plankton - dr DTs live plankton
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
plankton - dr DTs live plankton
nå så kom der en pakke fra tyskland med en cirkulations pumpe og noget plankton.
men så er jeg nu kommet itvilv om dosering.
har læst at 1 ml indeholder en billion ( engelsk ) celler - det er milliard på dansk ikk ?
anyways - jeg synes at have læst at 1 ml fodre en balje om dagen - men at skummeren skal være slukket.
nu har jeg ikke SÅ mange koraller - men vil gerne ha en meget større population af pods - så mon ikke at jeg kan tilsætte 1 ml om dagen med skummer tændt ?
har fået 444 ml som kan holde sig til juni - så jeg kan jo lige så godt bruge det.
er 1 ml nok til mine 720 liter eller burde jeg smide 2 ,3,4, 5 i ?
men så er jeg nu kommet itvilv om dosering.
har læst at 1 ml indeholder en billion ( engelsk ) celler - det er milliard på dansk ikk ?
anyways - jeg synes at have læst at 1 ml fodre en balje om dagen - men at skummeren skal være slukket.
nu har jeg ikke SÅ mange koraller - men vil gerne ha en meget større population af pods - så mon ikke at jeg kan tilsætte 1 ml om dagen med skummer tændt ?
har fået 444 ml som kan holde sig til juni - så jeg kan jo lige så godt bruge det.
er 1 ml nok til mine 720 liter eller burde jeg smide 2 ,3,4, 5 i ?
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
nå - så fik jeg læst lidt mere - tror det er hummer æg som kun skal fodres med 1 ml om dagen - nok fordi de er SÅ små og jo ikke er levende - så de vil rådne hvis ikke spist.
NÅ - der må være nogle kloge hoveder herinde som fodre med plankton - spørgsmålet er - hvor meget
NÅ - der må være nogle kloge hoveder herinde som fodre med plankton - spørgsmålet er - hvor meget

Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
damn - nu fik jeg fundet en dosering fra DT - mindste hver anden dag, 30 ml pr 380 liter.
så er 444 ml godnok ikke meget.... næsten 60 ml om dagen - eller hver anden dag - det er 7 dage på den dosering ved daglig brug og 14 dage ved dosering hver anden dag...!
er der nogen der kender lidt mere til emnet ?
så er 444 ml godnok ikke meget.... næsten 60 ml om dagen - eller hver anden dag - det er 7 dage på den dosering ved daglig brug og 14 dage ved dosering hver anden dag...!
er der nogen der kender lidt mere til emnet ?
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Det lyder korrekt.
Jeg brygger selv mit phyto. Du kan smide DT's i en 2 liters dunk og saette noget luft til det saa det bobler ligesom kogende vand. salt skal vaere paa ca. 1.019 og saa kan man bruge miracle grow (aner ikke hvad det vil vaere paa dansk) til at faa det til at trives.
DT's er nogle forskellige typer phyto og du ender med at der kun er en enkelt type tilovers ever noget tid. Plus DT's plejer efter et stykke tid at "crashe" og saa skal du starte forfra. Men det er billigere end at koebe nyt hele tiden
Link til mere info.!
Jeg brygger selv mit phyto. Du kan smide DT's i en 2 liters dunk og saette noget luft til det saa det bobler ligesom kogende vand. salt skal vaere paa ca. 1.019 og saa kan man bruge miracle grow (aner ikke hvad det vil vaere paa dansk) til at faa det til at trives.
DT's er nogle forskellige typer phyto og du ender med at der kun er en enkelt type tilovers ever noget tid. Plus DT's plejer efter et stykke tid at "crashe" og saa skal du starte forfra. Men det er billigere end at koebe nyt hele tiden

Link til mere info.!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har lavet en hel del phytoplankton for et par år siden.
Det havde været min mening at få noget zooplankton også(hjuldyr)
men fandt aldrig en kilde der kunne skaffe det til mig.
Jeg begyndte at fodre med Phytoplanktonen, men det vil jeg ikke anbefale at gøre. Det er en nitrat og fosfat bombe der vil noget, der skal nemlig tilsættes gødning ganske ofte, 1-2 gange om ugen, for at kulturen ikke sulter ihjel.
Jeg begyndte at fodre med Phytoplanktonen, men det vil jeg ikke anbefale at gøre. Det er en nitrat og fosfat bombe der vil noget, der skal nemlig tilsættes gødning ganske ofte, 1-2 gange om ugen, for at kulturen ikke sulter ihjel.
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Svendborg
Vil det sige at du ikke fodrer dine koraller Carsten?Carsten skrev:Jeg har lavet en hel del phytoplankton for et par år siden.

Nicolaj
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
det behøver man jo heller ikke
phytoplankton er jo ikke direkte fodder til koraller - de fleste tager ikke phytoplankton ( men der er jo selvf. nogen der gør )
de fleste koraller vil istedet fange zooplankton, som gerne skulle formere sig bedre i baljen.
har læst mig frem til at hummer æg er bedre til at fodre koraller med, da koraller som acropora gerne vil tage disse
phytoplankton er jo ikke direkte fodder til koraller - de fleste tager ikke phytoplankton ( men der er jo selvf. nogen der gør )
de fleste koraller vil istedet fange zooplankton, som gerne skulle formere sig bedre i baljen.
har læst mig frem til at hummer æg er bedre til at fodre koraller med, da koraller som acropora gerne vil tage disse
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Jeg bruger ikke selv miracle grow. Jeg bruger en goedning fra Florida Aqua Farms der er baseret paa organisk fosfat.Carsten skrev:Jeg har lavet en hel del phytoplankton for et par år siden.
Jeg tilsaetter goedning en gang hver halvanden uge.
Desuden bruger jeg phyto til at fodre rotifers som sps er glad for.