Algespisere/Eremitkrebs
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Algespisere/Eremitkrebs
Hvilke eremitkrebs er gode til alger og ikke mindst reef safe? Er der andre gode algespisere der er værd at tilføre? Jeg har i forvejen cerith snegle og 3 turbosnegle.
For 3 uger siden tilførte jeg 30kg ekstra sten, og i den forbindelse vil jeg gerne have lidt algespisere.
Mit største ønske er en gul kirug, men er det for tidligt?
Nye målinger: NO2-0 NO3-0 NH4-0,25 PO4-0,03
For 3 uger siden tilførte jeg 30kg ekstra sten, og i den forbindelse vil jeg gerne have lidt algespisere.
Mit største ønske er en gul kirug, men er det for tidligt?
Nye målinger: NO2-0 NO3-0 NH4-0,25 PO4-0,03
Senest rettet af jimmi søn 8. apr 2007 11:34, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Har ikke gode erfaringer med de blå benede... Spiste både mine andre snegle og eremitter og var pludselig den eneste tilbage i baljen af nyttedyrene.... Desuden væltede den konstant koraller, men dette kan dog afhjælpes ved at lime dem fast 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Med reef safe mener jeg at de ikke må spise af dyrt indkøbte koraller og fisk. At den vælter en engang imellem gør ikke det store.
Er det bare en røver jeg har hørt med at de kun spiser kalksøstjerner? For de blåbenede har jeg da ellers været lun på længe men min bestand af kalksøstjerner er sparsom.
Er det bare en røver jeg har hørt med at de kun spiser kalksøstjerner? For de blåbenede har jeg da ellers været lun på længe men min bestand af kalksøstjerner er sparsom.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Geografisk sted: Bornholm
de blåbenede er efter min erfaring ok blåd de ikke får for store huse af bo i ! mener også der er mindst 2 arter af er blåbenede men jeg her en der er vokset hurtigt og har ædt alle mine snegle da jeg satte nye snegle i startede den med af angribe den største ca 2x5 kroner i deremeter krabben holdt fast med alle ben for af hive låger eller skallen af der baskytter sneglen da jeg tog krabben op holdt den så godt fast om låget af sneglen fulgt med op så vogt jeres snegle mod blå eramitter
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Jeg har 5 stk. eramtiier, med blå stribede ben.
Har haft dem i 1 år +, og de gør, så vidt jeg kan se, ingen skade.
Den største, har netop indtaget huset efter en alm. havesnegel, så de bliver jo ikke ligefrem særlig store. Har heller ikke de store problemer med at de skulle vælte noget - i så fald er det min egen skyld, for de små kræ, kan sk* ikke veje meget.
Købte dem i Akvarieudstyr i sin tid, men fik aldrig deres navn at vide.
Har haft dem i 1 år +, og de gør, så vidt jeg kan se, ingen skade.
Den største, har netop indtaget huset efter en alm. havesnegel, så de bliver jo ikke ligefrem særlig store. Har heller ikke de store problemer med at de skulle vælte noget - i så fald er det min egen skyld, for de små kræ, kan sk* ikke veje meget.
Købte dem i Akvarieudstyr i sin tid, men fik aldrig deres navn at vide.
100 *100 * 50 cm cube
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Ja, jeg er meget tilfreds.jimmi skrev:5 stk Jesper????
Du kan da nemt undvære 2!![]()
Kører skummeren som den skal?

Kunne godt mærke at jeg havde fået en noget mere effektiv skumning ....
Det stank i hele stuen de første 2 dage, så kæresten nær havde krævet baljen nedlagt. Det er dog væk nu (eller også har jeg bare vænnet mig til lugten

Mht. til at undvære eremitterne - desværre. De er meget små, og jeg har desuden rigeligt med naturligt foder (læs: alger), til at brødføde en håndful xtra, hvis det skulle være.

100 *100 * 50 cm cube