Euphyllia paradivisa spørgsmål

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
anhdu
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8464 Galten
Kontakt:

Euphyllia paradivisa spørgsmål

Indlæg af anhdu »

Hej..

Jeg har lige fået mig min første stenkoral. Jeg går stærkt ud fra at det er en Euphyllia paradivisa.
Korallen sidder på en gren hvor den har ialt 17 små hoveder med meget korte tentakler. Får korallen længere tentakler altså arme når den vokser sig større eller bliver de kun meget korte?

Derudover ønsker jeg også at korallen gerne må vokse. Da de 17 hoveder sidder på en meget tynd gren vil jeg derfor høre om jeg skal brække hvert hoved og lime det fast i en af mine store sten eller finder korallen selv ud af at bliver større på en eller anden måde?
Vedhæftede filer
saltvandsforumid.jpg
saltvandsforumid.jpg (81.82 KiB) Vist 682 gange
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

En Euphyllia er det, men ikke en paradivisa!

Hvor lang tid har den stået i akvariet? Som det står på bileldet, er den ikke foldet rigtigt ud.

Det er ikke en af dem, der får allerlængst tentakler, men generelt bliver polyppernes tentakler længere, hvis de står i mindre lys.

Korallen kan selvfølgeligt godt finde ud af at vokse selv, men hvis du hellere vil dele den, så du kan placere fragmenterne forskellige steder, er det da også muligt. Dog bør du lade den få fred og ro indtil den er på toppen efter flytningen.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
anhdu
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af anhdu »

den har stået i 2 dage nu... ja vil da selv ønske at dens tentakler blive lidt længere... Som den står nu har jeg placeret den på midten af mit akvarie under 1*250 watt. Placeringsmæssigt hvor tror du/i den trives bedst i?
Billede

Billede
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Den kan mere eller mindre trives alle steder, men som sagt bliver tentaklerne gerne længere, hvis den ikke får så meget lys.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
anhdu
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af anhdu »

Okay så ved jeg det.... Lige et sidste spørgsmål som bekymrer mig.. Er det normalt at korallen skal have ca. en uge før den folder sig helt ud og er kommet over flytningen? Håber ikke jeg mister den da den ikke har foldet sig helt ud endnu.
Billede

Billede
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"