Tur til Thailand

Forum for generel snak omkring saltvand.
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Tur til Thailand

Indlæg af Erik N »

Hejsa, Har lige været på mit livs tur i thailand og vil lige dele nogle billeder med jer.

Det er første gang jeg egentlig har været rigtig ude og rejse, så det besluttede jeg og kæresten at få lavet noget ved, efter nogen tids søgen blev vi enige om at ta til thailand, og det Fortrød vi ikke, Selv om Tyrkieteksperten/ fly Jet gav os over 2 døgns ekstra ferie :roll:

Men sikke dog et fiske liv de har der nede, samt krid hvide sandstrande

Snorklede bla, med Kiruger, hugo, kromis, kejsere, pudsefisk, klovnfisk og Et hav af andre farverige fisk + Massevis af tridacna muslinger i Alle farver

Selvfølgelig havde vi ikke flere billeder tilbage på den sidste tur vi var på, og for pokker hvor jeg ærger mig, Det var et sted der hed Similand island
Hvor der ofte er op til 60 m sigtbarhed under vandet + stedet besøges ofte af rokker, havskilpader, hajer samt hvalhajer. På en måde er det lidt skræmmende at snorkle ud og kigge langt ned i dybet hvor der tit dukker stimer af fisk frem.

Ligger lige ud med nogle undervands billeder taget med et billig
undervandskamera.
Vedhæftede filer
1.JPG
1.JPG (61.94 KiB) Vist 7781 gange
Et par tridacna
Et par tridacna
2.JPG (80.15 KiB) Vist 7781 gange
3.JPG
3.JPG (64.01 KiB) Vist 7781 gange
4.JPG
4.JPG (60.83 KiB) Vist 7781 gange
Bare rolig, jeg røre ikke revet selv om det ser ud til jeg sidder på det
Bare rolig, jeg røre ikke revet selv om det ser ud til jeg sidder på det
5.JPG (79.24 KiB) Vist 7781 gange
6.JPG
6.JPG (85.66 KiB) Vist 7781 gange
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Var også ude og fiske på turen, Havde håbet lidt på nogle tun, marlin og den slags, men det blev det ikke til, Men fangede nogle andre fisk med utrolig flotte farver.
Vedhæftede filer
En kæmpe hummer fra en resturant
En kæmpe hummer fra en resturant
9.jpg (67.48 KiB) Vist 7776 gange
Vi holdt en pause under fiske turen, hvor vi sejlede ind for at snorkle og spise middag. sikke noget vand
Vi holdt en pause under fiske turen, hvor vi sejlede ind for at snorkle og spise middag. sikke noget vand
8.JPG (64.35 KiB) Vist 7776 gange
Her kan i se en fisk vi fangede, utrolige farver, nogen der ved hvad det er for en?
Her kan i se en fisk vi fangede, utrolige farver, nogen der ved hvad det er for en?
7.JPG (77.45 KiB) Vist 7776 gange
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Her er lige lidt billeder af nogle af de strande vi var på, Super flot vand + strand.

En af de strande vi var på fandt jeg en eremit krebs, Så da jeg jo er en venlig fyr så smed jeg den i vandet igen da jeg var sikker på den ved en fejl var blevet skyllet på på stranden.
Men ved et nærmere kig myldrede med eremitter i sandet i alle størrelser, og efter jeg havde smidt ca 10 ud i vandet igen blev jeg enig med mig selv om at de nok var kravlet der op af sig selv.
Men er der noget der ved hvad de laver på stranden? det undre jeg mig lidt over.
Vedhæftede filer
fodring af fisk
fodring af fisk
13.JPG (87.25 KiB) Vist 7763 gange
En meget lille eremit
En meget lille eremit
17.JPG (69.83 KiB) Vist 7764 gange
En lidt større eremit
En lidt større eremit
16.JPG (77.49 KiB) Vist 7764 gange
slapper af i vandet
slapper af i vandet
20.jpg (60.78 KiB) Vist 7764 gange
vand
vand
19.JPG (75.09 KiB) Vist 7764 gange
Havkatte findes der,  Men har i hørt om havaber?
Havkatte findes der, Men har i hørt om havaber?
18.jpg (75.23 KiB) Vist 7764 gange
Enorm flot udsigt
Enorm flot udsigt
15 (Medium).JPG (87.64 KiB) Vist 7764 gange
strand
strand
14.JPG (78.85 KiB) Vist 7764 gange
strand
strand
12.jpg (86.09 KiB) Vist 7764 gange
Dette er en af de både de sejler ture med.  Gad vide hvad sådan en række motore vil koste i Dk, en halv mill vil ikke ku gøre det.
Dette er en af de både de sejler ture med. Gad vide hvad sådan en række motore vil koste i Dk, en halv mill vil ikke ku gøre det.
11.JPG (80.31 KiB) Vist 7764 gange
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

