Er den fra medimport? - hvis ja, er det garenteret samme art som den jeg har (ligner på en prik) og den så også sådan ud i starten, eller hvis jeg lige havde rodet i akvariet, men lige nu står den med alle polypper ude, den er placeret ca. 50 cm. under min 150 watt HQI med ligeledes moderat vandstrøm, syndte ikke din ser syg ud. ... Min har også gule plamager rundt omkring.
For akvarie setup - se min profil... _______________________________________________________
Ja, den ser fin ud, de har det med at folde sig sammen i skifte slimlag en gang imellem, nogle gange i op til flere dage og den kan også gøre det rimeligt ofte, nogle gange flere gange om ugen.
Bemærkede allerede da jeg fik den var der ligesom en stor revne i stilken og det ser ud som om at den nu er gået i opløsning.
Tror i dette kan være årsagen? og kan den vokse ud igen? eller kan jeg bare tage resten op allerede?
Hilsen Per Følgende sælges: diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Noget har været galt! Det kan vi vist ikke komme uden om.
Hvis der er en smule stilk tilbage på hovedet, burde den kunne leve videre og danne en ny fod. Stilken som står tilbage, kan også vokse videre og sætte nyt hoved.
Er vævet i det sår der har været, begyndt at gå i opløsning, smuldre hel vildt?? Så er der ikke så gode chancer, er det realativt fast, er chancerne bedre.
Det kan måske være en ide at klippe toppen af stilken, for at fjerne evt. bakterie infektioner.
Mislykkes alt, må du lave en stribe fragmenter af hovedet.
Carsten skrev:
Er vævet i det sår der har været, begyndt at gå i opløsning, smuldre hel vildt??
Desværre ja.
Hmmmmm! må hellere se på hvordan den fragmenteres
Desværre har jeg ikke rigtigt plads til så meget ekspermentering, kan jeg evt bruge sumpen til at ligge et lille fragment i, eller skal det være under T5/hqi?
Hilsen Per Følgende sælges: diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Carsten skrev:
Er vævet i det sår der har været, begyndt at gå i opløsning, smuldre hel vildt??
Desværre ja.
Hmmmmm! må hellere se på hvordan den fragmenteres
Desværre har jeg ikke rigtigt plads til så meget ekspermentering, kan jeg evt bruge sumpen til at ligge et lille fragment i, eller skal det være under T5/hqi?
Det er nu meget nemt.
Tag hovedet af korallen, læg det på et skære brædt. Skær det i terninger, så store som du nu kan.
Der er flere måder at fæstne fragmentet til en sten på, enten ved at tage et stykke gaze, lægge det over fragmentet, og samle det med en elastik . eller nylonsnøre neden under stenen. Du kan også stikke en tandstik gennem bunden på fragmentet, og sætte tandstikken fast med elastikker, til stenen. Efter 1-2-3 uger burde fragmentet have dannet så meget nyt væv at det sidder fast af sig selv.