi skal have en bedre zoom linse når vi kommer hjem, og evt en vidvinkellinse

Hvilken en har du købt...Kan ikke lige finde i tråden hvad det skulle være for en ??
Køb så meget du kan i USA da det er billigere. Godt nok er der lige det med garantien ikke gælder i EU. Køber du prof objektiver fra Canon skulle garantien dække i DK ( kun noget jeg har hørt har ikke selv haft brug for det)
Steen
Køb så meget du kan i USA da det er billigere. Godt nok er der lige det med garantien ikke gælder i EU. Køber du prof objektiver fra Canon skulle garantien dække i DK ( kun noget jeg har hørt har ikke selv haft brug for det)
Steen
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg købte det Canon som står i første post på denne side. Ekspedienten sagde at den var bedre end Tamron og Sigma objektiverne, og hvis jeg skulle have en bedre, så var det en Canon til 595$ - den gik damen ikke med til. Denne kostede 255.
Det er da også et fint valg. Jeg var bare nysgerig hvilken en i har fået og ja det løber hurtigt op hvis man ønsker noget der kan det hele.
Tilykke med den så vil vi også se nogle billeder
Steen
Tilykke med den så vil vi også se nogle billeder

Steen