jeg så den igår og den var smælde fed og åd simpelhen alt!
kan den ha ædt sig ihjel ? skal her siges at den kunne få et job hos en bestem dæk producent hvis det skulle være
en anden mulighed kunne måske være gift fra røde slimalger da jeg behandlede med antired igår.... ?
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Hugoer har det med at være spræl levende den ene dag og stendød dagen efter. Mange gange begår de også selvmord ved at hoppe ud af akvariet når der ikke er foder nok.
Jeg har også lige købt en hugo... Den bevægede sig oppe ved kanten i starten, nu er den søgt ned i en hule og jeg ved ikke om den spiser alger nu, for jeg kan ikke se den inde bag stensætningen.. men jeg vil da håbe at den snart kommer ud, for der er da mad (alger) nok i akvariet til at fodre USA's sultne indbyggere... haha..
Falcon skrev:Jeg har også lige købt en hugo... Den bevægede sig oppe ved kanten i starten, nu er den søgt ned i en hule og jeg ved ikke om den spiser alger nu, for jeg kan ikke se den inde bag stensætningen.. men jeg vil da håbe at den snart kommer ud, for der er da mad (alger) nok i akvariet til at fodre USA's sultne indbyggere... haha..
Falcon
Det er desværre en meget udbredt misforståelse, at alger er lig med mad til Hugo. Det er det nemlig ikke!
Hugo og andre slimfisk æder alger, men algerne skal ikke være meget længere end at de kun ligner en alge film på ruderne. Så snart vi kan genkende at filmen er alger, er de for lange til Hugo.
Arh.. Øv... Jeg tror du har ret Carsten... De sagde ellers nede i butikken at den æder alger og de alger jeg også har... Men jar har også tænkt at de algetråde er da alt for lange til den hugo.. Men jeg har prøvede dit råd om at plukke dem manuelt, men det begyndte at vrimle helt vildt med algetråde i akvariet og så ville jeg lige spørge om det bare var lige meget...?
Selvom en butik siger at de æder alger må man altså gerne bruge sin sunde fornuft og SELV undersøge lidt om de dyr man køber...
Carsten har ret de æder ikke "bare" alger !
Mange hugoer dør på den konto. Og butikkerne vil bare sælge, for at selv at overleve.
Få nu bugt med jeres alger på en ordentlig måde. Er der mange alger er der også en årsag. Og den årsag kan som regel fjernes med bedre vandkvalitet, regelmæsigge vandskift, ændring af lys osv osv.
det undre mig bare at en fisk som æder ALT foder der kommer i baljen, samt havde masser af sjov på ruderne at æde - pludselig dør. Jeg mener, den er jo ikke død af underernæring - tværdigmod.
Så jeg tænkte om den kunne have kommet til at æde lidt rødeslim alger den ikke kunne tåle........
og seod - nej den er ikke grim jeg var faktisk ret vild med den - det var min første fisk
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind