Søstjerne
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Søstjerne
Jeg købte en søstjerne i sidste uge, en flot blå en, men da jeg endelig fik den i baljen og placerede den på bunden bevægede den sig ikke. Den lå en hel dag på samme sted.
Jeg flyttede den så op på en sten, der har den så ligget nogenlunde samme sted i 2½ dag.
Er det normalt, eller fejler den noget??
Jeg flyttede den så op på en sten, der har den så ligget nogenlunde samme sted i 2½ dag.
Er det normalt, eller fejler den noget??
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg har haft posen under vand, men det var faktisk Mads der solgte mig den inde i klovnfisken. 
Jeg tror bare den er lidt doven, men jeg blev bare lidt nervøs.
Den havde sine små tentakler ude mens den lå i posen, det var bare meget mærkeligt at den ikke bevægede sig da den kom i min balje.

Jeg tror bare den er lidt doven, men jeg blev bare lidt nervøs.
Den havde sine små tentakler ude mens den lå i posen, det var bare meget mærkeligt at den ikke bevægede sig da den kom i min balje.
Niels C. Christensen

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Er det tilvendelsen til det nye vand, du spørger ind til, eller er det kontakt med luft? Hvis det er sidstnævnte, så forstår jeg bare ikke, hvilken betydning det skulle have.Fick skrev:Jeg mener, at da han skulle lægge den over i akvariet om han har lagt posen under vand, eller har taget den direkte fra posen.
Robcus<< Prøv at smid den om på ryggen og tjek, at den vender sig inden for ti minutter.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Du forveksler ikke med en blå svamp?Fick skrev:Mads: Da jeg købte min inde i "Klovnen" sagde Thomas at den helst ikke måtte få luft da det kunne den ikke tåle.
En søstjerne må selvfølgeligt ikke tørre ud, men der skulle ikke ske noget ved det i kort tid, og slet ikke fordi den lige løftes fra en pose og over i et akvarium (eller omvendt).
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Men det er da selvfølgeligt også det bedste, da de ikke er gode til at klare for store svingninger af iltkoncentrationen, men fordi den flyttes i få sekunder, burde der ikke ske noget videre ved. Man oplever jo også, at de selv kravler op over vandpverfladen en gang imellem.Fick skrev:Nej det er en søstjerne jeg har købt(En af dem der er nogle stykker af inde i koral øen) Thomas sagde at jeg skulle sørge for at holde posen under vand, når jeg tog den ud af posen, fordi den ikke havde godt af at få luft.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg har prøvet at lægge den på ryggen, der skete ikke det vilde, nogen af tentaklerne kom ud, men den vendte sig ikke.
Så nu har jeg lige smidt den ned i min sump, for at se om den vågner lidt op.
Så nu har jeg lige smidt den ned i min sump, for at se om den vågner lidt op.
Niels C. Christensen