Hjælp fra nogen med dragsfisk erfaringer

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Dragefisken
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Virum

Hjælp fra nogen med dragsfisk erfaringer

Indlæg af Dragefisken »

Jeg har nu forsøgt at lege levende reje (reje på pind) foran min dragefisk i håbet om at den vil spise den. Det har nu stået på i to uger, uden nogen succes, den er faktisk s.... ligeglad med den.

Mit spørgsmål er bare skal jeg forsætte og i hvor lang tid så?

Eller skal jeg lade den mætte sig i en lille molly.

Jeg håber nogen gider at hjælpe en opgivende mand :(
Brugeravatar
Christian
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Geografisk sted: NORGE BERGEN

Indlæg af Christian »

Molly Guppy Platy ol er rette sorten, du må få den til at spise samme hva og etter på lærer du den at spise annet foder...
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Brugeravatar
Dragefisken
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Geografisk sted: Virum

Indlæg af Dragefisken »

Hej Christian,

Tak for dit svar, jeg er dog desværre elendig til norsk og svensk for den sags skyld :roll:

Så er det rigtigt forstået at jeg bør give den Molly´er i starten og bagefter prøve med rejen på pinden ?
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Tjah - det gør næsten ondt at sige det;
Velkommen i klubben-af-akvarister-der-ikke-kan-få-dragen-til-at-tage-dødt-foder (KAADIKFDTATDF).

Jeg fodrer stadig efter 7mdr. med Platy, Molly, Guppy e.l.
Den er totalt uinteresseret i andet. Jeg har én gang, fået den til at snappe en klump krill ved at stikke det ned i hovedet af den med en pincet men den reagerede prompte med at "hoste" det op igen og har ikke villet tage det siden.

Behøver jeg sige, at jeg efterhånden har opgivet kampen ?
Jeg har overvejet fjordrejer eller små hundestejler men det skal nok lige være lidt varmere i vejret, før dét er til at få fat på.
Kunne man nu lave lidt hundestejle-frost, kunne det jo være ?

/Kim
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Når en fisk ikke vil spise, så er det alm at man først starter med levende foder (for at tricke den til at spise) hvis man kan, så kan man derfra prøve med rejer osv.
MEN det er jo en fisk der er kendt for at ville have levende foder ! Dem jeg kender der har Dragefisk af forskellige art, har et braksvandsakvarie med mollyer til foder.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Den skal selvfølgeligt altid holdes i en ordenlig foderstand, så hvis du ikke kan få den til at tage dødt foder, må du holde den i live på levende foder, og så fortsat lokke den med dødt foder. Jeg har rigtig gode erfaringer med at omvende drager til dødt foder med de små tobifisk, der kan købes som frostfoder.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

mads-fisk skrev:Den skal selvfølgeligt altid holdes i en ordenlig foderstand, så hvis du ikke kan få den til at tage dødt foder, må du holde den i live på levende foder, og så fortsat lokke den med dødt foder. Jeg har rigtig gode erfaringer med at omvende drager til dødt foder med de små tobifisk, der kan købes som frostfoder.
Tobifisk ?
Hvad hedder sådan nogle helt nøjagtigt ?
Er det dem, der også kaldes "Silversides" ?

/Kim
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Geografisk sted: Malling (ASK)

Indlæg af jimmi »

Velkommen i klubben-af-akvarister-der-ikke-kan-få-dragen-til-at-tage-dødt-foder (KAADIKFDTATDF).
Jeg var ikke klar over vi havde stiftet en klub men jeg er da ihvertfald medlem så :D .

Jeg gav selv hurtigt op, så jeg har bare sat et guppy akvarie op. De er begyndt at yngle så jeg tror ikke det bliver nødvendigt at købe flere af de dyre retter. De får en masse saltvandsfoder af forskellig art. Jagten vil jeg ikke gå glip af! 8)
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Så må jeg være hangaround i klubben 8)

Min attenata ( stavet rigtigt ? ) kan narres til at sluge et stykke grønlandsreje fra Bilka en gang imellem hvis man smider det lige i hovedet på den når den står under vandspejlet.

Men muslinger og små frosne rejer, nej tak.

Så den får også en velvoksen guppy eller to om ugen..

Men fjordrejer har den spist rigtigt mange af i levende tilstand, simpelthen ynglingsfoderet ( og rejer lever de jo også af i naturen )
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: Brønshøj Kbh.

Indlæg af Stemus »

Jeg kan squ heller ikke få min til at tage andet end levende foder. en gang har jeg fået den til at hugge på noget(pipeten da rejen var røget af ØV) :evil:
Så er det væsentlig nemmere med morænen da tager simpelhen alt, fra dag 1. :twisted:
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"