Nybegynder magler folk at snakke med
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Asserbo 3360
- Kontakt:
Nybegynder magler folk at snakke med
Hej da jeg er helt ny indenfor saltvandsakvarie kunne jeg godt tænke mig at snakke med andre, hvilket er hvorfor jeg er her men er der nogen der ved om der er nogle klubber i nordsjælland eller nogen der mødes oppe nordpå mvh claus
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Umiddelbart er der ingen salt klubber i nordsjælland men jeg ved der er nogen stykker der holder saltvand oppe nordpå. De åbner somregel gerne døren til en fremvisning og en snak. Ellers er der jo masser af info at hente herinde
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Vi er da nogen stykker fra Nordsjælland. Og jeg vil da mene at ingen bider dig af, hvis du skriver til dem angående et spørgsmål eller 10.
klubber er der ingen af, ihvertfald ikke nogen der beskæftiger sig med saltvand.
Men jeg forstår godt, at det kan være lidt svært som helt ny og blank på området at tage kontakt til andre.
klubber er der ingen af, ihvertfald ikke nogen der beskæftiger sig med saltvand.
Men jeg forstår godt, at det kan være lidt svært som helt ny og blank på området at tage kontakt til andre.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Jeg fik det lavet som komplet pris hos klovnfisken for en pris af 28000 - rabat blev det 25000. jeg har købt et 360 l med 40 kg sten. Her var der en krabbe i den er nu blevet væk + en snegl håber ikke det gør noget de røg med i baljen. Jeg mangler stadig lys men der fik jeg 2 x 150 w. hqi samt 2 x 30 w. blåt lys indbygget. En Riga lampe fra Aquaconnect, hvor længe skal det være tændt + min returpumpe larmer meget er det normalt. kan man isolere skabet. flere spørgsmål følger men jeg vil ikke trætte jer. hehe
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det var sgu mange penge!!! Og så ingen hjælp fra sælger. Jeg fatter simpelthen ikke Thomas, at han ikke får en til at stå der som ved noget om tingene. Klovnfisken er primært en akvariebutik, selvom de måske tjener mere på kattefoder.
Du må specifere mere med hensyntil den returpumpe. Mærke, hvordan står den osv...
Kabinettet kan du godt lydisolere, men udstyret skal ikke larme så meget at det generer.
Sneglen sker der ikke noget ved er kommet i akvariet, men sagen er lidt anderledes med krabber. De er sjældens at det gode.
Du må specifere mere med hensyntil den returpumpe. Mærke, hvordan står den osv...
Kabinettet kan du godt lydisolere, men udstyret skal ikke larme så meget at det generer.
Sneglen sker der ikke noget ved er kommet i akvariet, men sagen er lidt anderledes med krabber. De er sjældens at det gode.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Returpumpen er en aquaclear 901 på 3800 l/h.
Ja jeg er heller ikke tilfreds føler mig lidt snydt da meget af det er brugt, + han ikke har haft tid til at snakke med mig efter handelen pr telefon. Så jeg fik gjort alt forkert. Jeg kan lige vedhæfte hvad jeg har fået. Skal også ind og købe en ozonator da han siger den er god hvad gør den ?
Du har ikke nogen ozonisator, men du har
Osmolator, det er den som styrer vandstanden i sumpen. Det er den sorte box, som har et hun stik indbygget, hvor man sætter den lille pumpe til, som ligger i det yderste venstre kar med ferskvand.
Så har du et UV filter, som sider på bagvæggen af skabet. Den er tilsluttet en pumpe som først blæser vandet gennem uv’en også videre til skummeren. Den lyser blå når den er tændt. Den må kun være tændt når der pumpes vand igennem den. Husk at røret inde i den skal skiftes hver 12 måned. Lav en dymo og sæt på den, det er vigtigt.
Så har du skummeren, som er en Deltec ap600. Her sider der en pumpe på siden som sørger for at der kommer luft rundt i skummeren, også er der den pumpe som også giver vand til uv’en. Skummer koppen kan drejes af, og det skal den 1 – 2 gange om ugen også renses under vandhanen. Husk ikke at bruge kemikalier. Pumpen på siden skal afkalkes en’ gang hver 6 måned.
Så har du retur pumpen som er den pumpe som smider vandet op i akvariet. Det er en aquaclear 901 på 3800 l/h, den skal også afkalkes en’ gang hver 6 måned. Husk at der hvor vandet bliver pumpet ud i akvariet, må kun stikke 1 cm. Under vandoverfladen, for ellers så suger den for meget vand retur hvis strømmen går.
Så får du meget snart en 2 x 150 w. hqi samt 2 x 30 w. blåt lys indbygget. En Riga lampe fra Aquaconnect. Det skarpe lys, altså hqi lyset skal være tændt ca. 5 timer i døgnet de første 6 uger, og det blå lys ca. 10 timer.
Uv, returpumpe, & skummer skal kører hele tiden.
Ja jeg er heller ikke tilfreds føler mig lidt snydt da meget af det er brugt, + han ikke har haft tid til at snakke med mig efter handelen pr telefon. Så jeg fik gjort alt forkert. Jeg kan lige vedhæfte hvad jeg har fået. Skal også ind og købe en ozonator da han siger den er god hvad gør den ?
