VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Frag tank...
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2013
Re: Frag tank...
Der sker ihvertfald noget, det er der ikke nogen tvivl om. Ser spændende ud med alle de farver. Hvorfor er din salt kun på 20 ?
Never say oops, allways say ahhh interesting
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3600 Frederikssund
Fordi jeg præver et experiment fra usa som de siger virker:) men det bliver kun halvt udført da jeg ikke kan skrue ned for lys styrken:)
Men der ser faktisk meget godt ud taget i betragtning at jeg ikke rør det overhoved
Det er kun klovnene som får lidt flage foder hver morgen ellers går det faktisk kun rundt og græsser. Selv om det ikke er helt normalt
Men der ser faktisk meget godt ud taget i betragtning at jeg ikke rør det overhoved
Det er kun klovnene som får lidt flage foder hver morgen ellers går det faktisk kun rundt og græsser. Selv om det ikke er helt normalt
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Nårh jeg kan se du har både fisk og koraller i allerede, det havde jeg lige overset. Hvad skulle ideen være iflg amerikanerne mht til at køre med lav salinitet ?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Kun i det første 2 måneder får at sikere at der kommer bedre bakterier ihelebaljen
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
Hvorfor hælder du dog ikke mere salt i?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Det kommer der os om 17dage:) skal jo lige køre det ud det er spild af tid at lave vandskifte lige nu
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Det er de har alger jeg snakker om
Nu har jeg undladet at rense ruden en uges tid så man kunne se det:)
Hvad fan er det?
Nu har jeg undladet at rense ruden en uges tid så man kunne se det:)
Hvad fan er det?
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Det er lidt svært at se så langt fra..
Nu kender jeg ikke en amerikanske guide du snakker om, men jeg kan ikke rigtigt se iden med den, specialt når du har fisk og koraler i. Ved ikke hvor meget fiskene evt tager skal men kunne ikke helt forstille mig at de elsker at komme fra 1.026 også ned til 1.020 og korallerne kan bestemt ikke lide det, der vil da også komme til at mangle mg,ca og kh som er besale for korallerne, samtid med at det er igang med at blive indkørt hvor po4, no2 og no3 kan være svingende samt alt for høje til korallerne tager skade..
Nu kender jeg ikke en amerikanske guide du snakker om, men jeg kan ikke rigtigt se iden med den, specialt når du har fisk og koraler i. Ved ikke hvor meget fiskene evt tager skal men kunne ikke helt forstille mig at de elsker at komme fra 1.026 også ned til 1.020 og korallerne kan bestemt ikke lide det, der vil da også komme til at mangle mg,ca og kh som er besale for korallerne, samtid med at det er igang med at blive indkørt hvor po4, no2 og no3 kan være svingende samt alt for høje til korallerne tager skade..
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Hvis det sidder udvendigt, skal du måske ikke feste lige så vildt igen næste weekend. 

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Super dårligt billed men husk på jeg måler med et hudrometer sådan en flyde sag så det kan sagtens være højre end jeg lige ved:)
Hahaha
Det sidder altid udenpå når man hælder rødvin i det forkert glas!
Hahaha

- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Måske du skulle mørklægge det et stykke tid. Man kan se de ikke gror der hvor du har skygger fra sprosserne.
Har du mulighed for at flytte det levende over i et andet akvarie ?
Ellers er mit gæt at du har en voldsom mængde næring i vandet ? Alle de alger lever jo af et eller andet. Måler du NO3 samt PO4 ?
Du skriver du putter sporestoffer i, jeg tror du skal lade helt være med at putte noget i overhovedet.
Kører du med osmosevand ?
Har du mulighed for at flytte det levende over i et andet akvarie ?
Ellers er mit gæt at du har en voldsom mængde næring i vandet ? Alle de alger lever jo af et eller andet. Måler du NO3 samt PO4 ?
Du skriver du putter sporestoffer i, jeg tror du skal lade helt være med at putte noget i overhovedet.