det ser da bare ud til at have været en fantastisk tur.... men kan da kun blive helt misundelig og drømme om selv at komme på sådan en tur engang.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

:KP :KP :KP :KP

Jeg vil også på dykkerferie...... :G

/Kim
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Hold da helt k... det ser nice ud!

Kunne da være man skulle et smut til Thailand til sommer... Troede ikke der var så meget at dykke efter der.

Det må godt nok krible i fingrene for at "smugle" muslinger, koraller osv. med hjem. :)
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Har også været på liveabord dykkertur på Similan øerne. klart det bedste sted jeg nogensinde har dykket...
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Fisken på billed nr. 7 er en Cephalopholis taeniops. De smager rigtigt lækkert grillet med lidt chilli pasta og så en mega stor kold øl!
Hvad silden på næste billed hedder ved jeg ikke :D
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Har også været på liveabord dykkertur på Similan øerne. klart det bedste sted jeg nogensinde har dykket...
Er du Erfaren dykker? eller bare snorkler? jeg har aldrig dykket med flaske, kun snorkel.
Da vi tog ud til similand havde vi den tanke at det nok var et rimelig godt sted, men efter at ha været der og snakket med nogle erfarne dykkere fandt vi ud af at faktisk er et af verdens bedste dykker vande der endnu ik er ødelagt af turister :P

Kunne da være man skulle et smut til Thailand til sommer... Troede ikke der var så meget at dykke efter der.

Det må godt nok krible i fingrene for at "smugle" muslinger, koraller osv. med hjem.
Det er regntid i Thailand når det er sommer her i dk, så vi nåede lige der ned inden regntid, vi havde imellerm 30-40 grader om dagen og ca 30 grader om natten.

Straffen for at ta sådan noget med hjem er meget stor, så det tør jeg ikke. selv om nogle af tridacnaerne blinkede til mig.

Kan kun anbefale sådan en tur, og det koster ingen penge. gav ca 6000 for rejsen med hotel. og brugte ca 4000 - 5000 i lommepenge + ture. og vi har været på mange ture
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Fisken på billed nr. 7 er en Cephalopholis taeniops. De smager rigtigt lækkert grillet
takker, ja de smagte utrolig godt, besætningen på båden tilberedte fiskene imens vi snorklede, Så vi spiste fisken under 1 time efter den var fanget, det må man da sige er frisk fisk.
Hvad silden på næste billed hedder ved jeg ikke
Det ved jeg :-)
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Hvor langt tid var du afsted så? (Hvis man nu ikke regner de "ekstra" dage med.) :P
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af herzberg »

Erik N skrev:Er du Erfaren dykker? eller bare snorkler? jeg har aldrig dykket med flaske, kun snorkel.
tja jeg har vel omkring 300-400 dyk efterhånden, så rimlig erfaren vil jeg sige ;)

Ærgeligt at du ikke tog et prøvedyk eller noget, det er noget helt andet end at snorkle. Men stadigvæk, snorkling er også fedt. Og det er jo også sådan, at alle de flotte koraller er tæt ved overfladen... Men man får selvfølgelig ikke den der rigtige "dykker-fornemmelse" i vandet. Og så bliver man så fandes skoldet på ryggen ;)
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af herzberg »

