ja mig f.eks
de interesserede sig overhovedt ikke for hinanden, men de mest krigerrisk indbyrdes var decora
de jeg havde fire de lå/stod oftest på hver deres plads og nedstirrede hinanden, inden de røg ud i en heftig diskussion, det endte dog aldrig med skræmmer
spg. 2x ildhalekutling - Svar haster
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Re: spg. 2x ildhalekutling - Svar haster
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
stefan_sørensen skrev:Fordi en akvarieforhandler siger noget er det Laaaaaangt fra altid sandheden - selvom de ofte har ret i det meste. Prøv at underbygge det med noget litteratur for det er da en interessant påstand!! Men tror ikke på det... De seriøste biologer som har skrevet det litteratur jeg har tilgængelig skriver alle at der ikke er kønsforskel..
Og at sammenligne den med en mandarin er langt ude... Så kan du ligeså godt sammenligne med ferskvandsmalle, der har hannen også ofte længere finner..
det er også meget muligt at det er rigtig hvad du har læst i din bog. men så forstår jeg ikke hvorfor der er forskel på lægden af rygfinnen?
det var ikke for at sammenligne mandarinen og ildhale kutlingen. men mere for at indikere at hvis en fisk bruger rygfinnen til at indikere kønnet, er det vel ikke utænkeligt at andre arter også gør det.
sandspiseren ( http://dk.reeflex.net/tiere/362_Valenci ... rigata.htm ) slår en af samme køn og samme art ihjel.
den bruger også rygfinnen til at indikere kønnet med og den er tæt beslægtet med ildhale kutlingen, så for mig at se synes jeg ikke at det synspunkt jeg har virker helt hen i skoven.
men nu er der også en del af det litteratur som man ikke kan bruge til meget, tit går de samme "fejl" igen og igen, det skyldes nok at de belæser sig i en ældre litteratur og i grove træk skriver en ny selv.[/quote]
Ofte sker der det undertransporten at finnerne bliver knækket.
Vil give Niels ret i at hvis det var så let at se forskel, hvorfor er det så ikke videnskabligt beskrevet??
Er sandspiserene og ildhalekutlingerne tæt beslægtet?? Det var jeg ikke klar over. Hvilken slægt hører de til??
I følge fishbase hører sandspiseren til gobie slægten, og ildhalen til Ptereleotridae
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
på reeflex ligger de begge under gobier, men ikke samme underart.
det er heller ikke fordi jeg vil være stædig, men den viden jeg fik af decocean synes jeg bare blev bakket op af de obsavationer jeg havde gjort. kan godt være du har ret med at den er blevet knækket under transporten, må se om den vokser ud med tiden.
det er heller ikke fordi jeg vil være stædig, men den viden jeg fik af decocean synes jeg bare blev bakket op af de obsavationer jeg havde gjort. kan godt være du har ret med at den er blevet knækket under transporten, må se om den vokser ud med tiden.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
stefan_sørensen skrev:på reeflex ligger de begge under gobier, men ikke samme underart.
Reeflex kan du kun bruge til en hurtig Id, hvis det er mere dybgående information du vil have, skal du finde det andet steeds. Incl saltvands wiki.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
ja ja det har jeg i mit 530L uden problemmer - 2 af hver de er jo enormt flotte hver for sig syndtes jeg.søvnig skrev:Er det egentlig muligt at holde decora og magnifica i samme akvarium??
Kunne godt forstille mig at de er for tæt beslægtet til at det kan gå
VH
Søvnig
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]