Nogle der har nogle gode links til køb af stumper til HQI lamper ??
Vil til at kigge på kostprisen for bygning af 2x250 watt
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Jeg har nu været ved at se lidt på det og regne lidt på det og er kommet frem til at jeg vil "nøjes" med at smide 2x 54 watt T5 mere i min lyskasse.
De lidt større 250wattere må sgu vente lidt endnu
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
synes det link til Aquariumlicht ser meget intersant ud, fodi man også kan få både UVglas og reflektorer.
Har da siddet og funderet lidt over om jeg selv skal få lavet en kasse og så smide 3 X250W i og så sætte reflektorer op i hele kassen.
Det koster jo ingen ting i forhold til en færdig lavet lampe.
Carsten skrev:synes det link til Aquariumlicht ser meget intersant ud, fodi man også kan få både UVglas og reflektorer.
Har da siddet og funderet lidt over om jeg selv skal få lavet en kasse og så smide 3 X250W i og så sætte reflektorer op i hele kassen.
Det koster jo ingen ting i forhold til en færdig lavet lampe.
Ja det ligner vel en cirka 800 kr for det hele til en 250 watt - reflektor, glas, fatning, forkobling og starter...
Udemærket pris helt sikkert !
Kim: Lige i øjeblikket har jeg hvad jeg skal bruge, men på sigt kan det være at jeg vil lave lampen selv. Og kommer det til stykket får jeg min onkel til at gå hen og hente det til mig *s* Han bor nogle få hundrede meter fra butikken
Er der så nogle som har en varm anbefaling på et T5 rør der besidder gode dagslys egenskaber men som også har et snert blå....
De 2 nye 54 watt jeg vil have skal jo supplere det hvide lys men en anelse mere blå vil ikke være i vejen !
Måske der er nogle som kender Narva Blue 2 - er det meget blåt eller ???
Ellers satser jeg måske på 2 JBL daylight der er 14000 Kelvin.
Priserne svinger lidt alt efter tilbud og så videre men John Olsen plejer at være meget billig med BLV 10.000 kelvin pærer i dobbelt stik sokkel. Syntes heller ikke at akvarie udstyr er så dyre med deres Aqualight 250 watt(13.000 Kelvin) pærer....