Erik N skrev:
Er du Erfaren dykker? eller bare snorkler? jeg har aldrig dykket med flaske, kun snorkel.
tja jeg har vel omkring 300-400 dyk efterhånden, så rimlig erfaren vil jeg sige ;)

Ærgeligt at du ikke tog et prøvedyk eller noget, det er noget helt andet end at snorkle. Men stadigvæk, snorkling er også fedt. Og det er jo også sådan, at alle de flotte koraller er tæt ved overfladen... Men man får selvfølgelig ikke den der rigtige "dykker-fornemmelse" i vandet. Og så bliver man så fandes skoldet på ryggen ;)
DennisS
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Geografisk sted: græsted

Indlæg af DennisS »

wow, det ser da alt for lækkert ud... Det må jeg også opleve en dag :) ps. det med bådmotorene, en tommelfingerregel er at de cirka koster 1000 kr på hestekraft.. så tæt på en mill...
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Og så bliver man så fandes skoldet på ryggen
Hehe, de første par dage undrede jeg mig over hvorfor jeg blev skoldet i hoved bunden, men fandt ud af at det var fordi jeg havde snorklet hele dagen og kun haft toppen af hovedet over :-)

Ja kunne også godt tænke mig at dykke rigtig, men det må blive næste gang
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

wow, det ser da alt for lækkert ud... Det må jeg også opleve en dag Smile ps. det med bådmotorene, en tommelfingerregel er at de cirka koster 1000 kr på hestekraft.. så tæt på en mill..
Jep, ved godt at det ca er 1000 per heste, men når man kommer op omkring de 150 hk mener jeg ik rigtig man kan regne med det mere da det så bliver billigere. Men ja, det render stadig op i en del penge
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Lækre billeder, var der selv i sommers 8)

Om 2 uger tager kæresten mig med 3 uger til Filipinerne og Borneo, vi starter med en uges dykkerkrydstogt syd for manila - så det rykker i finnerne nu...

http://www.jysk-rejsebureau.dk/produkte ... /index.htm

Se under vinterrute...

Flaskedykning er nu ikke altid nr. 1 - jeg glæder mig mest til at komme ned og fridykke. Med lidt træning smutter de fleste ned på 10 meter og med god form er 20 meter ingen problemer.

Jeg kan se på billeder at du har fundet ud af at snorkling ikke kun behøver at være i overfladen :D
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Hvor langt tid var du afsted så? (Hvis man nu ikke regner de "ekstra" dage med.)
vi var 12 dage i landet + 2 ufrivillige dage.

Inden jeg tog til Thailand havde jeg den tanke om dem at de var nogle "sataner" der ikke har styr på en pind.

Men der må man lige sige at jeg har fået en helt anden mening. Tror ikke der findes et folkefærd der er mere taknemlig og hjælpsom som thailændere.
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

noget helt andet er at handle på markeder der nede, Det er et paradis for os jyder som ikke vil gi det der stå på prisskiltet :-)

Men man kan være ret sikker på at intet af det er ægte.

Jeg købte bla 2 par "diesel" sko. Prisen på skiltet var 1300 bath for 1 par = ca 220 dk Efter lidt handlen fik jeg 2 par for 1000 bath altså godt 80 dk per par :-) langt under det halve af hvad prisen stod til
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Flotte billeder Erik.

vi har ogås liget været i Thailand.
Fantastisk land det er bestemt ikke sidste gang jeg har været der vi var ude på Similan øerne 3 gange den første gang var på en snokel tur og de 2 andre gange var for og dykke jeg fik taget lidt billeder af en store mantaér ( djævlerokker ) og revhajer samt skildpader og murener sigtbarheden lå på ca. 20 M på 25-35 m dybte.
Jeg fik lokket min kamerat til og tage et dykkerbevis der nede og han blev sgu bidt af det så han var ude og dykke temlig meget så selv ´dagen før vi skulle hjem var han ude på 2 dyk bare lige for og få det sidste med.
Similan regnes for og være et af de bedste steder i verden og jeg må sige der var også utrolig flot.
Skal man ned til Phuket området er Similan næsten et most og besøge lige meget om man er dykker eller ej.

