Ale type ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Hmm...Så må jeg se hvad jeg ellers kan gøre med sådan en spand du linker til om ikke kan jeg købe en pumpe og sætte på en 400L må være nok.

Steen.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

RowaPhos er helt vidt effektivt hvis det bliver "roder rundt" hele tiden, jeg har brugt en resun filter dims der pumper vand ind i bunden - et såkaldt "fluidized bed filter".
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Carsten> Hvorfor bypass på returen? Kan man ikke bare have det kørende som en alm. spandpumpe, hvor den suger vandet fra sumpen og afleverer det samme sted igen.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Herzberg skrev:Carsten> Hvorfor bypass på returen? Kan man ikke bare have det kørende som en alm. spandpumpe, hvor den suger vandet fra sumpen og afleverer det samme sted igen.
Jo ! Men hvis man som Carsten har masser af kræfter i returpumpen sparer man jo en pumpe !

/erik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Herzberg skrev:Carsten> Hvorfor bypass på returen? Kan man ikke bare have det kørende som en alm. spandpumpe, hvor den suger vandet fra sumpen og afleverer det samme sted igen.
Et Eheim filter er IKKE selvansugende. Derfor skal det enten have eget sug fra overløbet, eller have en pumpe til at føde det.
Jeg kunne godt sætte det i sumpen så det blot tog vandet ind og spyttede det ud igen. Men så skal vandstanden være så høj i dagligdrift, at hvis der om en strømafbrydelse, ville hele pumpen blive oversvømmet, og det kan pumpen ikke tåle.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"