Kører du med osmosevand ?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Kan ikke flytte det levende nej min retur pumpe tur sig en tur så den funger ikke mere derfor virker det akryl akvarie ikke jeg havde
Det er os lige voldsomt nok at side en tunze 6015 i et 19liters
Men nej jeg måler ikke mine værdi'er lige pt men giver det efter hvad der står på pakken af tilsætningen
Men nej ikke osmosevand bor på landet så det eneste der kan være meget af i det her vand er kalk:) plus det er kogt vand som så bliver kølet ned.
Men ja nærring af en art er der men det var noget som sad på de sten fra moby's akvarie til at starte med de var helt dækket af det og så har det så stille og roligt fjernet sig fra dem og nu flyttet videre til ruden og pumperne og det går ikke væk når det bliver mørklagt. De forsvinder af sig selv sådan lidt efter lidt men det som om hele akvariet bliver indkørt og ikke kun stenene?
Hmm
Men nu må vi se får det er skam lidt underligt at selv om det ser ud af helveds til så ser korallerne faktisk fine ud... Under omstændighederne:)
Det skal lige siges at det er gået fra ja hmm 75w led som mest var blåt til 2x150w hqi plus 2x40w marine blå t5rør
Så mere lys det er der kommet må man sige
Det er os lige voldsomt nok at side en tunze 6015 i et 19liters
Men nej jeg måler ikke mine værdi'er lige pt men giver det efter hvad der står på pakken af tilsætningen
Men nej ikke osmosevand bor på landet så det eneste der kan være meget af i det her vand er kalk:) plus det er kogt vand som så bliver kølet ned.
Men ja nærring af en art er der men det var noget som sad på de sten fra moby's akvarie til at starte med de var helt dækket af det og så har det så stille og roligt fjernet sig fra dem og nu flyttet videre til ruden og pumperne og det går ikke væk når det bliver mørklagt. De forsvinder af sig selv sådan lidt efter lidt men det som om hele akvariet bliver indkørt og ikke kun stenene?
Hmm
Men nu må vi se får det er skam lidt underligt at selv om det ser ud af helveds til så ser korallerne faktisk fine ud... Under omstændighederne:)
Det skal lige siges at det er gået fra ja hmm 75w led som mest var blåt til 2x150w hqi plus 2x40w marine blå t5rør
Så mere lys det er der kommet må man sige
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
[video][/video]
Hvordan kan vide hvad din værdier er når du ikke måler dem og bare tilføjer efter flaskens anvisning, det kan da ikke være ca,mg og kh du tilføjer for et er jo efter forbrug.
Det er svært at se hvordan sps'erne har det men nok sige de 2 hammerkoraller ser noget sammentrykket ud, problemet er også at der godt kan gå dage/ uger før det vises.Hugo190691 skrev:Super dårligt billed men husk på jeg måler med et hudrometer sådan en flyde sag så det kan sagtens være højre end jeg lige ved:)
Hahaha
Hvordan kan vide hvad din værdier er når du ikke måler dem og bare tilføjer efter flaskens anvisning, det kan da ikke være ca,mg og kh du tilføjer for et er jo efter forbrug.
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Hvis jeg var dig ville jeg gå dramatisk til værks. (Det er kun hvad jeg selv ville gøre)
Jeg ville evt købe en murebalje i jem og fix til 50 kroner. Så ville jeg midlertidig anbringe fisk og koraller i den. Dernæst ville jeg tømme akvariet fuldstændig, koge stenene. Evt lægge dem i klorin eller andet og gøre dem fuldstændig rene. Jeg ville dernæst få fat i et osmoseanlæg, de findes brugte herinde til et par hundrede. Det er vigtigt du får så meget næring ud af stenene som muligt. Evt med højtryksrenser eller mange skylninger.
Så ville jeg gøre akvariet totalt rent, evt med kogende vand osv. Jeg ville brygge noget osmose vand og så begynde helt fra bunden, med den rigtige salinitet og en god kvalitet salt. Jeg ville ikke putte andet i overhovedet, hverken sporestoffer eller andre ting.
Fylde vand på og lægge stenene i, og evt få fat i en levende sten fra et velindkørt akvarie, og lægge den ned i også. Så ville jeg vente en måneds tid og lade det køre ind stille og roligt.
