Min nye søanemone er kravlet ind under min sten opsætning, og jeg fatter ikke hvorfor??
Der er ikke særlig meget strøm der hvor den er, og der er slet ikke noget lys direkte på. Det er muligt at rykke den væk der fra tror jeg, men jeg vil ikke gøre det, hvis i tror at den selv gør det på et tidspunkt - men vil den det??
"Problem" med søanemone
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
En ting du kan være sikker på er at hvis du flytter den, og den ikke føler sig tilpas der hvor den flyttes til Ja så flytter den sig bare selv igen.
Det er bestemt ikke noget usædvanlig over at den gemmer sig mellem de LS eller bag dem. En anemone vandre rundt i akvariet ind til den finder hvad den selv syntes er den bedste plads, om det så kræver at den skal over andre koraller så gør den det, dette vil i mange tilfælde kunne beskadig eller dræbe de koraller den kommer i kontakt med.
Men det skal dog også siges at nogle (ganske få) har held med at deres anemone bliver hvor den er sat første gang. Men den første anemone jeg havde var ca. 3 måneder om at finde sin plads.
Jeg ønsker mig selv en anemone til mine Klovnfisk, og har da også prøvet flere gange med meget dårlige erfaringer som også beskrevet tidligere. Så nu venter jeg med en anemone til det nye akvarie skal op og stå, og så vil en anemone nok være noget af den første der kommer i akvariet så kan den bare vandre så meget den vil uden at komme i kontakt med andre koraller.
Held og lykke
Det er bestemt ikke noget usædvanlig over at den gemmer sig mellem de LS eller bag dem. En anemone vandre rundt i akvariet ind til den finder hvad den selv syntes er den bedste plads, om det så kræver at den skal over andre koraller så gør den det, dette vil i mange tilfælde kunne beskadig eller dræbe de koraller den kommer i kontakt med.
Men det skal dog også siges at nogle (ganske få) har held med at deres anemone bliver hvor den er sat første gang. Men den første anemone jeg havde var ca. 3 måneder om at finde sin plads.
Jeg ønsker mig selv en anemone til mine Klovnfisk, og har da også prøvet flere gange med meget dårlige erfaringer som også beskrevet tidligere. Så nu venter jeg med en anemone til det nye akvarie skal op og stå, og så vil en anemone nok være noget af den første der kommer i akvariet så kan den bare vandre så meget den vil uden at komme i kontakt med andre koraller.
Held og lykke

Senest rettet af Lord Mike man 19. mar 2007 19:44, rettet i alt 2 gange.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18