Lyder ok, men regn ikke med at mandarinen tager andet end hvad den selv finder. Og husk at akvariet skal være gammelt får end at der er foder nok til den.
Har aldrig set Nemateleotris helfrichi i handlen men ofte
decora og magnifica
Ja, det var nu også kun hvis man kunne købe en mandarin af en der havde fået den til at gå på foder. Kauderni, er de kun aggresive overfor deres egen art?
Den ene af mine splendidus spiser både frost-mysis, -artemia og en smule granulat. Den er mildt sagt lidt småfed. Den har jeg haft i snart 6mdr. Den anden tager frost-mysis og levende nyklækket artemia. Den har jeg haft i én måned.
Så det kán lade sig gøre at tilvende dem. Hvordan jeg har gjort, ved jeg ikke men det er et faktum, at mine gør det.
Så vidt jeg ved, kan man ikke få Nemateleotris helfrichi i handlen i DK. De har den formentlig (men sjældent) i Tyskland, men den koster i givet fald en bondegård og lidt til. Den skal nemlig hentes på ret dybt vand.
Gå efter N. magnifica i stedet, den er til at få fat i, 100% fredelig og meget smuk.
Ja det kan da sagtens lade sig gøre at få dem til at spise, men jeg er bare bange for jeg ikke kan få den til det Jeg havde en på et tidspunkt, den fik jeg til at tage nyklækkede artemia, men den nåede aldrig at blive "frisk" da den var alt for tynd da jeg købte den i forretningen.
seadooman: Ahh jeg ved sku snart ikke nu flytter man jo i ny stor lejlighed i 2 etager, så er der jo lige pludselig flere muligheder Jeg savner det jo lidt
Ja det tror jeg også, nogle er vel mere lærenemme end andre
Der var på et tidspunkt en der linkede til en ret gode side, omkring mandarin fisk, bla. hvor der var billeder af en fodring i et "syltetøjsglas" så vidt jeg husker. Nogle der kan give mig dette link?
Jeg bliver i Aalborg, dog lidt tættere på midtbyen. Jeg nupper lige en tur på Universitetet her
Meeen man er vel en københavner pige, så det trækker da. Men det må lige vente en 5 års tid desværre, alt efter jobmuligheder selvfølgelig
Nadia skrev:Jeg bliver i Aalborg, dog lidt tættere på midtbyen. Jeg nupper lige en tur på Universitetet her
Meeen man er vel en københavner pige, så det trækker da. Men det må lige vente en 5 års tid desværre, alt efter jobmuligheder selvfølgelig
Nu kan jeg ikke engang huske, hvilken uddannelse det var du var/er i gang med.....
Men i har fundet en lejlighed inde i Aalborg ?
Det kan da vist ellers være vanskeligt nok svjv. Min søster solgte sin 3-værelses inde i Valdemarsgade, for et års tid siden. Der var da nogen rift om den ihvertfald
Ja jeg bliver jo forhåbentlig HHX student i år, huen er ihvertfald købt
Ja, ikke downtown aalborg, men øgade kvarteret hvis det siger dig noget Og ja man skal være meget hurtig, men det er jeg jo heldigvis
Jamen, så må alle lemmer jo krydses
Held og lykke med det.
Aner ikke, hvor øgade-kvarteret er. Anegade og området deromkring er nok det jeg kender bedst Der kan kroppen, af uvisse årsager, finde vej uden hjælp fra bevidstheden.
Nadia skrev:Jeg bliver i Aalborg, dog lidt tættere på midtbyen. Jeg nupper lige en tur på Universitetet her
bare vent efter 5 år ønsker du ikke at forlade byen
Til trods for, at der findes gode eksempler på, at madarinfisk går til fads i det foder, der serveres, vil jeg give Carsten ret i, at man ikke kan regne med det.
Nadia skrev:Mange tak hehe Jeg troede ellers ikke du var sådan en Bølle kim, der går i gaden
...
Nah - man har da været der et par gange
Det er nu godt nok ved at være et par år siden. Det kunne være man skulle smutte en tur forbi i weekenden
... om ikke andet, så for at se om de gode steder stadig er gode. Puha, der er båret et par branderter hjem derfra.