Hej..
Hvordan manuelt fjerner i jeres alger mest effektivt???
Jeg har hørt nogle sige at de suger deres alger op ved vandskift. Jeg prøvede bare at plukke dem med hånden, men det resulterede i at det vrimlede rundt i akvariet med alger.
Manuel fjerning af alger...
- Andreas S
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Geografisk sted: 2600 Glostrup
Manuel fjerning af alger...
Anden
Saltvandspausen er startet
Saltvandspausen er startet
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Det er vist vigtigt at undgå at alt for mange alger flyder rundt i akvariet. Dels kan de brede sig på den måde, og man får ikke fjernet de næringsstoffer de har optaget. Et plastikbæger med lidt vand i på siden er godt når man plukker. Her kan man lige dyppe fingrene så de sidste rester bliver skyllet af og ikke kommer ud i akvariet.
Møg alger.!!!

Møg alger.!!!
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Man kan få mogle tænger, der er beregnet til at plukke alger med. I disse tænger er der indbygget en tynd slange, man skal have til at løbe ved hjælp af en hævert, mens man plukker algerne. På den måde bliver de afplukkede alger ledt ned i en spand, gennem et filter eller hvor man nu ønsker det.
Jeg har godt nok ikke prøvet dem selv, men vi har dem inde i Klovnfisken, hvis du skulle have lyst til at prøve.
Jeg har godt nok ikke prøvet dem selv, men vi har dem inde i Klovnfisken, hvis du skulle have lyst til at prøve.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK