Diy dele til automatisk vandpåfylning
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2007
Sådan ser "diagrammet" ud. (undskylder mine ringe evner i MSpaint)
Om man vil bruge det medfølgende print eller ej må være op til jer selv at bestemme, det er ret simpelt at samle. Det vigtigste er nok at få forbindelserne til relæet forbundet rigtigt. Derfor har jeg tegnet det fra siden og fra bunden så der ingen tvivl er om hvordan det skal vende og hvilke ben der skal forbindes hvor.
Har i spørgsmål fyrer i bare løs:)
Om man vil bruge det medfølgende print eller ej må være op til jer selv at bestemme, det er ret simpelt at samle. Det vigtigste er nok at få forbindelserne til relæet forbundet rigtigt. Derfor har jeg tegnet det fra siden og fra bunden så der ingen tvivl er om hvordan det skal vende og hvilke ben der skal forbindes hvor.
Har i spørgsmål fyrer i bare løs:)
- Vedhæftede filer
-
- Automatisk vandpåfyldning.JPG (55.77 KiB) Vist 2430 gange
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Århus
Ser godt ud! Det skulle da være til at finde ud af, det der. ... 

For akvarie setup - se min profil...
Venlig Hilsen
Frederik
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Geografisk sted: Nordjylland
Jeg har modtaget mit sæt (samlet, 1 føler) Men er lige lidt usikker nu, har ikke afprøvet det på akvariet, da jeg mangler slange/rør fra pumpe til akvarie, men prøvede den i vasken, men den pumper konstant, og når vandstanden så falder så stopper den først, men det vil den jo aldrig gøre hvis den bliver ved med at pumpe,..! ved ikke om jeg ikke lige har kunne tænke klart, eller om der er et par ledninger der vender forkert eller et eller andet ?
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Har modtaget mit - usamlet med en føler. Ser rigtig godt ud! tror jeg samler det imorgen engang. ... føleren skal vende med den der prop opad, ik'?
Venlig Hilsen
Frederik
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Kunne da være meget smart med en føler som starter pumpen, og fylder vand på indtil en anden føler slukker, så man slipper for at pumpen starter og slukker hele tiden.
Men hvis man så også vil have en føler til at stoppe pumpen hvis ferskvandstanken er ved at løbe tør er man jo oppe på tre følere
/Magnus
Men hvis man så også vil have en føler til at stoppe pumpen hvis ferskvandstanken er ved at løbe tør er man jo oppe på tre følere

/Magnus
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Det er vel mere sikkert?Kan ikke lige se hvorfor man skal have 2 følerer? Nogen der gider at skærre det ud i pap for mig?
Venlig Hilsen
Frederik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Jeg kunne også være intereseret, men venter lige på din næste tråd da jeg er for doven til at læse denne her igennem 

900 L viewtopic.php?t=10798
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Hey. Så har jeg fået hentet min på postkontoret. Den har detsværre fået en hård medfart under rejsen, så jeg kan ikke lige få den til at virke.
Er det ikke lige meget hvor de to følere tilkobles til boksen?
Der er knækket nogle hjørner af printet, men det sker der vel ikke noget ved? (Det berører ikke nogle af lodningerne).
De to følere er mærkede T(Tankføler) og OS (Osmoseføler). Hvis den til tanken er i bund og den anden er i top bør pumpen vel starte?
Eller er det bare mig?
Ps. Tak for et godt stykke arbejde Snuble2, nu skal jeg bare lige have rettet Post Danmark skader til

Er det ikke lige meget hvor de to følere tilkobles til boksen?
Der er knækket nogle hjørner af printet, men det sker der vel ikke noget ved? (Det berører ikke nogle af lodningerne).
De to følere er mærkede T(Tankføler) og OS (Osmoseføler). Hvis den til tanken er i bund og den anden er i top bør pumpen vel starte?
Eller er det bare mig?
Ps. Tak for et godt stykke arbejde Snuble2, nu skal jeg bare lige have rettet Post Danmark skader til

Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
snuble skide godt stykke arbejdet du har sørget for men næste sendinger sørg lige for de forskellige ting inden i ikke kan bevæge sig for de der små tapper på lille blå firkant de var stort set alle sammen bøjet (dog ikke knækket) men bare lige så du ved at postdanmark passer nok ikke helt på med hvad der er i når de sendes sådan