Du har ikke nogen ozonisator, men du har
Osmolator, det er den som styrer vandstanden i sumpen. Det er den sorte box, som har et hun stik indbygget, hvor man sætter den lille pumpe til, som ligger i det yderste venstre kar med ferskvand.
Så har du et UV filter, som sider på bagvæggen af skabet. Den er tilsluttet en pumpe som først blæser vandet gennem uv’en også videre til skummeren. Den lyser blå når den er tændt. Den må kun være tændt når der pumpes vand igennem den. Husk at røret inde i den skal skiftes hver 12 måned. Lav en dymo og sæt på den, det er vigtigt.
Så har du skummeren, som er en Deltec ap600. Her sider der en pumpe på siden som sørger for at der kommer luft rundt i skummeren, også er der den pumpe som også giver vand til uv’en. Skummer koppen kan drejes af, og det skal den 1 – 2 gange om ugen også renses under vandhanen. Husk ikke at bruge kemikalier. Pumpen på siden skal afkalkes en’ gang hver 6 måned.
Så har du retur pumpen som er den pumpe som smider vandet op i akvariet. Det er en aquaclear 901 på 3800 l/h, den skal også afkalkes en’ gang hver 6 måned. Husk at der hvor vandet bliver pumpet ud i akvariet, må kun stikke 1 cm. Under vandoverfladen, for ellers så suger den for meget vand retur hvis strømmen går.
Så får du meget snart en 2 x 150 w. hqi samt 2 x 30 w. blåt lys indbygget. En Riga lampe fra Aquaconnect. Det skarpe lys, altså hqi lyset skal være tændt ca. 5 timer i døgnet de første 6 uger, og det blå lys ca. 10 timer.
Uv, returpumpe, & skummer skal kører hele tiden.
Det lyder da til og været et fit sæt du har fået købt dig.
Lampen bliver du glad for jeg lånte selv den samme type lampe af Thomas da jeg startede op.
Jeg har selv købt mit akavrie hos Thomas med alt tilbehør men jeg valte bare 2x250 wat med 4 T5 rør i stedet for og han tilbød samme skummer til mig men jeg så i hans kælder at han havde en anden skummer schuran jetskim 200 så den fik jeg istedet for.
Akvariet var hans ejet private jeg købte på ca. 400L.
Lyset har jeg til og køre 10 timer og T5 tænder 1 time før og er tænt 1 time efter.
Steen.
Lampen bliver du glad for jeg lånte selv den samme type lampe af Thomas da jeg startede op.
Jeg har selv købt mit akavrie hos Thomas med alt tilbehør men jeg valte bare 2x250 wat med 4 T5 rør i stedet for og han tilbød samme skummer til mig men jeg så i hans kælder at han havde en anden skummer schuran jetskim 200 så den fik jeg istedet for.
Akvariet var hans ejet private jeg købte på ca. 400L.
Lyset har jeg til og køre 10 timer og T5 tænder 1 time før og er tænt 1 time efter.
Steen.
Efter de priser han tager så JA han tager ca 9000 kr for en ny.
Jeg fik min til 4500 kr brugt og den ser ud som ny. de rør der sad i virkede ikke så jeg fik nye HQI pære og et T5 rør.
Efter følgene har jeg købt 6 stk HQI rør til og have på lager købt hos HQI lavpris.
Thomas er generalt dyr og handle hos.
Steen.
Jeg fik min til 4500 kr brugt og den ser ud som ny. de rør der sad i virkede ikke så jeg fik nye HQI pære og et T5 rør.
Efter følgene har jeg købt 6 stk HQI rør til og have på lager købt hos HQI lavpris.
Thomas er generalt dyr og handle hos.
Steen.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Han sagde da ellers at konkurrencen var hård nu til dags så der var ikke meget at give rabat af. Hehe. Nå men 1 gang jeg var derinde havde han god tid og det var fedt, at prisen så steg hele tiden var lort. Men det jeg var mest tosseet over var at han ikke fulgte en så dyr handel samt krævende hobby til døren.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Det er hvad jeg har fået med men returpumpen larmer meget kan man isolere skabet med noget
Det her er thomas beskrivelse bare kopieret
Det her er thomas beskrivelse bare kopieret
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Brønshøj Kbh.
Hej Claus.
Du er velkommen til en snak i Brønshøj.
Mit akvarie har nu kørt i ca. 7 måneder og er samme størrelse som dit små 400L, så jeg har lige været igennem samme mølle som du skal til.
Ellers er det som flere af de andre skriver, bare om at råbe op.
Hvis du ikke spørger JA så for du intet at vide.
Tag hjem til en håndfuld stykker og dan så dit eget indtryk af hvordan du vil have det, da du hurtig finder ud af at det den ene gør overhovedet ikke fungere hos den anden.
/Per
Du er velkommen til en snak i Brønshøj.
Mit akvarie har nu kørt i ca. 7 måneder og er samme størrelse som dit små 400L, så jeg har lige været igennem samme mølle som du skal til.
Ellers er det som flere af de andre skriver, bare om at råbe op.
Hvis du ikke spørger JA så for du intet at vide.
Tag hjem til en håndfuld stykker og dan så dit eget indtryk af hvordan du vil have det, da du hurtig finder ud af at det den ene gør overhovedet ikke fungere hos den anden.
/Per
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
returpumpen ville jeg få byttet ud med en anden, f.eks en Aquabee eller en Aquamedic oceanrunner..... de er ikke så kostbare og nok en del bedre end den du har.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.