Hongkong
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hongkong
Får snart mange år siden var jeg i Hongkong 2 gange.
Første tur var på vejen hjem fra Fidi. Vejret var ikke særligt godt(især ikke efter at have været på Fiji i knapt 3 uger). Og da jeg fandt at Hongkong var en meget spændende by, ville jeg gerne opleve den igen, og det inden kineserne tog over. Så jeg smuttede lige en tur til HK og Kina i april måned 97. Vejret var blevet markant anderledes end første gang, nu var temperaturen 30 grader og luftfugtigheden 95-98%.
Jeg fandt en gade hvor 90% af butikkerne var akvariehandlere, og det var en lidt anderledes oplevelse end at gå en tur rundt til de danske forhandlere.
Butikkerne var et studie i sig selv! Hvad ville I sige til en butik hvor hele fronten er 2 store akvarier?? Det ene af dem, gik sågar omkring 3 meter ind i butikken også.
De har jo nogle helt anderledes forhold derude end her.
Mange af fiskene og korallerne kan de selv hente i de lokale farvande, og så ligger Philipinerne kun 3 timers flyving derfra.
En ting som slog mig, og som jeg spurgte om i en af butikkerne, det var det store antal af voksne kejserfisk. Jeg fik at vide at det ikke var et problem af sælge dem, da der var mange som havde akvarier på omkring 3000 liter! Nogle havde lavet svømmebassiner om til akvarier!
I en butik havde de indført "fang selv" betjening. Fiskene gik i meget lave akvarier, 1 i hver, og så var det blot at fange dem op man ville have.
Jeg spurgte om der ikke var mange af dem der røg på gulvet, og fik at vide det næsten aldrig skete, da der var så lav vandstand at de ikke kunne få fart nok på til springet.
En anden butik, havde lavet små poser med 10 fisk i hver, ferskvand forståes, og de hang lige midt i solen udendørs, klare til at blive solgt og fiskene så ud til at have det fint.
Kinesere er jo kendt for at spise hvadsom helst, blot det har levet på et tidspunkt. Det kan man så hos deres fiskehandlere, som har et lidt anderledes udvalg end herhjemme.
Og så er der garanti for at det er frisk fisk
Første tur var på vejen hjem fra Fidi. Vejret var ikke særligt godt(især ikke efter at have været på Fiji i knapt 3 uger). Og da jeg fandt at Hongkong var en meget spændende by, ville jeg gerne opleve den igen, og det inden kineserne tog over. Så jeg smuttede lige en tur til HK og Kina i april måned 97. Vejret var blevet markant anderledes end første gang, nu var temperaturen 30 grader og luftfugtigheden 95-98%.
Jeg fandt en gade hvor 90% af butikkerne var akvariehandlere, og det var en lidt anderledes oplevelse end at gå en tur rundt til de danske forhandlere.
Butikkerne var et studie i sig selv! Hvad ville I sige til en butik hvor hele fronten er 2 store akvarier?? Det ene af dem, gik sågar omkring 3 meter ind i butikken også.
De har jo nogle helt anderledes forhold derude end her.
Mange af fiskene og korallerne kan de selv hente i de lokale farvande, og så ligger Philipinerne kun 3 timers flyving derfra.
En ting som slog mig, og som jeg spurgte om i en af butikkerne, det var det store antal af voksne kejserfisk. Jeg fik at vide at det ikke var et problem af sælge dem, da der var mange som havde akvarier på omkring 3000 liter! Nogle havde lavet svømmebassiner om til akvarier!
I en butik havde de indført "fang selv" betjening. Fiskene gik i meget lave akvarier, 1 i hver, og så var det blot at fange dem op man ville have.
Jeg spurgte om der ikke var mange af dem der røg på gulvet, og fik at vide det næsten aldrig skete, da der var så lav vandstand at de ikke kunne få fart nok på til springet.
En anden butik, havde lavet små poser med 10 fisk i hver, ferskvand forståes, og de hang lige midt i solen udendørs, klare til at blive solgt og fiskene så ud til at have det fint.
Kinesere er jo kendt for at spise hvadsom helst, blot det har levet på et tidspunkt. Det kan man så hos deres fiskehandlere, som har et lidt anderledes udvalg end herhjemme.
Og så er der garanti for at det er frisk fisk
- Vedhæftede filer
-
- rødkoralbars.jpg (82.02 KiB) Vist 324 gange
-
- mere godt fra havet.jpg (73.37 KiB) Vist 324 gange
-
- krabber.jpg (70.49 KiB) Vist 326 gange
-
- alt godt fra havet.jpg (81.07 KiB) Vist 327 gange
-
- akvariebutik.JPG (88.78 KiB) Vist 334 gange
-
- akvariebutik2.jpg (82.97 KiB) Vist 338 gange
-
- akvariebutik1.jpg (69.83 KiB) Vist 339 gange
Senest rettet af Carsten tirs 17. apr 2007 21:15, rettet i alt 2 gange.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Ja, det er sjovt nok at komme ud og se akvariebutikker i verden, Tror nu egentlig ikke vi i danmark skal brokke os over Forholdene for de fisk der går i vores butikker i forhold til mange andre steder i verden.
i thailand så jeg flere steder hvor de havde en form for beton havedam, med ca 20 cm vand i hvor der levede guppyer, hvor varmt tror i vandet der i er når solen har bagt ned over en hel dag
i thailand så jeg flere steder hvor de havde en form for beton havedam, med ca 20 cm vand i hvor der levede guppyer, hvor varmt tror i vandet der i er når solen har bagt ned over en hel dag

900 L viewtopic.php?t=10798
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er med garanti meget varmt, men det er der jo også på dens naturlige levesteder.Erik N skrev:Ja, det er sjovt nok at komme ud og se akvariebutikker i verden, Tror nu egentlig ikke vi i danmark skal brokke os over Forholdene for de fisk der går i vores butikker i forhold til mange andre steder i verden.
- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Saltvand siden?: 2001
Tja kommer lige fra Beijing. Det jeg så mindede mest om dyremishandling. Besøgte en fiskehandel (ikke akvariehandel) kl. 11 om formiddagen, da vendte alle de så kaldt levende fisk, leveret om morgenen, bunden op ad.
Akvarier på 15l, hvor der var 100 platyer, you name it.
I følge kineserne er guldfisk symbol på penge, så er det måske derfor de stopper 15 ned i en bowle på 5 l.
Men Kina er heldigvis meget andet utroligt spændende.
Akvarier på 15l, hvor der var 100 platyer, you name it.
I følge kineserne er guldfisk symbol på penge, så er det måske derfor de stopper 15 ned i en bowle på 5 l.
Men Kina er heldigvis meget andet utroligt spændende.
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990