hmm jeg synes at have læst på reef central at man kunne tage knoppen ( skiven ) og dele i mange stykker, for at lægge dem på " rubble " i en skål, og så tyld over så de fik fred
hmm.. nå men så må vi se om de regenere i skålenen alligevel
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
et stykke elastik rundt om den sten du vil ha den på så er den klaret på nogle dages tid. hvis du vil lave en om til to kan du prøve med en meget stram elastik så kan de finde på at dele sig selv.
et stykke elastik rundt om den sten du vil ha den på så er den klaret på nogle dages tid. hvis du vil lave en om til to kan du prøve med en meget stram elastik så kan de finde på at dele sig selv.
hmm det er noget skidt når man gerne vil have den til at sidde på et bestemt sted, nede midt i stenopsætningen
neej det er nu nemt nok. så tager du hvis det er muligt to tandstikker og kører ind i revnerne på dine sten og så spænder du elastikkenud imellem dem med ricordiaen under. hvis det heller ikke kan la sig gøre kan du ta et lille stykke sten der er lidt mindre end korallen og spænde elastikken omkring den og når tiden er inde sætter du bare stenen hvor du vil eller limer stenen fast hvis den ikke er tung nok til at stå hvor du vil sætte den
noooze skrev:hmm jeg synes at have læst på reef central at man kunne tage knoppen ( skiven ) og dele i mange stykker, for at lægge dem på " rubble " i en skål, og så tyld over så de fik fred
hmm.. nå men så må vi se om de regenere i skålenen alligevel
Selvom det skulle lykkes dig at lave f.eks 4 fragmenter af en stor skiveanemone. så bliver det noget små skravl, der først skal regenere, før end at den begynder at vokse.
Så det er nok ikke lige til det første møde de er klare til at blive solgte.
mine ricordia har ellers vokset utroligt meget - og bredt sig.
skal dog siges at det er et par meget store nogen jeg har delt i et par stykker eller 4 - så hvis de kan komme sig hurtigt så er de nok i rimelig størrelse alligevel
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Fremgangsmåden jeg har god erfaring med er;
-berører/provokere skiven så den trækker sig sammen
-skærer rundt om den til den ryger af
-dele den på midten (der skal være noget af "midten/munden" med på hvert stykke)
-læg dem i en skål hvor der er koralgrus i bunden. Gerne det grove der bruges til kalkreaktor.
-Når de regenererer sætter de sig på et stykke grus og er dermed nemme at lime fast så du slipper for elastikker