Steen.
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Similan regnes for og være et af de bedste steder i verden og jeg må sige der var også utrolig flot.
Skal man ned til Phuket området er Similan næsten et most og besøge lige meget om man er dykker eller ej.
Helt enig, var selv på mange andre øer, bla Raya, maya bay, Phi Phi osv osv men similan er klart det flotteste, og med super sigtbarhed under vandet.
Similan er ikke så turistpræget endnu, og der for ikke ødelagt endnu, men det skal nok komme.
Revene og naturen ved bla phi phi er desværre så småt ødelagt af turister og ikke mindst bølgen
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Vi var også på PHi PHI og det var vildt ireterne og se når de skulle lægge til med deres både hvordan de tog ankeret og bare smed det ud og barkede ind til land og smed et anker på stranden der også.
Hele revet lige ud for stranden var totalt ødelagt pga. anker hvær morgen når man var ude og svøme kunne man se at store muslinger og koraler var smadreret.

Steen
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

spdiving skrev:Vi var også på PHi PHI og det var vildt ireterne og se når de skulle lægge til med deres både hvordan de tog ankeret og bare smed det ud og barkede ind til land og smed et anker på stranden der også.
Hele revet lige ud for stranden var totalt ødelagt pga. anker hvær morgen når man var ude og svøme kunne man se at store muslinger og koraler var smadreret.

Steen
Tja, ingen turister -> ingen turbåde -> ingen skade af revet.
Spørgsmålet er jo så lige, hvem der er man bør være irriteret på... :wink:

ps. Dig og din makker der var ude at filme på revet, der er vel ikke jer der er en film af her:
http://www.break.com/index/eel_bites_of ... thumb.html

([highlight=red]ikke for sarte sjæle[/highlight] - :G )
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af herzberg »

jesper/aarhus skrev:ps. Dig og din makker der var ude at filme på revet, der er vel ikke jer der er en film af her:
http://www.break.com/index/eel_bites_of ... thumb.html

([highlight=red]ikke for sarte sjæle[/highlight] - :G )
Shit hvor nasty... Men fjolset ber' sgu også om det. Fodre en mega muræne med pølser (som ligner fingre)....

Den tå-finger han fik lavet ser sgu lidt freaky ud!
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

De 6000 kr for rejsen, var det for jer begge?! Og også lommepenge??
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af herzberg »

Tror ikke du skal regne med at kunne komme til thailand for 6000 kr for 2 mennesker...

6000kr er billigt stadig. Flytbilletten koster normalt 5000 kr alene.
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

flotte billeder, det må have været fantistisk at se IRL :D
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Tjaa, i Maj sidste år, der var min kæreste og jeg i Ægypten. 1 uge på flot hotel og fly begge veje = 2250 pr. person. Så de 3000 kunne da godt være muligt...
Brugeravatar
RNH
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af RNH »

Jeg sidder lige at tuder lidt, har været i det fantastiske Thailand 2 gange første gang i 4 måneder og anden gang i 3 måneder, men det er nu 2 dejlige unger og et hus siden.

Helt enig med karsten Cephalopholis taeniops er en dejlig spise fisk og kan lige tilføje at trigger fish også er en fantastisk spise fisk, lidt ala kylling.

Misundelse er en grim ting men når man ser sådan en stribe billeder....
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Erik N »

Vi gav 6099,- per person for fly ned og hjem + hotel og transport til og fra hotellet.
Det kan godt gøres billigere, snakkede med nogle der nede der havde givet godt 5000,- for det samme, men de købte også billet få dage før afrejse.

Men det skal så lige siges at flyveren er noget gammel skrammel med meget lidt plads. Men man for jo hvad man betaler for
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"