Det du har der blir en kamp, som du sikkert taber.....
Jeg ville evt købe en murebalje i jem og fix til 50 kroner. Så ville jeg midlertidig anbringe fisk og koraller i den. Dernæst ville jeg tømme akvariet fuldstændig, koge stenene. Evt lægge dem i klorin eller andet og gøre dem fuldstændig rene. Jeg ville dernæst få fat i et osmoseanlæg, de findes brugte herinde til et par hundrede. Det er vigtigt du får så meget næring ud af stenene som muligt. Evt med højtryksrenser eller mange skylninger.
Så ville jeg gøre akvariet totalt rent, evt med kogende vand osv. Jeg ville brygge noget osmose vand og så begynde helt fra bunden, med den rigtige salinitet og en god kvalitet salt. Jeg ville ikke putte andet i overhovedet, hverken sporestoffer eller andre ting.
Fylde vand på og lægge stenene i, og evt få fat i en levende sten fra et velindkørt akvarie, og lægge den ned i også. Så ville jeg vente en måneds tid og lade det køre ind stille og roligt.
Det du har der blir en kamp, som du sikkert taber.....
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Jaa? Kun fisk
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Du vil da ikke have fisk i den algesuppe der? Få renset det hele, lad være at tilføje sporestoffer eller noget som helst andet og sæt dig så på hænderne. Jeg har et akvarie, der kører uden skummer og hvor korallerne vokser synligt hver uge. MEN det gør de kun fordi jeg giver dem ro. Jeg skifter lidt vand én gang om ugen. Hverken mere eller mindre. Du ender med at dræbe alt i akvariet sådan som du gør lige nu.
o_O
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Sig mig en gang ?
Tror i jeg er helt ny i faget? Jeg ved godt hvad der skal i mit akvarie og hvad der ikke skal ? Og jov der skal fisk i ellers er der ikke noget at fjerne algerne med? Jeg bruger hverken hugo eller noget andet fis,
Jeg skifter ikke vand men tilsætter nogle forskellige ting lige pt men som sagt jeg vil skide på koraller lige nu det er et fiske akvarie som i naturen så der skal
Være alger for fuck!
Der er kun så mange alger fordi jeg selv får lortet frem!!?
Jeg spørger kun og kun til hvad den røde alge er??!?!
Hvad fuck er det folk ikke fatter!??
Seriøst hva helved rager det jer om der er alger det er der sjovt nok i jeres sump og i naturen og jeg vælger at holde dem i akvariet fordi mine fisk sjovt nok spiser dem
Og ja også mine klovne!
Tror i jeg er helt ny i faget? Jeg ved godt hvad der skal i mit akvarie og hvad der ikke skal ? Og jov der skal fisk i ellers er der ikke noget at fjerne algerne med? Jeg bruger hverken hugo eller noget andet fis,
Jeg skifter ikke vand men tilsætter nogle forskellige ting lige pt men som sagt jeg vil skide på koraller lige nu det er et fiske akvarie som i naturen så der skal
Være alger for fuck!
Seriøst hva helved rager det jer om der er alger det er der sjovt nok i jeres sump og i naturen og jeg vælger at holde dem i akvariet fordi mine fisk sjovt nok spiser dem
Og ja også mine klovne!
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Jammen kære Hugo, du har da ret det er dit akvarie. Det er nok også fordi vi render rundt med et ideeal billede oppe i vores hoveder om hvordan man skaber de bedste forhold for sine dyr. Et ideal billede der er skabt gennem mange mange års erfaringer af pionerer indenfor hobbyen. Når man så møder noget der ser ud til at være ved at gå galt, så er det bestemt kun for at hjælpe der kommer de inputs du ser her. Jeg glæder mig til at se hvad du finder på hen af vejen. Jeg syns bestemt det er en interessant vinkel du lægger på mange af de ting du gør.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har du set den kampagne som Tryg fonden kører i TV i øjeblikket.Hugo190691 skrev:Sig mig en gang ?
Være alger for fuck!
Og ja også mine klovne!
Tal ordenligt hedder den.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Det vil jeg skide på du gamle...
Folk er idioter nogen gange
Det eneste jeg spørger om er hvad for en alge den røde er.. Og hvorvidt jeg skal lukke mit akvarie og give korallerne og fiske væk er mit eget ansvar og et spørgsmål jeg ikke finder relevant at besvarre folk på . en ordentligt måde at omlægge akvarie er simpelt hen at skulle starte forfra? Naah det tror jeg ikke lige jeg lyster og for det andet jeg tror jeg kan finde folk her inde som snakker lidt for meget om perfekte værdi'er til at de selv har dem hvis man tested deres baljer. Såå jeg vender selv tilbage når mit akvarie er klar til fremvisning og ikke et sekundt før.
Så fuck jer røvhuller som tror at i ved alt . For hvis i gjorder det hvorfor så prøve at lærer noget nyt?
Jeg har endnu ik fået det svar jeg søgte
Så en af jer må holde tilbage på den lille alge viden ellers ved i det bare ikke og ville smide alt væk i har gået og nusset med i så langtid..
Ironi følger en og karma slår til mod den bedste
Og hvis jeg syntes mit akvarie er fint nu og jeres grimt og ulækkert er det jo det jeg syntes. Men det er ikke eens betydning med at jeg behøver at skulle virke hård omkring et fag som man aldrig kommer til at forstå helt.
God sommer fuck hoveder...
Tag det med et gram salt;)
Folk er idioter nogen gange
Det eneste jeg spørger om er hvad for en alge den røde er.. Og hvorvidt jeg skal lukke mit akvarie og give korallerne og fiske væk er mit eget ansvar og et spørgsmål jeg ikke finder relevant at besvarre folk på . en ordentligt måde at omlægge akvarie er simpelt hen at skulle starte forfra? Naah det tror jeg ikke lige jeg lyster og for det andet jeg tror jeg kan finde folk her inde som snakker lidt for meget om perfekte værdi'er til at de selv har dem hvis man tested deres baljer. Såå jeg vender selv tilbage når mit akvarie er klar til fremvisning og ikke et sekundt før.
Så fuck jer røvhuller som tror at i ved alt . For hvis i gjorder det hvorfor så prøve at lærer noget nyt?
Jeg har endnu ik fået det svar jeg søgte
Så en af jer må holde tilbage på den lille alge viden ellers ved i det bare ikke og ville smide alt væk i har gået og nusset med i så langtid..
Ironi følger en og karma slår til mod den bedste
Og hvis jeg syntes mit akvarie er fint nu og jeres grimt og ulækkert er det jo det jeg syntes. Men det er ikke eens betydning med at jeg behøver at skulle virke hård omkring et fag som man aldrig kommer til at forstå helt.
God sommer fuck hoveder...

Tag det med et gram salt;)
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Hvis du nu snakkede pænt til folk, kunne det være du fik svar på dine spørgsmål. Folk gider jo ikke hjælpe dig når du altid enten ignorerer deres råd eller snakker grimt til dem - nogle gange begge ting på én gang...Hugo190691 skrev: Jeg har endnu ik fået det svar jeg søgte
Og så hedder det forøvrigt "et gran salt" og ikke "et gram salt".Hugo190691 skrev: Tag det med et gram salt;)
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Christopher Lolk Andersen
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Er faktisk lidt ligeglad pt
Lukker bare ned og kyler tingene ud af vinduet
Skal du bruge nogle klovne og koraller de kan hentes kvit og frit i aften.
Og ja god morgen her dansk lære:)
Lukker bare ned og kyler tingene ud af vinduet
Skal du bruge nogle klovne og koraller de kan hentes kvit og frit i aften.
Og ja god morgen her dansk lære:)
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Så skal trådstarter finde kammertonen frem: Tal pænt! Det sprog tolereres ikke i forummet....
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Så slet min bruger? Jeg er pisse ligeglad i har fucking ødelagt et ønske om at lære!
Slet tak
Slet tak
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Ønske efterkommet.